Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 5:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 15 okt, 2022 10:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Knap dat je van deze slecht passende onderdelen dit resultaat kan krijgen. Mooi hoor.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 okt, 2022 18:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2797
De Avenger is al geen elegante dame, maar dit hoogzwangere geval is wel helemaal een knoest van een vliegtuig. Dat het ooit van zo,n vliegdek loskomt is dan wel weer verbazingwekkend.
Maar je bent lekker ambachtelijk bezig. Da,s altijd mooi om te volgen.
Nu laat plamuur zich notoir moeilijk scriben. Hoe los jij dat op? Wat gebruik jij om die grote kieren te vullen?

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 okt, 2022 15:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1609
Woonplaats: Puttershoek
Huib2 schreef:
Nu laat plamuur zich notoir moeilijk scriben. Hoe los jij dat op? Wat gebruik jij om die grote kieren te vullen?

Hoi Huib dat is correct, ik heb eerste gewone Tamiya putty gebruikt maar dat "scribed" inderdaad niet zo lekker. De vlakke bodem van de romp heb ik dicht gesmeerd met Apoxie clay. Dit spul kon ik tot voor kort nog niet. Bij de laatste regio avond van IPMS Zuid-Holland hield @robdebie er een presentatie over, daarna direct aangeschaft om te kunnen gebruiken bij de Avenger.

Het is een 2-componeten klei welke keihard wordt na 24 uur. Het blijft na mengen zo'n 3 uur bewerkbaar. Met water is overtolllig materiaal weg te smeren. Als het hard is is het goed bewerkbaar. Zo'n beetje hetzelfde als Milliput geloof ik.
photo 566398


Aanrader! Had het eerder moeten hebben 8)



Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 okt, 2022 19:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Mooie vorderingen en een MLD kist is natuurlijk altijd goed! Toen ik de eerste foto van de conversie set zag was ik onder de indruk van de kwaliteit, maar tijdens de bouw blijkt er toch wel wat (extra) werk in te zitten. Best jammer, er zijn inmiddels fabrikanten die in staat zijn reuze strakke resin conversies te maken. Aan de andere kant lijkt het minder dramatisch dan mijn High Planes conversie :wink: .

Die Apoxie clay ziet er interessant uit. Hecht dit goed aan het model? Mijn ervaring met Milliput is dat het slecht (zeg maar niet) hecht.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 okt, 2022 22:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1609
Woonplaats: Puttershoek
Shake schreef:
Mooie vorderingen en een MLD kist is natuurlijk altijd goed! Toen ik de eerste foto van de conversie set zag was ik onder de indruk van de kwaliteit, maar tijdens de bouw blijkt er toch wel wat (extra) werk in te zitten. Best jammer, er zijn inmiddels fabrikanten die in staat zijn reuze strakke resin conversies te maken. Aan de andere kant lijkt het minder dramatisch dan mijn High Planes conversie :wink: .

Die Apoxie clay ziet er interessant uit. Hecht dit goed aan het model? Mijn ervaring met Milliput is dat het slecht (zeg maar niet) hecht.

Gr. Sjaak

Eens! Hoewel ik moet bekennen dat dit mijn eerste MLD model is, KLu man hè 8)

Ja het pas inderdaad allemaal niet top, het is ook al een wat oudere conversie, ik denk zo'n 20 jaar al op de markt. Jouw model kan ik me nog herinneren, ziet er top uit Sjaak!

De Apoxie hecht super, althans dat is mijn ervaring tot nog toe. Ik zie nu dat ik geen foto's heb geplaatst van het spul op het model, bij deze dus nog;
photo 566431
photo 566432

Als het het nog vers is kan je het met een nat wattenstaafje of kwastje uitsmeren, ik heb gekozen om het uit laten harden en te schuren om de ronding er een beetje in te krijgen.


Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 okt, 2022 20:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Ik ben erg nieuwsgierig naar je ervaring met de Apoxie. Miliput werkt bij niet zo lekker.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 nov, 2022 13:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1609
Woonplaats: Puttershoek
Weer wat progressie met de Warner;

photo 567562
In de kit zit een propeller voor een TBF Avenger, de TBM3 had een prop met bredere bladen. De rechtse prop is van een Hellcat, ook een Grumman product.

photo 567561
De spinner vanuit de kit is wel juist voor een Avenger dus de bladen heb ik eraf gehaald.

photo 567560
photo 567563
En dan hebben een prop die meer juist is voor een TBM3 Avenger.

photo 567565
photo 567564
photo 567863
photo 567864

Ook begonnen met wat rivets aanbrengen. En wat rescriben rond de radar.


Voorlopig niet niet klaar dus!


Erik


Laatst bijgewerkt door Knetterik op ma 07 nov, 2022 16:59 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 nov, 2022 0:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Mooi opgelost met die propellers. En net scribe werk. Wat voor rivetter gebruik je? Ik heb er zo een van Revell maar die maakt vierkante putjes wat niet echt mooi is.

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 nov, 2022 17:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1609
Woonplaats: Puttershoek
Klaasdebouwer schreef:
Mooi opgelost met die propellers. En net scribe werk. Wat voor rivetter gebruik je? Ik heb er zo een van Revell maar die maakt vierkante putjes wat niet echt mooi is.

Dit is een Rosie the riveter 0,75mm. Maakt ook geen rondjes hoor, meer sleufjes. Maar het is zo klein, dat valt niet op van afstand.


Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 nov, 2022 11:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2816
Woonplaats: Leiderdorp
Mooie prop conversie. En dat aanbrengen van popnagels gaat ook aardig :brouw:

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement