Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:58 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 135 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2023 0:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Ik vind dit wel een heel cool camouflage patroon. Petje af hoor. :)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 feb, 2023 12:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi werk... deze camo heb ik nog niet aangedurfd... normaal heb je een dunne witte en zwarte lijn naast elkaar... waarom ze geen zo'n rechte strips als decal meegeven heb ik nooit echt begrepen...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 feb, 2023 12:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Redbubble is een goudmijn voor stikkers zie ik na een snelle zoekopdracht op "A-6 Intruder" of "F-4 Phantom" ! Thx voor de tip!

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 feb, 2023 23:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 apr, 2021 16:33 pm
Berichten: 180
Woonplaats: Lichtenvoorde
Dank jullie wel voor de complimenten! :D :D
@Silenoz: als je de lijnen als decal bij de kit levert denk ik dat het wel heeel secuur afplakwerk voor de gekleurde vlakken nodig is, om die exact uit te lijnen op de randen waar de kleur overgaat in de andere. Of bedoel je wat anders?
Ik heb zelf ook eerst getwijfeld of dit niet wat te hoog gegrepen was; het is me uiteindelijk gelukt maar ben wel blij dat het nu achter de rug is.

@Klaasdebouwer: ik denk niet dat dit nu bedoelt was als camouflage, maar ik snap wat je bedoelt.

@Jeroen_R90S: ja als je even zoekt vindt je echt een hele hoop! Kan nog mooi van pas komen bij toekomstige brouwsels.


Ik heb het (spaanderplaat is het eigenlijk) materiaal op maat gemaakt en de zijkanten afgewerkt met fineer kantenband die ik met een strijkijzer erop gekleefd heb. In eerste instantie dacht ik dat een lijst wel mooi was, maar ik kon maar weinig lijsten vinden die "low profile" waren waardoor je uiteindelijk met een hele hoge rand zit. Van het kantenband had ik nog een restje liggen waar ik ooit de schappen mee afgewerkt heb in de kelderkast en ik dacht dat het ook wel iets hiervoor was.
photo 575114


Daarna heb ik het hele geval na het bijsnijden, plamuren en schuren voorzien van een grijs kleurtje uit een spuitbus van de Action.
Toen de modellen losjes uitgelijnd hoe het erop moet komen en de posities bepaald met een potlood.
Omdat de base zo dun is heb ik de gaten maar helemaal doorgeboord.
Uiteindelijk gingen de acryl staven er zó strak in dat lijm totaal overbodig was. Ik moest ze erin drukken en toen ze er eenmaal in zaten kreeg ik ze er ook weer moeilijk uit.
photo 575116


Met de Engelse kist ervoor kon een positie bepaald worden voor de sticker. Die kwam dus rechtsonder.
photo 575118

photo 575117



Zoals je al wel ziet was ik ook al aangekomen bij het afronden van de Duitser.
Hier heb ik ook weer de droptanks eronder gemaakt.
photo 575111

photo 575112

photo 575113


Toen ik de plakkers van de canopy had verwijderd was er helaas wel een rommeltje achter het cockpitglas blijven zitten.
Jammer maar helaas. Breekwerk gaat denk ik niet veel moois opleveren denk ik. Maar overal ziet het er best helder uit.
Wat nog rest is nog de decals aanbrengen voor de detonation cords en die verdoemde pitottube.
photo 575119


Als allerlaatst de base nog hoogglans afgelakt. De stengels heb ik natuurlijk wel even afgeplakt.
photo 575120

_________________
Robbin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 feb, 2023 20:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Dat worden mooie vliegtuigen op een mooie ondergrond. Goed bezig hoor.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 feb, 2023 0:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Dat ziet we gaaf en imposant uit. Doe je alle vliegtuigen in pijlstand? Ik zou ook één met de vleugels 'open' plaatsen.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 feb, 2023 23:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 apr, 2021 16:33 pm
Berichten: 180
Woonplaats: Lichtenvoorde
Ja de Engelse Gr 1 ga ik met uitgezwenkte vleugels, uitgeklapt landingsgestel, open canopy en uitgeklapte refuel probe bouwen. Op de foto waar ze alle drie op staan kun je zien hoe die komt.
De pe delen om de wing seals weer te geven in uitgezwenkte positie heb ik er al op gelijmd.
photo 575932

