Ja dat was achteraf misschien handiger geweest.
De maskertjes voor de binnenkant laat ik zitten, want die heb ik gelukkig alleen bij de Brit nodig waar ik de kap van open zet.
Omdat ik ondertussen al weer een tijdje een pe onderdeel kwijt ben geraakt en dat ondertussen ook weer ontvangen heb (dankjewel fantastische klantendienst Eduard!) ben ik daar weer mee verder gegaan.
Er moesten nog wat rails voor voetpedalen gemaakt worden (wat een *** gefreubel, helemaal als je er achteraf niets meer van ziet) en nog een paar andere delen voordat ik de romphelften er omheen kon sluiten.
Voor deze naden heb ik trouwens Tamiya ultra thin gebruikt. Wat een fijn spul is dat; eerst alles tegen elkaar, en als het mooi uitgelijnd is dan pas de lijm erop. Die dan ook mooi tussen de naden vloeit.
Om te voorkomen dat het geen staartzitter gaat worden, meteen maar in de rommelbak gedoken en een paar redelijk zware rvs bouten gevonden die erin pasten.
Deze met een flinke klodder houtlijm achter het schot van de cockpit gelijmd met daarboven nog weer een rvs moer.
Ik denk dat dit wel voldoende is. Zo niet, dan heb ik achter de neuskegel ook nog een beetje ruimte.
De neuskegel voor deze Tor is trouwens een upgrade van Sbs (niet de tv zender) die van resin is en dus niet hol.
En toen kwam daar weer het achterste gedeelte wat opgerekt moest worden om het te laten passen aan de voorste sectie van de romp.
Wat me opgevallen is bij de andere 2 is dat aan de achterkant aan beide zijkanten aardig wat afgevijld moet worden om geen overgang te voelen.
Dat komt natuurlijk ook omdat ik die alleen in het midden heb gestrut, dus dan hangen die zijkanten dus wat af.
Wat ik nu dus gedaan heb is precies onder die gedeeltes die bij de andere teveel afliepen daar juist een strutje aanbrengen.
Wat je nu wel krijgt is wel aardig wat spanning in het styreen. Op sommige plekken komen er ook helaas wat kleine scheurtjes in.
Dus ja je krijgt een mooie overgang zonder al teveel te schuren, maar ik weet niet of het materiaal de spanning wel kan houden.
Voor het oog heb ik de luchtinlaten er even tegenaan gezet.
Luchtinlaten trouwens ook even strak gemaakt. Hier moet straks ook aardig wat gerescribed worden. In het gietraam was er al bijna geen detail te vinden op de bovenkant.
De re-fuel probe gelijmd zodat deze later open kan staan. Ik heb dit plaatje gevonden waar zo'n Tornado in golfoorlog uitdossing opstaat met zowel de canopy als de probe uitgeschoven.
En ik denk dat het deze ook word; deze (de Foxy Killer dus) zit bij de decals als optie.
De dichte cockpits voorzien van interieur kleur. Hier heb ik trouwens voor het eerst geprobeerd met een toevoeging in de verf tegen het uitdrogen (dry tipping) waar ik met de acryl verfjes van Revell best wel veel last heb.
Ik kon geen ruitenwisservloeistof vinden met iso propyl alcohol erin, maar had ergens gelezen dat spiritus ook wel kon.
Ik zeg niet dat het nu fantastisch gaat, maar de flow is een heel stuk beter door hier wat aan de verdunner en de verf toe te voegen.
Tot zover weer even.