Dankjewel Jeroen, de vakantie zit er al weer een paar dagen op en in tussentijd is er ook weer wat gedaan.
De piloot heb ik er niet meer uitgekregen; hij was te vast verlijmd met het stoeltje en was bang dat het er alleen maar erger op zou worden.
Ik ben wel bezig geweest met de canopy delen.
Omdat ik 3 tornado's heb waarvan de canopy's gemaskeerd moeten worden en er van de Eduard één setje maskers bij zitten, heb ik deze geprobeerd te kopiëren.
Ik dacht dat je na het kopiëren wel wat lijntjes zou kunnen zien maar dat was toch niet zo. Er werd één geel vlak uitgeprint.
Omdat je (als je de canopy open zet) de binnenkant en de buitenkant kunt afplakken heb ik dus de buitenkant genomen, op de foto de linkse.
Deze toen op zo'n doorzichtige sheet geplakt en met een donker velletje onder de scanner. Even niet letten op de streepjes, want er moet vast en zeker weer iets uitgelijnd worden met de spuitkanalen.
Alles uitgeknipt.
Toen een dubbelzijdig tape geplakt met daarop weer de tamiya tape, en daarop weer die uitgeknipte masks.
Op platte vlakken zoals hier het middelste raam van het windscherm gaat dat best prima.
Maar op gebogen vlakken (ik was er al een beetje bang voor) is het eigenlijk veel te dik en laat het snel los.
Er zal vast een makkelijkere manier zijn om van één setje maskers meerdere te maken, maar ik heb nu gewoon weer de ouderwetse manier met een lampje eronder en dan de opgeplakte tape op de canopy op maat snijden. De een heeft nu maskers en de andere is dus die andere methode.
Daarna heb ik met houtlijm de canopy's vastgelijmd. Deze was op waterbasis en dan kun je mooi nog de overtollige lijm met een nat wattenstaafje weghalen.