Tja dat kleurtje WAS best apart.
Want in tussentijd is er het nodige gebeurt, ik kan zowat weer helemaal opnieuw beginnen.
Als eerste heb ik de (mooie) resin wielen eronder gezet en het geheel in de (ja hier begint de ellende) pledge gezet.
Waarna toen dat droog was ben gaan decallen.
So far so good, maar met die pledge ben ik ZO in de fout gegaan...
Het was eerst zo.
Daarna was het dus het idee om het een beetje verweringseffecten te gaan geven. Ik had bij de Action een goedkoop pastelkrijtsetje gehaald en daarmee wilde ik het bruine schraapsel verdund met wat water aanbrengen in de panel lijntjes.
En dus heb je dan een onderlaag nodig op enamel basis.
En je raad het misschien al, maar ik kreeg een lelijke witte waas erover. Ik moest meteen denken aan het allereerste airbrush avontuurtje met een Apache prototype waar ik de enamel lak verdund had met wasbenzine, want dit gaf net zo'n wintereffect.
Volgens een regiolid kon ik deze schade nog wel wegkrijgen met verdunde ammonia. Maarja ik had er enamel opzitten en dan kun je boenen totdat je een ons weegt.
Op sommige plekken waar ik zoveel kracht zette met het boenen liet de verf ook los tot op het kale plastic en verloor ik ook al wat decals.
Dan kom je aan het denken wat dan de beste oplossing is, en ben ik maar met de paint remover aan de slag gegaan.
Ja je bent telkens weer nieuwe plannetjes aan het bedenken, je gaat in een soort van overlevingsmodus; wat kan ik er nu nog van maken.
Ik had al gedacht om hem dan maar in het algemene 2 tone wraparound scheme (blauw-grijs/groen) te maken. Deze zit normaal standaard bij de doos als je hem koopt zonder Eduard goodies.
Dus dan hier maar wat foto's van een niet zo'n fijn verwijderingsproces. Ik weet nog niet zeker wat te doen met de voorkant. Ik wil een zo mooi mogelijke ondergrond voor de nieuwe laag. En nu het landingsgestel eronder zit is het ook weer een heel stuk lastiger om hier omheen te werken. Maar ik geloof dat er een oplossing voor is. Dit is trouwens van tijdens de ammonia behanding. Op de neuskegel komen de onderlagen er al door.
En zo staat die er nu dus bij. Het grootste deel aan de achterkant is al weg. Aan de zijkanten heb ik het zover weggehaald dat ik de onderkant niet aantast.
Want dat vind ik wel een gedoe met die pootjes en wapenrails om daartussen schoon te maken.
Ik heb al een mail naar Revell gestuurd voor een vervangende decalsheet.