Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:10 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 30 nov, 2022 22:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 jun, 2007 21:16 pm
Berichten: 619
Woonplaats: Den Helder
jeroen_R90S schreef:
That's the spirit, kopen, meenemen en gelijk beginnen! :brouw:


Zeker weten

_________________
rustig aan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 dec, 2022 22:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 jun, 2007 21:16 pm
Berichten: 619
Woonplaats: Den Helder
Hoi,

Ondanks de drukke week toch nog wat gebouwd.
Ik ben nu op het punt dat e.e.a. in de verf kan.

photo 569669
...een overzicht...

photo 569670
Vleugel zit in elkaar

photo 569668
Wielkasten, niet superveel detail

photo 569671
Met die superdunne lijm moet je wel goed oppassen

photo 569675
Motorblokken met kabels

photo 569674
Achterzijde met uitlaten

photo 569673
Motorsteun, mooi detail maar straks helemaal niet zichtbaar. Wel een dingetje om dat in elkaar te flanzen

Alles is nu gereed voor verf, maar eerst de lijm nog even goed laten drogen.

8) Stuntman

_________________
rustig aan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 dec, 2022 0:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Dit heeft wel wat van een Corsair, maar dan zonder 'knik'-vleugel.

Wat een mooi kitje, niet mijn schaal, maar ziet er prima uit.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 dec, 2022 23:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1602
Woonplaats: Puttershoek
Hoi Stuntman, zeer interessant onderwerp ben je gestart. Ben deze zelf ook een keer gestart maar ligt even aan de zijlijn inmiddels.

Ik ben benieuwd hoe je de onderdelen van de wheelbay hebt gelijmd, ik vermoedde tijdens mijn bouw dat er een fout in de intructies is geslopen. Als je onderdeel F13 en 14 op de plaats zet zoals Dora Wings wil dan zit volgens mij het bevestigingspunt van de wielpoot te diep. De instructies laten die inkeping ook niet zien. Alleen een inkeping op het onderdeel aan de voorkant maar dat is in het onderdeel een gat. https://www.scalemates.com/profiles/mate.php?id=14213&p=albums&album=80038&i=11#11

Anyway, je bent al lekker op weg. Let er op dat de cockpit bij de KNIL Demon aluminium geweest schijnt te zijn geweest.


Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 dec, 2022 22:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 jun, 2007 21:16 pm
Berichten: 619
Woonplaats: Den Helder
Hallo allemaal,

Was lekker met de airbrush in de weer geweest, de bouwbeschrijving volgend.....dusss... lees ik de reactie van Erik...

Knetterik schreef:
....Anyway, je bent al lekker op weg. Let er op dat de cockpit bij de KNIL Demon aluminium geweest schijnt te zijn geweest.


Erik


Ik ben meteen het net opgegaan (had ik misschien eerder moeten/kunnen doen), ik heb eigenlijk niets kunnen vinden wat iets zegt over de cockpit van een CW-21B, sommige trekken de conclusie op basis van een zwart-wit foto.... Ik las wel dat de Hawk-75 een aluminium kleurige cockpit had. En dat de het binnenste van het landingsgestel ook aluminiumkleurig was.

Wat ik ook las was dat de onderzijde van de meeste KNIL vliegtuigen gewoon aluminium was, in een matte (?) uitvoering. Ik ga daar maar op af...

Ik had het dus al netjes groen en chromate gespoten...
photo 569857

photo 569856
En daarna dus weer aluminium...grappig was dat ik eerst alles al aluminium had gespoten en daar met groen en chromate overheen was gegaan....
Alclad II doet het overigens beter over glanzend zwart....

photo 569855
Cockpit ook opnieuw, en wat details geschilderd. de gespen krijgen nog een behandeling met een chroom verf.

photo 569854
En de motor verder afgewerkt. Ik moet nog even nadenken over de uitlaten, dat waren waarschijnlijk niet van die roestige gevallen zoals bij een tank, en ik heb ergens of YouTube wel eens gezien hoe het wel zat...als iemand ideeën heeft hoor ik het graag.

Tijdens mijn zoektocht vond ik op faceboek een verslagje (op een KNIL site) van de bouw van hetzelfde vliegtuigje, die hield overigens ook de aluminiumkleur aan. Maar de beste man ging ook helemaal los op de detaillering...erg mooi. Misschien wat voor een volgend keer.

Ik moet zeggen dat ik buiten aardig wat exterieurfoto's bijna geen details kan vinden over de CW-21.

Maar we bouwen voort....

8) Stuntman

_________________
rustig aan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 dec, 2022 17:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1602
Woonplaats: Puttershoek
Stuntman schreef:
Ik ben meteen het net opgegaan (had ik misschien eerder moeten/kunnen doen), ik heb eigenlijk niets kunnen vinden wat iets zegt over de cockpit van een CW-21B, sommige trekken de conclusie op basis van een zwart-wit foto.... Ik las wel dat de Hawk-75 een aluminium kleurige cockpit had. En dat de het binnenste van het landingsgestel ook aluminiumkleurig was.

Mijn opmerking staat natuurlijk niet in beton gebeiteld maar ik heb het her en der weleens gelezen dus het zou zomaar eens waarheid kunnen zijn. Hetzelfde geldt voor de interieuren van de Martin bommenwerpers, die waren ook blank aluminium en daar zijn gelukkig ook foto's van, en aangezien het tijdsgenoten zijn van de CW-21's is het best aannemelijk mijns inziens. Was een ML-KNIL eis meen ik.

Je hebt het in ieder geval mooi opgelost zo! Motortje ziet er ook al top uit.


Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 dec, 2022 23:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Mooie vorderingen hoor.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement