De motorkap is glad geschuurd en nog een keertje geverfd; de printsporen zijn vrijwel niet meer zichtbaar. Ik heb hem niet dunner geschuurd, ik was bang dat er dan (weer) iets zou breken. De uitlaten heb ik eerst gun metal geschilderd. Tamiya gun metal is wel erg glimmend, ziet er eerder uit als verchroomd. Door met roest van Humbrol te drybrushen zet het er acceptabel uit.
Nu kan het aanbrengen van de spandraden beginnen. Eerst die tussen de bovenkant van de romp en het middenstuk van de bovenvleugel.
Ook de spandraden vanaf het midden van de cockpitopening getrokken. Omdat de binnenste voorste "landing wires" vlakbij de andere gaatjes in de bovenvleugel moeten, heb ik die ook aangebracht, zodat alle acht draadjes tegelijk gelijmd kunnen worden.
Dat doe ik (zoals altijd) op de bovenkant van de vleugel. Na het straktrekken en vastzetten met tape ziet het er zo uit.
De volgende stap was het aanbrengen van de dubbele spandraden aan de achterkant van de vleugels (rear inner flying wires). Hiervoor heb ik gekozen omdat het lijmen van draadjes in gaatjes in de romp het lastigste is. Omdat ook de stuurkabel voor de rolroeren van de waarnemer in een gaatje vlak naast de andere gelijmd moet worden, heb ik die ook gelijmd en gespannen.
Zoals op de foto's te zien is, heb ik de "koppen" van de eerste set spandraden op de bovenvleugel al "gesneld".
Nu kon ik de "rear inner landing wires" inrijgen en spannen. Die lopen tussen de dubbele spandraden door. Maar daarvoor moest ik eerst twee vergeten gaatjes boren.
De stuurkabels van de rolroeren zijn afgewerkt. Zo ziet het er nu uit.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.