Ik dacht gewoon stomweg het model te bouwen zoals op de tekening in de kit stond, al zit het dan vol historische tegenstrijdigheden. Maar een discussie met JohnH denk ik dat het toch beter is om me wat van de geschiedenis aan te trekken.
Er is maar een SV-26 met Minerva motor gebouwd voor zover vermeld (het prototype), alle andere hadden Hispano motoren uit de dump, dus ook die uit de eerste serie.
Ik heb eerst nog eens de afmetingen van vleugel en romp van het model gecontroleerd. De spanwijdte van de bovenvleugel is 142 mm, terwijl 9,38 m op schaal 1:72 130 mm is. Ook is de uitsparing boven de romp niet correct voor de de toestellen uit de eerste serie. Die is gewoon rechthoekig ter breedte van de romp, zoals op deze foto van de V-7. Alle foto’s van de website
http://www.belgian-wings.be.

Hier is ook te zien, dat voor deze toestellen geen sprake was van een verspringende ondervleugel. De romplengte van het model, inclusief richtingsroer en radiator,. 115 mm, terwijl die 7150/72 = 99,3 mm zou moeten zijn. Is dus 116% overmaat. Als ik dat toepas op de spanwijdte, zou die151 mm mogen zijn. Conclusie: gewoon de vleugels de vleugels laten en genoegen nemen met een daadwerkelijke schaal van ongeveer 1:66. Alleen wel die achterrand corrigeren. Opmerkelijk hier is de blindvliegkap over de tweede cockpit, terwijl die bij de vliegtuigen uit de laatste serie over de voorste cockpit zat.

Er is ook een foto van de V-3 in de vlucht. Daar is te zien dat de ondervleugel direct aansloot op de romp, dus ook de ondervleugel moet daarvoor gecorrigeerd worden. Tenslotte is er nog een foto van de V-7.
Ik ga deze foto’s gebruiken voor de correcties van de kit. Het onderstel is redelijk eenvoudig te scratchen (ook al heb ik al een onderstel gemaakt voor de tweede serie), afmetingen af te leiden uit de foto van de V-5. De hoogte zal wel hetzelfde zijn als bij de tweede serie. Verder geen "stagger" van de vleugels, voorrand iets voor het aluminium beplate deel van de romp, geen V-stijlen voor het baldakijn. Lampen onder de vleugels zijn dan een aardig detail, de lucht aangedreven generator onder de neus moet ik nog even over denken. De nachtvliegkap over de achterste cockpit. Aardig is dan ook de registratie V-3 onder de ondervleugel.
Overigens kan ik het verhaal van de stagger om te compenseren voor de zwaardere motor niet plaatsen als ik de foto's van de V-3 en V-5 zie waar die motor ook in zit.
Dus maar weer aan de slag. Stukken uit de vleugels gezaagd en stukjes 2 mm styreen er in gepast.

Aan de onderkant stripjes van 0,4 x 0,5 mm er op gelijmd om de ribben te modelleren.

Hierna moet de bovenkant in profiel geschuurd worden en van stripjes voorzien.
Rob
http://www.hollandaircraft.nl/Nu bezig met de upgrade van de masters voor de 1/72 kit van de Koolhoven F.K.46 aerobatic, de 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 en de master voor een 1/72 kit van de Pander E.