Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 9:19 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 27 okt, 2022 23:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Wederom bedankt heren :brouw:

Shake schreef:
Gezien je tempo ben ik waarschijnlijk te laat, maar ga je nog iets met de canopy kleur doen? Deze waren van een goudlaagje voorzien en dat is, afhankelijk van de belichting, best een opvallend detail.
Gr. Sjaak


Nou, het tempo ligt niet zo hoog, wat ik hieronder even toelicht. Maar inderdaad, die coating (folie meestal, heb ik begrepen) wil ik wel proberen te simuleren. Even kijken wat het beste werkt. ik heb wel wat transparant verf in de stash dus moet goed komen :)


Dus, het lijkt allemaal wat langzamer te gaan en dat komt vooral door de witte onderkant van deze kit. Wat een spuitwerk. Het dekkend krijgen is best een klus en ik heb er letterlijk vier lagen over mogen spuiten voor het enigszins is geworden wat ik in gedachten had. Daarnaast moet natuurlijk ook alles wat eronder hangt en de wielpoten en kleppen etc netjes in het wit. Kortom, een flinke klus die me meer tijd kost dan leuk is. Maar... we zijn er bijna. Hierna het lichtgrijs bovenop de radarneus en het zwart op de staart en canopy en Bob's you're uncle. Of zoals de Britten dan zeggen "All we have to do now is.... Move the world".

Deze keer maar één overzichtsfoto. :D
photo 567129

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 okt, 2022 23:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Het wit zit er zo te zien mooi strak en egaal op. Mooie basis voor verder. Doe je de spullen die je er onder hangt een tintje anders?

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 okt, 2022 1:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Danke je Arjan. Die spullen zijn al gespoten in dezelfde kleuren maar met de weathering zal daar wat verschil in gaan komen. :)

Weekendje airbrushen. Ging redelijk vlot al viel me een naad op op de rug van de kit. Nu moet je weten dat hij er zit en straks als de vleugels opgeklapt zijn zul je er niet veel van zien maar ik heb het proberen weg te werken zo goed en kwaad als het ging. Toen de neus gespoten in middle stone van MIG. Ik had daar nog een potje van staan en is de betere kleur vergeleken met de Radome kleur van Mr Hobbys Aqueaus. Klein beetje vloeiende verf maar dat was met wat licht schuurwerk weer verdwenen. Tenslotte vandaag nog afgeplakt voor het zwart. En dat zit er nu dus ook op. Hier wil ik nog een beetje highlights op maken maar niet teveel.
Verder heb ik het wagentje in elkaar geplakt. Die mag geel worden dus die ga ik eerst wit spuiten zodat het geel beter dekt. Passen deed het redelijk.
Dit lastige stadium is nu voorbij en we kunnen gaan denken aan decals en weathering :).

Grijs bovenop.
photo 567311
Met de radome en het zwart
photo 567312
photo 567313
photo 567314
En natuurlijk het wagentje.
photo 567315
photo 567316

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 okt, 2022 10:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Mooi strak spuitwerk Klaas.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 nov, 2022 22:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Ziet er inderdaad weer strak uit!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 nov, 2022 0:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Dank jullie Ferry en Deef. :brouw:

Decal tijd. Ik ontdekte dat ik ook de ailerons en flaps nog wit moest spuiten maar dat was uiteraard simpel opgelost. Daarna het zaakje in de glanslak en tijd voor decals. Het zijn decals van Cartograf maar deze zijn niet zo fijn als ik ze van hen gewend ben. Ze hebben echt warm water nodig om vlot los te laten en daarna plakken ze niet echt waardoor ze bij het aanwrijven steeds de neiging hebben om te gaan schuiven. Echter, ze zitten er (grotendeels) op. Ook op de HARM waarvoor de decals te kort zijn en de avionics pod komen heel wat plaatjes. En natuurlijk de bunny's op de fin van de tanks. Ziet er wel leuk uit.
Het karretje komt redelijk. Mijn gele verf was wat oud denk ik en verstopte de airbrush constant. Dat was wat minder maar goed, dat wagentje krijgt nog wat verwering erbij. Gaat goedkomen.

Plaatjens
photo 567834
photo 567833
photo 567832
photo 567835

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 nov, 2022 8:21 am 
Online
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
Strak spuitwerk, en ie begint er al mooi uit te zien met de decals erop

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 nov, 2022 22:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Ik begon me al een beetje zorgen te maken gedurende de "lange" stilte maar het ziet ernaar uit dat je je aloude tempo weer te pakken hebt. :lol: Ziet er weer strak uit KJ en het einde begint weer in zicht te komen. Een kleine motivator wellicht...???

photo 567911
EA-6B, 163521 // 502AB, Leeuwarden - Oktober 1999 (Soms is oud worden best wel leuk. :lol: :lol: :lol: )

Welliswaar geen Hi-Vis maar immer nog een imposante bak. Ik had geen zin om het plaatje "uit te stippen" maar ik hoop dat het me word vergeven. :oops: De kist was samen met z'n maatjes op bezoek gekomen. F-14 Tomcats, F-18 Hornets, S-3 Vikings, EA-6B Prowlers. Boy, oh boy, die goeie ouwe tijd...

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 nov, 2022 11:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2816
Woonplaats: Leiderdorp
Mooie foto! De Prowler begint er al goed uit te zien met die strakke belijning. Erg fraai!

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 nov, 2022 19:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Thanx David. :wink:

Ik ben ervan overtuigd dat KJ het plaatje binnenkort aanvult met een paar fraaie plaatjes van z'n kleinere 1/48 broertje... :lol:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement