Trajanus schreef:
Mooi hoor! Goed om een eigentijdse versie van de diavolo rosso te zien.
Is er dan ook voor deze versie geweest met zo'n duivel op de staart?
leonV schreef:
Leuk project! ik heb zelf de Eduard doos ook liggen, ben benieuwd wat je van dit trio gaat maken.
Ik had een idee om op een houten plaat 2 gaten te boren om daar een rond stuk acrylaat staf in te drukken om daar de 2 tornado's met de neuzen naar elkaar toe(de Duitser en de Italiaan) op te zetten, en daartussen op het plateau dus de Brit.
Maar ik weet nog niet of acrylaat daar geschikt voor is. Het is wel sterk volgens mij, ook voor een kleine diameter.
tsjopper bob schreef:
Leuk project zeg.
Qua kleurstelling vind ik de Duitser het mooist. Qua geschiedenis heb ik meer met de 1991 Desert Storm versie.
Ik heb ook een Tornado op de planning staan (ooit) omdat deze mooi past bij het setje NATO ground equipment wat ik eens gebouwd heb.
Als de "Boelcke kleurstelling niet lukt heb ik ook nog een Duitse versie op het Italeri decalvel zitten. Er is gelukkig nog wat achter de hand om er nog wat van te maken als het te lastig word.
Matti schreef:
Interessant rijtje kits, de eerste en de laatste heb ik ook liggen.
Heb een beetje een zwak plekje voor de Tornado, al ben ik zeker geen expert ter zake.
Ik ga dit bouwverslag zeker volgen...
En euh, als je van de Tigermeet decals af moest willen, laat maar weten, heb best ook wel een zwak voor een kist met tijgerstreepjes...
Blijf Brouwen,
Matti
Ik zal van me laten horen, Matti. Maar misschien wil ik wel van dat vel de decals gebruiken voor de instrumentenpanelen.
Nielsdol schreef:
het verwijder-baar maken van de vleugels is een update die gewoon erg handig is, als je de vleugels niet in 1 positie vast wil lijmen, het maakt het spuiten een stuk makkelijker. Het nadeel van deze swing-wings is dat de wapen pylonen niet mee draaien, zoals in het echt. Daarom zou ik bij een Tornado de voorkeur geven aan het vast op 1 positie plaatsen van de vleugels, zodat ook de wapen pylons in de goede positie blijven staan.
Groet
Niels
Nee, de bedoeling is sowieso om de in-flight modellen met de vleugels helemaal naar achteren (in pijl-stand) te zetten. Maar er zitten op de gedeeltes die in de romp schuiven ook vlakken op die bij wijze van "wing sealing plates" zitten. Bij de Boelcke versie zit die erbij als decal en bij de andere moet ik ze erop verven. Als je de vleugels demontabel hebt kun je daar beter bij lijkt mij.
Lt D schreef:
Bruut toestel met de immer vuile staart.
Succes!
Gr
Thiery
Als de thrust reverser vaak gebruikt word is die inderdaad zo zwart uitgeslagen! Toch best bijzonder dat zo'n systeem eigenlijk alleen gebruikt word op passagiersvliegtuigen.
fvdm schreef:
Leuk project. Ik zelf zou bang zijn om per ongeluk de onderdelen te verwisselen.
Ik heb de 1/144 variant ook gebouwd, en mij valt op dat de kit in z'n opbouw veel op het kleinere broertje lijkt. Natuurlijk is het nu 2x zo groot dus ook meer ruimte voor details maar voor het grove gedeelte komt het me bekend voor.
Hier nog een foto van die 1/144:
jeroen_R90S schreef:
Ik ben beniewd. Ik denk dat ik morgen eens een beginnetje ga maken.