Op de site dstorm.eu heb ik een ontzettend grote database gevonden met allerlei foto's en andere gegevens hoe deze kisten in de golfoorlog werden uitgerust met wapens, en het word een beste uitdaging maar ik hoop dat ik die verweerde look toch een beetje kan benaderen.
Onder de rails van de romp komen 3 lasergeleide bommen te hangen; de configuratie heb ik van bovengenoemde site:
photo 575935


Omdat er maar 2 bommen in de doos zitten heb ik maar weer even (voor de zoveelste keer) aangeklopt bij de klantenservice van Revell voor een extra exemplaar.
photo 575914

En warempel een paar dagen later een klein doosje met de benodigde onderdelen.
photo 575917


Ik ben erachter gekomen dat ik voor de desert pink toch de verkeerde kleur in huis heb gehaald. Dit was Mrp 339 desert pink, maar dan voor Engelse militaire voertuigen in de 2e wereldoorlog. Ik dacht dat ik hem ook wel aardig bruinerig vond.
Na wat speurwerk heb ik deze maar gehaald. Nooit geweten dat er zelfs in deze kleur toch een hoop verschil zit. Het was hem toch net niet.
Misschien dat ik die van Mrp gebruik om een effect te creëeren, als een onderlaag voor de Vallejo verf; nog even zien hoe.
photo 575933

_________________
Robbin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 maart, 2023 0:20 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 apr, 2021 16:33 pm
Berichten: 180
Woonplaats: Lichtenvoorde
Ik kwam er vóór het verfen van de droptanks erachter dat ik de vinnen daarvan verkeerdom gelijmd had.
Dit is dus hoe ze eerst zaten.
photo 576750

Ja als je ermee bezig bent gaan er toch soms ineens dingen opvallen, die je met de massabouw (3 tegelijk) niet waren opgevallen.
Met een voorzichtig snij en wrikwerk kon ik ze eraf halen en weer op dezelfde plek andersom weer eraan lijmen.
photo 576751

Even checken voor de symmetrie :wink:
photo 576753


De canopy had ik inmiddels ook vanbinnen de spiegels geplakt en gespoten en nu kon dus de buitenkant een laagje krijgen.
Ik hoop trouwens niet dat de dubbelzijdige tape waarmee ik hem op een potje heb geplakt de verf aan de onderkant meetrekt.
photo 576752

Mooie kleur dat desert pink. Ik heb er ook meteen de decals maar opgeplakt en natijd geseald.
photo 576769


Nou leek het mij een goed idee om de droptanks in een contrasterende kleur te doen ten opzichte van de rest van het airframe.
Ik vond een plaatje op de site van dstorm.eu dat eruit ziet of er een hindenburg tank 'geleend' is van een F3 tornado.
Daarbij werd mijn gedachten bevestigd.
photo 576747


Paneellijntjes geaccentueerd.
photo 576757

tanks grijs gespoten.
photo 576759

Daarna de tank afgeplakt en wil ik deze meenemen met een blackbase/marbling effect.
photo 576761

photo 576762

De rest van de loadout onder de vleugels ook maar gedaan.
photo 576763


En het de romp. Hier wacht ik nog even met het effect omdat ik het anti glare en neuskegel zo meteen kan afplakken.
photo 576764

photo 576765


Hier heb ik de vleugels al een effect gegeven. Ik vind het zelf niet verkeerd voor een eerste keer; ben benieuwd hoe dit eronder uitkomt na het woestijn roze kleurtje.
photo 576766

photo 576767

_________________
Robbin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 maart, 2023 10:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 jan, 2007 17:48 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Lonneker
Hoi Robbin,

Ziet er weer netjes en verzorgd uit! Deze gaat net zo mooi worden als #1 en #2.
Ik ben ook erg benieuwd hoe de camo wordt. :wink:

Greetz,
Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 maart, 2023 20:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 jun, 2007 0:23 am
Berichten: 681
mooie vorderingen weer, welke verf ga je gebruiken voor de Desert Pink kleur?

_________________
Mijn website: www.ElveScaleModeling.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 135 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement