Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 3:28 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 135 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 30 nov, 2022 11:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Netjes! Mooi opgelost!

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 nov, 2022 23:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Mooie strakke lijnen bij je spuitwerk, mooi gedaan hoor.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 dec, 2022 0:15 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 apr, 2021 16:33 pm
Berichten: 181
Woonplaats: Lichtenvoorde
Dank jullie wel voor de complimenten :D
Ondertussen weer heel wat opgeschoten. Zo heb ik alle kleine dingetjes/vlakjes een kleur gegeven.
photo 569864

photo 569870

Ophangpunten onder de romp.
photo 569869



Gunports links en rechts. Hierbij heb ik de kleur burnt iron gebruik van mrp. Dit is een verf die rechtstreeks in de cup van de airbrush kan. Ideaal! En wat spuit die fijn!
photo 569863

photo 569862

Hiermee heb ik ook de kleppen van de straalomkeerders gespoten. De dunne "ring" die je zit is revell aluminium met de penseel aangebracht.
photo 569858

photo 569859

photo 569878

De grijze lijn die je tussen het zwarte van de staart ziet heb ik ondertussen al weer bijgewerkt. Dit is dus een foto hoe het was.
photo 569876

De sponsjes heb ik uit de luchtinlaten gehaald met de tape die erbij hoorde. En het is best strak geworden.
photo 569877

De vleugels en stabilo's alvast voorzien van stickers. De vleugels komen in pijlstand te staan en daardoor steekt een gedeelte ervan in de romp. Dit leek mij de beste manier om het nu te doen. Uiteraard na de werkzaamheden alles geseald met een matte vernislaag. Het buisje waar de stabilo's nu aan vast zitten is trouwens tijdelijk. Ik had ze tijdelijk aan een styreen asje gelijmd dat aanvankelijk bedoelt was ze in de romp te plaatsen, maar bleek te fragiel. Nu heb ik ze gebruikt als "verfstandaard". Ik hoop dat het messing asje wat meer stevigheid bied.
De decals (van Italeri) waren over het algemeen prima mee te werken. Helaas is het mij net niet gelukt ze silveringvrij aan te brengen. Maar ik vind dat ze het reliëf van het Revell plastic goed volgen. Ik had ergere vormafwijkingen verwacht met decals die niet voor dit plastic bedoelt zijn.
photo 569867

photo 569866

Ook maar even doorgegaan op de wapenpylonen en droptanks.
photo 569865


De blue tack van de navigatielichten verwijderd. Ze komen er mooi strak onder vandaan.
photo 569868

Aan het uiteinden van de vleugels hoort een vlak zwart te zijn. Hiervoor zat wel een decal voor bij maar deze was zo oversized dat ik besloten heb om hem maar erop te kwasten. En na even overwegen toch maar de luchtspuit gepakt want ik was bang voor uitlopers onder de tape. Zeker omdat het vlak kort achter de navigatielichten bevind. En dat heeft goed uitgepakt.
photo 569871

photo 569873


Vuurmonden van het kanon in de openingen gelijmd.
photo 569872


En tot slot heb ik de vleugels met Revell en houtlijm in de romp gelijmd. Ik was al een beetje aan het drijfitten geweest en het viel me op dat na de verflagen het allemaal wel wat strakker in elkaar ging. Zo strak dat op een paar punten de verf eraf knapte. Dus om erger te voorkomen de boel maar definitief vastgezet. Zo is het hoe ze er nu bij staat.
photo 569875

photo 569874




Robbin

_________________
Robbin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 dec, 2022 0:38 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4454
Strak werk! :brouw:


D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 dec, 2022 1:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Inderdaad, kleine dingetjes allemaal, maar ziet er verzorgd uit.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 dec, 2022 11:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Cool! Nooit geweten dat die Italiaanse kisten ook stencils in het Italiaans hadden :)

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 dec, 2022 21:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 jan, 2007 17:48 pm
Berichten: 527
Woonplaats: Lonneker
Deze drie "kisten in aanbouw" afgelopen zaterdag op de IPMS Regiodag Oost mogen aanschouwen.
In het echie zien ze er nóg fraaier uit dan op de foto's! Dit worden drie beauty's!!

Succes met de verdere bouw, Robbin. :brouw:

Greetz,
Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 dec, 2022 9:45 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 feb, 2017 14:46 pm
Berichten: 258
Woonplaats: Belg.Ardennen
Zeer interessant draadjes om te volgen als liefhebber van Tornadp (1/48)

Wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 dec, 2022 9:46 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 feb, 2017 14:46 pm
Berichten: 258
Woonplaats: Belg.Ardennen
Zeer interessant draadjes om te volgen als liefhebber van Tornadp (1/48)

Wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 dec, 2022 0:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 apr, 2021 16:33 pm
Berichten: 181
Woonplaats: Lichtenvoorde
Dank jullie wel voor de complimenten :D
@Peter, ja ik hoop dat ik de bouw/verfkwaliteit net zo hoog kan houden als bij deze. Al valt het soms niet mee om het geduld te bewaren.
Ik hoor wel vaker dat foto's meer oneffenheden laten zien dan dat het menselijke oog dat toelaat :roll:
De Italeri sheet is inderdaad zeer omvangrijk en ik was er zelf ook verbaasd over dat de stencils bij alle kisten in de bijbehorende taal is.

Na de vleugels en andere subassemblies voorzien te hebben van decals was het dus tijd voor de romp.
Ook hier moesten walkways op komen die bestonden uit verschillende lijntjes die naar elkaar toe geschoven moesten worden om er één geheel van te maken.
De lijnen die aan de achterkant over de luchtremmen heen liepen kwamen ook goed uit met de plekken waar deze scharniert. Dat blijkt dus maar weer dat de Italeri romp niet veel verschilt qua formaat ten opzichte van de Revell romp. Wel hadden ze iets meer naar voren gemoeten, maar dan kwam ik weer in de knel met de bijtankinstallatie. Het was wel goed kijken, links en rechts waren bij sommige gedeelte omgedraaid en moest ik ze van links naar rechts verplaatsen.
photo 570551

Toen volgden de rest. Ik heb eerst alle stencil decals gelegd voordat de bij deze kist (MM7006) de behorende decals erop moesten.
photo 570550

photo 570547

photo 570576

Over het algemeen kreeg ik alles er wel aardig goed op. Alleen was er die grote staart decal met de rode duivel erop die aan één kant niet helemaal lekker mee wilde werken
Op onderstaande foto had ik de decal al geseald met een matte clear coat en heb ik met een veiligheidsspeld voorzichtig door die laag en de silvering heen geprikt, waarna ik er met de kwast pledge heb aangebracht (ergens op youtube had ik een filmpje gevonden waarbij iemand hetzelfde probleem had en het hielp wel).
photo 570573

Hier had ik de stabilo's ook al bevestigd. Het messing asje heb ik niet nodig gehad. Het styreen asje was toch stevig genoeg dat ze er mooi horizontaal aan bleven zitten.
photo 570559

photo 570558


Wat antenne's en wat heel friemelig clear plastic bevestigd (heb het geluk dat ik niet alle onderdelen nodig heb; moest meerdere malen op mn knieën met een zaklamp door de ruimte om het terug te vinden).

De decal voor de streep op de neus was te kort, dus heb ik deze erop gespoten.
photo 570553

photo 570554

En tot slot de load out onder de vleugels gelijmd. Deze pylonen hadden maar heel weinig lijmoppervlak, maar uiteindelijk zit het op zn plek.
photo 570564

photo 570566

photo 570567

Even de uitlijning checken.
photo 570571

photo 570568

photo 570569

photo 570570

Wat nog rest is de randjes van de cockpitplakkers vrijsteken van de verf/verwijderen en de pitottube bevestigen.

Robbin

_________________
Robbin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 135 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement