Dank jullie wel voor de complimenten!
@Silenoz: als je de lijnen als decal bij de kit levert denk ik dat het wel heeel secuur afplakwerk voor de gekleurde vlakken nodig is, om die exact uit te lijnen op de randen waar de kleur overgaat in de andere. Of bedoel je wat anders?
Ik heb zelf ook eerst getwijfeld of dit niet wat te hoog gegrepen was; het is me uiteindelijk gelukt maar ben wel blij dat het nu achter de rug is.
@Klaasdebouwer: ik denk niet dat dit nu bedoelt was als camouflage, maar ik snap wat je bedoelt.
@Jeroen_R90S: ja als je even zoekt vindt je echt een hele hoop! Kan nog mooi van pas komen bij toekomstige brouwsels.
Ik heb het (spaanderplaat is het eigenlijk) materiaal op maat gemaakt en de zijkanten afgewerkt met fineer kantenband die ik met een strijkijzer erop gekleefd heb. In eerste instantie dacht ik dat een lijst wel mooi was, maar ik kon maar weinig lijsten vinden die "low profile" waren waardoor je uiteindelijk met een hele hoge rand zit. Van het kantenband had ik nog een restje liggen waar ik ooit de schappen mee afgewerkt heb in de kelderkast en ik dacht dat het ook wel iets hiervoor was.

Daarna heb ik het hele geval na het bijsnijden, plamuren en schuren voorzien van een grijs kleurtje uit een spuitbus van de Action.
Toen de modellen losjes uitgelijnd hoe het erop moet komen en de posities bepaald met een potlood.
Omdat de base zo dun is heb ik de gaten maar helemaal doorgeboord.
Uiteindelijk gingen de acryl staven er zó strak in dat lijm totaal overbodig was. Ik moest ze erin drukken en toen ze er eenmaal in zaten kreeg ik ze er ook weer moeilijk uit.

Met de Engelse kist ervoor kon een positie bepaald worden voor de sticker. Die kwam dus rechtsonder.

Zoals je al wel ziet was ik ook al aangekomen bij het afronden van de Duitser.
Hier heb ik ook weer de droptanks eronder gemaakt.

Toen ik de plakkers van de canopy had verwijderd was er helaas wel een rommeltje achter het cockpitglas blijven zitten.
Jammer maar helaas. Breekwerk gaat denk ik niet veel moois opleveren denk ik. Maar overal ziet het er best helder uit.
Wat nog rest is nog de decals aanbrengen voor de detonation cords en die verdoemde pitottube.

Als allerlaatst de base nog hoogglans afgelakt. De stengels heb ik natuurlijk wel even afgeplakt.