Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 9:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 30 nov, 2022 11:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Netjes hoor! Die sprue-goo werkt inderdaad goed, ik gebruik vaak plastic van een andere kit (ondanks de andere samenstelling) wat een andere kleur heeft, dan is het wat beter zichtbaar. Zal mijn afwijking wel zijn :D

Groeten Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 nov, 2022 20:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
leonV schreef:
Schilderen van de actuatoren moet wel lukken denk ik met een airbrush met 0.15 naald en lage druk, mocht ik niet alles helemaal goed raken dan tip ik ze nog een keer aan met een klein kwastje.


Ik denk dat silenoz juist het omgekeerde bedoeld. Zitten ze niet in de weg om de stabilo's goed te kunnen verven?

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 nov, 2022 21:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Tjemig. Ik heb deze helemaal gemist. Net werk, vooral voor zo'n kleine kit. Ik moet bij deze kist altijd denken aan de eerste aflevering van Tanguy et Laverdure. de verloren raket.
Ik ben benieuwd naar het eindproduct :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 nov, 2022 23:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 jun, 2007 0:23 am
Berichten: 691
tsjopper bob schreef:
leonV schreef:
Schilderen van de actuatoren moet wel lukken denk ik met een airbrush met 0.15 naald en lage druk, mocht ik niet alles helemaal goed raken dan tip ik ze nog een keer aan met een klein kwastje.


Ik denk dat silenoz juist het omgekeerde bedoeld. Zitten ze niet in de weg om de stabilo's goed te kunnen verven?


Daar ben ik eigenlijk niet zo bang voor, denk dat ik van alle kanten wel bij de stabilo kan met de airbrush.

Klaasdebouwer schreef:
Tjemig. Ik heb deze helemaal gemist. Net werk, vooral voor zo'n kleine kit. Ik moet bij deze kist altijd denken aan de eerste aflevering van Tanguy et Laverdure. de verloren raket.
Ik ben benieuwd naar het eindproduct :brouw:


Dankje, en ik ook :wink:

_________________
Mijn website: www.ElveScaleModeling.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 dec, 2022 23:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 jun, 2007 0:23 am
Berichten: 691
Ik heb weer wat vooruitgang geboekt met de Fouga Magister. Als eerste heb ik een primer laag gespoten, ik heb hiervoor zwarte primer gebruikt van Ultimate Modelling Products. Ik heb goede ervaring met deze primer, vloeit mooi vlak uit en is eventueel nog goed op te schuren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nadat ik de primer goed heb laten drogen heb ik een witte onderlaag gespoten op de onderdelen die later een Dayglow kleur moeten krijgen. Het Wit is Hataka A101, deze heb ik met de Airbrush in dunne laagjes opgebouwd.

Afbeelding

Afbeelding

De onderkant heeft ook al een kleurtje gekregen, hiervoor heb ik Mr Hobby H315 Gray voor gebruikt. Ook deze kleur is met de Airbrush in dunne laagjes opgebouwd.

Afbeelding

Afbeelding

Er moeten nog wel wat kleurtjes gespoten worden dus ben voorlopig nog wel even bezig.

_________________
Mijn website: www.ElveScaleModeling.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 dec, 2022 15:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Dit zit er al mooi strak op!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 31 dec, 2022 16:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 jun, 2007 0:23 am
Berichten: 691
Op de valreep van 2022 nog een kleine update van de Fouga Magister.

Ik heb als eerste de onderzijde helemaal afgeplakt zodat er geen overspray van de Dayglow op kan komen.

Afbeelding

Daarna heb ik de Dayglow gespoten op de tip tanks en de staart stukken. De Dayglow vind ik een lastige kleur om goed gespoten te krijgen en geen duppels of spiders te krijgen. In het verleden heb ik weleens Dayglow van Vallejo gebruikt maar ik kreeg daar nooit mooie resultaten mee. Nu heb ik Dayglow van Hataka gebruik A194. Ik heb deze in meerdere dunne lagen aan gebracht. Uiteindelijk is op deze manier de kleur goed dekkend te krijgen en ben wel tevreden met het resultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Om de Dayglow te beschermen tijdens het airbrushen van de rest van de camo heb ik deze afgeplakt.

Afbeelding

Vervolgens ben ik de eerste camouflage kleur gaan spuiten, voor het groen heb ik Mr Hobby Aqueous H340 "Field Green" gebruikt zoals vermeld in de instructies.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit was het weer voor deze keer. Iedereen via deze weg de beste wensen voor 2023! en veel modelbouw plezier!

_________________
Mijn website: www.ElveScaleModeling.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 jan, 2023 21:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Wordt lekker kleurrijk deze!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 jan, 2023 22:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 jun, 2007 0:23 am
Berichten: 691
De kleurtjes zitten er allemaal op bij mijn Fouga CM-170 Magister.

Nadat het groen goed droog was ben ik begonnen met het afplakken van het camouflage schema, als eerste heb ik met 0.4mm tape de randen van de groene camouflage vlakken afgeplakt, daarna zijn de vlakken opgevuld met bredere tape.

Afbeelding

Hierna heb ik als eerste de grijze basis kleur gespoten. hiervoor heb ik Mr Hobby Aqueous H301 "gray" gebruikt.

Afbeelding

Ik heb daarna nog wat shadows aangebracht door de basis kleur wat donkerder te maken door er wat zwart aan toe te voegen. Vervolgens heb ik nog wat highlights aangebracht door de basis kleur wat lichter te maken door er een lichter grijs aan toe te voegen. Dit is dan het resultaat.

Afbeelding

Toen de verf wat droger was heb ik alle tape verwijderd. Ik ben zelf wel tevreden met wat er onder de tape uit kwam.

Afbeelding

Afbeelding

Er moesten nog wat kleine stukjes van het model een ander kleurtje krijgen, dus er moest nog wat meer afgeplakt en geairbrushed worden. Als eerste kregen de luchtinlaten een rood kleurtje.

Afbeelding

Gevolgd door wat zwart en zilver bij de staart.

Afbeelding

En als laatste kregen de uitlaten een burnt metal kleur. De blad antenne achter op de romp heb ik met de kwast geschilderd.

Afbeelding

Ook de lampen in de tiptanks heb ik van een zilver kleurtje voorzien. hier komen de glaasjes overheen die ik voorzien heb van wat transparante blauwe en rode verf.

Afbeelding

Alle kleine onderdeeltjes heb ik onder tussen ook van wat verf voorzien, dit is nu ook allemaal klaar voor de laatste stappen.

Afbeelding

Nog een paar overzichts plaatjes zoals de Fouga er nu bij staat.

Afbeelding

Afbeelding

Tijd voor een laag glanzende lak en wat decals.

_________________
Mijn website: www.ElveScaleModeling.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 jan, 2023 23:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Een erg kleurrijk geheel, mooi om naar te kijken.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement