Zo, weer een hele update.
De stoelen heb ik een donkergrijze wash gegeven en met aluminium gedrybrushed. Daarna heb ik ze met houtlijm in de cockpit geplakt.
De voorste stoel gaf net zoals bij de stoelen uit de kit van Revell ook weer wat problemen. Met een postelastiek heb ik die op z'n plek gefixeerd.

Hier is het windscherm ook al afgeplakt, gespoten en gemonteerd. De plakkers aan de binnenkant heb ik er uiteraard weer uitgehaald.

Daarna heb ik de canopy voorzien van pe details: een lange rail aan weerszijden en 6 achteruitkijkspiegeltjes (heten die dingen ook zo in de vliegtuigwereld?).

Misschien dat ik de stoelen achterwege had moeten laten voor het monteren, maar ik vond hier op het forum iemand die een Starfighter aan het bouwen was die ook voor het spuiten de stoelen al gemonteerd had. Dus heb ik net zoals hem over de stoelen een afdekking geplakt.
Het is nog best tricky met zo weinig oppervlak om tegenaan te plakken, maar het zit.

Daarna kon ik aan de onderkant beginnen met het terug toveren van alle verdwenen lijntjes na de schuurwerkzaamheden.
Daarna heb ik meteen ook maar de laser range finder geplakt.

Zoals je ziet heb ik ook meteen de angle of attack sensoren eraf gesneden en een gaatje geboord voor als straks hier een pe deel in de plaats komt.

Hieroverheen moest nóg weer een stukje clear plastic overheen gezet worden.
Je moest echt goed kijken wat nu het onderdeel aan de sprue was, zoveel flash zat eraan. En dan was de vorm ook nog erg discutabel.

Ik heb de kieren die ontstonden opgevuld met houtlijm en na het drogen geschuurd totdat het weer een vloeiend geheel was.

Voor de Italiaan en de Duitser die in vliegmodus gebouwd worden heb ik alle kleine antennetjes en frutseltjes alvast gelijmd.
Voor de Italiaan was dat nog het meeste werk, omdat deze als enige niet rechtstreeks uit de doos gebouwd kan worden.
Zo is de brede antenne die normaal in het midden vlak achter de neuskegel zit verhuish naar achteren, vlak naast de deur van het neuswiel.
Ik heb hem schuin gemonteerd en iets verbreed omdat deze op tekeningen van kleurenschema's ook aangeduid word als "wide uhf antenna".
Het conische geval vlak voor de middelste wapenpyloon dat de RWR antenne voor moet stellen heb ik uit de reservedoosch van een 1/144 raketje.
Daarnaast zit er aan de andere kant van het neuswieldeurtje nog zo'n druppelvormig ding (waar ik nog steeds niet weet van wat het is).

Ik vond nog een stuk afvalhout die ik wel handig vond om te gebruiken als spuitstandaard.
Hier de status nog vóór de grondverf.

En hier erna. Deze is trouwens uit de spuitbus van de Action (Spectrum). Nog best wel fijn om te verwerken vond ik.
Ik heb het spuitmondje van de airbrush 0 keer hoeven los te schroeven om de punt van de naald schoon te krijgen.
Ik zie dat er nog heel wat onvolkomendheden zijn, maar ik ben in ieder geval van de plamoersporen af.

Dat word dus weer heel wat bijwerken. Man, wat een werk!
Robbin