Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 2:10 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 10 nov, 2022 23:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 25 jan, 2022 23:15 pm
Berichten: 94
Woonplaats: Leeuwarden
Goedenavond!

Al door sommige gespot in Hardegaryp bij de bouwdag; de in aanbouw zijnde Avro Lancaster van HK op 1/48.

Hierbij even wat foto's van de huidige staat.

Ik heb echter een hele hele hele domme fout gemaakt door niet tussen de lagen even het stof/spuitnevel te verwijderen van de verflaag. Keurig de boel in de glossy gezet, maar toch silvering in de superdunne decals door een on-effen ondergrond. Ik hoop dit nog wat te kunnen herstellen, heb goede hoop, maar baal er wel van.

Helaas werk ik overdag en heb dus geen goede foto's bij daglicht nog, deze komen zeker nog!

photo 568069

photo 568071

photo 568072

photo 568063

photo 568066

photo 568061

Foto's niet helemaal chronologisch, de laatste foto is de huidige staat. De cockpit is wel super gelukt en deze staat nu aan te lijmen.

Uitgebreide foto's volgen.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 nov, 2022 7:48 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Jammer dat ik te weinig ruimte heb, moet nog een 1/32 Mosquito kwijt, anders had ik dit ook gekocht,

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 nov, 2022 9:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jul, 2021 11:06 am
Berichten: 130
Hallo Jeroen,
balen is dit; ik hoop dat je het nog kan herstellen!

De kist op zich heb ik uitgebreid bewonderd toen we naast elkaar zaten, hoe is het met de duo van ICM?
Groet,
Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 nov, 2022 0:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 25 jan, 2022 23:15 pm
Berichten: 94
Woonplaats: Leeuwarden
dick koppenol schreef:
Hallo Jeroen,
balen is dit; ik hoop dat je het nog kan herstellen!

De kist op zich heb ik uitgebreid bewonderd toen we naast elkaar zaten, hoe is het met de duo van ICM?
Groet,
Dick


Hey Dick!
Ja, het ICM duo is de doos ingegaan, nog niet mee bezig geweest. Ik heb gelukkig heel veel silvering op deze kist weg weten te werken door erg secuur de decals af te plakken waar dat kon en er voorzichtig overheen te airbrushed. Goed gelukt ik ben er tevreden over.

Op dit moment ben ik die opengewerkte RR Merlin aan 't detailleren, erg leuk klusje. Al met al is dit gewoon de mooiste kit die ik althans gebouwd heb. Heb enkel lof voor HK.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 nov, 2022 16:03 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Hey Jeroen,


Jammer van de silvering, je airbrush werk vind ik echter erg goed. De overgangen tussen het bruine en groene kleurtje lijken mooi subtiel, dit ziet er realistisch uit naar mijn mening.



D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 nov, 2022 21:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Gaaf hoor.

Niet te veel eye-catchers maken voor op de showtafels te Hurdegaryp hé!! 8)

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 nov, 2022 22:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 25 jan, 2022 23:15 pm
Berichten: 94
Woonplaats: Leeuwarden
Dank allemaal voor de positieve feedback! :D

Ondertussen eerst ff m'n Henschel 126B van ICM afgekleid, was ik al mee begonnen in Hurdegaryp.

Hieronder ff een status update. Ben inmiddels begonnen met het aanbrengen van de filters, streaks en oil brushers van Ammo. Heb destijds die kit erbij gekocht, RAF painting van Ammo, erg blij mee, al twijfel ik nog steeds aan de kleuren. Het past niet bij wat ik online zie en in m'n naslagwerk. De kleuren worden echter wel steeds mooier nu met 't weatheren, ik ben er zelf wel erg tevreden over.

photo 569397


photo 569396


photo 569395


photo 569394


De silvering heb ik voor 95% weten op te lossen, dus dat gaat goed. Ondertussen de bombload inelkaar gelijmd, deze week maar ff schilderen.

Op de ESM een leuke Ju88 gescoord en online m'n langverwachte Wellington van Trumpeter. Daar heb ik weer erg veel zin in, die zie je niet vaak! Mooie aanvulling bij m'n big birds uit WW2. Wordt al 'n aardige collectie zo.

Ben nog steeds onder de indruk van het HK model, nog nooit zo iets gemaakt wat zo perfect paste en goed uitge-engineerd is. Had bijna de HK B17 meegenomen in Houten, gewoon omdat het HK is, maar ik vind dat niet zo'n bijzonder toestel. Eerst deze maar afmaken. :brouw:

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 nov, 2022 23:32 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Ik kan oprecht niets anders zeggen dan dat ik het er super goed uit vind zien. Met je verwering weet je veel kleurvariatie te bereiken en de details zijn ook mooi geaccentueerd.


D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 nov, 2022 0:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik vind de kleuren ook beter nu met de filters er overheen. Gaaf gedaan hoor.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 nov, 2022 11:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jul, 2021 11:06 am
Berichten: 130
Hi Jeroen,
het gaat er erg gaaf uitzien en ik snap volledig dat je lyrisch bent van deze H.K. kit.
Helaas zelf geen ruimte voor zo iets moois!
Blijf het uiteraard met belangstelling volgen.

Groet,
Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement