Da's lastiger. In het algemeen is de "dwars door de vleugel" techniek om spandraden aan te brengen altijd lastiger bij normale spuitgiet kits; dat is makkelijker bij massieve resin vleugels (al boor je je daar een ongeluk).
Na wat correcties hier en daar de SV-26 afgeschilderd met olive drap en bedekt met een laagje glans vernis.
Ziet er goed uit; vrijwel nergens is nog een lijmkop te zien. Inmiddels ook de decals voor de V-3 getekend.
Daarvoor moest de V en vooral de drie wel fors mishandeld worden. In mijn set fonts had ik geen enkele schreefloze drie met een scherpe top; dit is dus een gewone drie, waarvan de top gemodificeerd is. Ik ga ze zelf in zwart printen.
Daarna was het onderstel aan de beurt. Eerst messing pootjes gelijmd met dikke secondelijm en ze uitgericht op dezelfde afstand van het vleugeloppervlak en dezelfde hoogte als op de maatschets. Daarna de as door de V-stijlen gestoken en vastgelijmd.
Voordat de boel echt vast zat het onderstel zodanig verschoven dat de tip van de ondervleugel aan beide kanten even hoog boven het tafeloppervlak zat.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.