Het viel eigenlijk ook wel mee, maar je baalt nogal en de frustratie is groot op dat moment. Inmiddels er ook achter gekomen, wat de fout is geweest. De verf was ondanks dat het goed uit de airbrush kwam, toch te dik.
De roundel heb ik met een post it afgedekt, de gele band geschuurd en opnieuw gespoten (verf uiteraard verdund).
Een mooie redding, al zeg ik het zelf. Alleen ontdekte ik daarna nog een fout. De band is te breed, net als de wingtip.
De roundel hoort los te staan van de band en de op de vleugel en de registratie schuift daardoor ook op op de vleugel.
I'll take the loss. En nog eens goed kijken, naar wat referentiemateriaal.
Zag ik toch weer wat...Fouten stapelen zich op.
De cowling. Een antiglare band gespoten. Na het plaatsen van de "zwarte vlammen",vond ik dat toch wat gek staan.
Blijkt, dat je dit moet doortrekken naar voren en naar beneden. Weer een hoop gevoek en getier.....Weer inpakken en afplakken en spuiten maar.
Vervolgens kon ik de scharnieren afbreken, want anders kunnen de decals niet geplaatst worden.
Over de decals gesproken....zijn mooi geprint en goede kwaliteit, echter sol en daco decal setting strong krijgen nauwelijks tot geen greep op de decals, die daardoor niet lekker in de panel lines "vallen".
De haaienbek was ook een toer om deze geplaats te krijgen. Ik heb de decal in tweeën geknipt, anders kon deze niet geplaats worden op de cowling.
Omdat ik het een beetje kaal vond om alleen de after market decals te gebruiken, heb ik het decalvel van de Revell (Heller) versie erbij gepakt, om ook de no step/verbanddoos decal ook te plaatsen.
.
Zo staat de Portugees er nu bij.
.
Remleidingen gemaakt.
Nog wat kleine onderdelen plaatsen en wat wheateren en dan zet ik er een punt achter.
Cheerz
Barry