Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 20:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 12 nov, 2022 23:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Top, mooi werk zo!
Misschien teveel in detail, maar ik meen dat meeste Prowlers al in het TPS schema zoals Ruud de foto postte waren gespoten voordat de AGM-88 HARM in gebruik werd of kon worden genomen?

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 nov, 2022 17:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Dank heren. En ja, die AGM-88 HARM is pas vanaf 85 operationeel. Zal erom spannen denk ik maar die playboy stickers op de staart hebben 1985 zeker niet gehaald. Visueel zijn ze niet zo verschillend al heeft de AGM-45 Shrike wel een wat spitsere neus. Echter. Ik ben geleidelijk aan deze kit wat minder serieus gaan nemen helaas. Ik ben klaar en blij toe. Wat een gedoe weer. Onderstel dat niet fatsoenlijk vast te plakken is, paspinnen die ontbreken etc. Het lijken twee kits die zijn samengevoegd zonder echt te kijken of het wel paste (zie de anti collision lights hieronder maar eens). En de instructies zijn niet compleet. Gelukkig had ik redelijk wat referentiemateriaal.
En dus, is deze ook weer af en mag deze in de kast. Als iemand deze week buiten het licht weer aan doet dan maak ik nog wat eindfoto's :lol:

Oh ik was bang dat ik te onvoorzichtig geweest was met airbrushen.
photo 568325
Maar het viel mee. Was met een zachte kwast gewoon weg te vegen.. :D
photo 568324
Nou, en dit beschrijft deze kit in een notendop...
photo 568323
En mijn oplossing. Hierna natuurlijk netjes weggesneden en geschuurd tot het mooi doorliep.
photo 568326
En na een paar uur stoeien met het monteren van de opgevouwen vleugels ziet het er grofweg zo uit. Zonder en met tractor.
photo 568327
photo 568328
Snel meer eindfoto's :)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 nov, 2022 23:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Ziet er niet slecht uit K-J, maar ik vermoed dat het een zogenaamde 3-feeter is. Zoals ik reeds eerder aangaf ben ik blij dat ik deze kit links heb laten liggen en aan de hand van je bouw-verslag zie ik dat er goed aan heb gedaan. Verschrikkelijk jammer want KINETIC heeft best wel fraaie onderwerpen in haar aanbod. Ik ben reeds geruime tijd met een tweetal Mirage's bezig maar net als bij jouw Prowler, zakt de moed me reeds in de schoenen als ik aan mijn bureautje plaats neem... :(

Nou goed, dit mini-drama zit er voor jou al weer bijna op en kun je lekker verder met je ITALI-AMA Gripen. :lol: :lol: :lol:
Alweer een bagger-kit vrees ik... :( Gelukkig beschik je over de benodigde skill's om er toch iets leuks van te maken. Ik hoop dat je er in ieder geval meer bouw-plezier aan zult beleven. Succes. :wink:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 nov, 2022 0:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Dank je Ruud. Ach, de details van de prowler zijn prima, dus als je daarvoor zou gaan dan is het wel de moeite waard. Dat onderstel zou ik een volgende keer anders aanpakken en die vleugels ook niet in de opgevouwen positie. En een Shrike bijkopen. :lol:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 nov, 2022 14:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
En daar zijn ze, de eindfoto's. Ik bedenk me nu dat ik die canopies geen gele coating gegeven heb. Misschien was ik te blij klaar te zijn. :lol:

Kijkt u even mee.
photo 568424
photo 568425
photo 568426
photo 568427
photo 568428
photo 568429
photo 568430
photo 568431
photo 568432
photo 568433
photo 568434
photo 568435

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 nov, 2022 9:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Ik vind hem mooi geworden Klaas maar in mijn ogen is het net alsof er een ejectorpinmark bovenop achter de canopy's zit.
Of is dit misschien een luik?

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 nov, 2022 11:31 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 jun, 2007 0:23 am
Berichten: 689
Ondanks de pas problemen vind ik hem erg mooi geworden.

_________________
Mijn website: www.ElveScaleModeling.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 nov, 2022 11:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Zeker weten, ondanks alles erg mooi geworden!

Er is alleen 1 ding waar ik naar bleef kijken, en dat is het insigne op de romp, dat lijkt me zo groot...
Ik kan er niet echt m'n vinger op leggen, maar kan het zijn dat die van vleugel en romp andersom moeten? Ik heb op mijn AOA setje (voor de gewone A-6) gekeken en daar zit de kleine op de romp en de grote op de vleugel -geen idee of dat bij de EA-6B ook zo is overigens.

Al met al een geslaagd geheel geworden, en die lampjes...ugghhh..... :-S

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 nov, 2022 13:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 455
Het is weer een schitterend resultaat geworden. Onvoorstelbaar hoe strak jij dat spuitwerk krijgt. :brouw:

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 nov, 2022 20:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
jeroen_R90S schreef:
Zeker weten, ondanks alles erg mooi geworden!

Er is alleen 1 ding waar ik naar bleef kijken, en dat is het insigne op de romp, dat lijkt me zo groot...
Ik kan er niet echt m'n vinger op leggen, maar kan het zijn dat die van vleugel en romp andersom moeten? Ik heb op mijn AOA setje (voor de gewone A-6) gekeken en daar zit de kleine op de romp en de grote op de vleugel -geen idee of dat bij de EA-6B ook zo is overigens.

Goed opgemerkt. Ik volgde zoals gewoonlijk de instructies en... nou ja, voeg dit maar toe aan alles dat niet zo best is aan deze kit. Het viel me ook pas echt op toen ik de insignes op de romp plakte, nadat ze op de vleugels al een dag eerder aangebracht waren. En dus moesten die op de romp dan ook zover mogelijk naar voren en de marines ook zo dicht mogelijk er tegenaan zodat het niet in de weg zat van het stabilo. En die andere decals losweken nadat ze er al een dag opzaten met enkele lagen decal softener erop leek me een te groot risico. Dus dat. :lol:

En uiteraard bedankt voor de comments :)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement