Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:03 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 10 aug, 2022 16:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Het is weer een hele tijd dat ik me bezig heb gehouden met mij Texan. Nu is er niet veel hoopvols te vertellen, maar ik wil deze wel tot een einde gaan breien.

De rocketpods laat ik voor wat ze zijn...heb meerdere dingen geprobeerd, maar alles liep uit op misbaksels.
We maken een hele stap.....vleugels zijn bevestigd en de Texan stond in een mooie alcad airframe aluminum jasje, tot zover hoor je mij niet mopperen.

photo 562829
Toen begon enigzins het drama....de gele kleur....
Zo ziet er er aardig uit. Markie maakte een opmerking, dat het er best wel dik opzat.....ik vond het op zich wel meevallen.....maar dan ga er toch over nadenken.
photo 562822
photo 562821
photo 562819
Tja.......misschien heeft ie toch gelijk :roll:
Inmiddels had ik ook de gele band rond de achterkant gespoten en eerste decaltjes geplaatst.
Zie je dit......om te janken...
photo 562818

Nu de decal er al opzit, durf ik
a) het niet af te plakken en te corrigeren......Zou de decal er afweken als de staart in het water zet?, maar
b) ben ik bang dat ik bij het bij het opnieuw spuiten van het geel er kleurverschil ontstaat.

Ik weet niet hoe die zwarte vlakken heten naast de canopy, maar dat zal ook wel te maken hebben om verblinden tegen te gaan.....Hiervoor zaten decals bij de kit, maar ik heb besloten om deze te airbrushen.
photo 562820

Tot zover dan maar weer :? .

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 aug, 2022 18:07 pm 
Online
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Janken is niet nodig. Met vernis (een paar laagjes) en tussenin voorzichtig schuren kan je die trappen wel een deel wegwerken tussen de kleuren. Gewoon niet door de vernis schuren. Misschien tussenin inlijnen om dat niet te hoeven doen als de paneellijnen half of volledig dicht zitten...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 aug, 2022 20:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Sorry, maar je zwarte vlakjes zitten er wel strak uit.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 aug, 2022 21:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Oei, dat is wel herkenbaar. Wat ik meestal doe als ik een hele lichte kleur moet spuiten is er eerst een laagje wit aan te brengen. Dan hoeft het geel niet zo dik om toch mooi helder te worden. (bij rood helpt het ook). Maar ja, achteraf heb je daar nu even niks aan. Misschien zijn die decals elders nog te krijgen. Nationale roundels kun je vaak in grote decal vellen vinden als je een beetje de weg weet dus dat is wellicht ook nog een optie.

Deze link b.v. https://www.kitsworld.co.uk/index.php?G ... 1&VANCE=99
Of deze: https://www.aviationmegastore.com/lockh ... isher=3819

Je gaat er vast wel uitkomen :)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 aug, 2022 16:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Nou nou nou, Barry. Zo erg is dit nou ook weer niet. Het is wel 1/72! OK, klein schoonheidsfoutje, maar wie ziet dit nog bij een mooi afgebouwd model? Antwoord: Vrijwel niemand! En geel is erkend moeilijk. Ik vind het een hartstikke leuk model worden.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 aug, 2022 11:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Het viel eigenlijk ook wel mee, maar je baalt nogal en de frustratie is groot op dat moment. Inmiddels er ook achter gekomen, wat de fout is geweest. De verf was ondanks dat het goed uit de airbrush kwam, toch te dik.

De roundel heb ik met een post it afgedekt, de gele band geschuurd en opnieuw gespoten (verf uiteraard verdund).
photo 563784
photo 563786
Een mooie redding, al zeg ik het zelf. Alleen ontdekte ik daarna nog een fout. De band is te breed, net als de wingtip.
De roundel hoort los te staan van de band en de op de vleugel en de registratie schuift daardoor ook op op de vleugel.
I'll take the loss. En nog eens goed kijken, naar wat referentiemateriaal.
Zag ik toch weer wat...Fouten stapelen zich op.

De cowling. Een antiglare band gespoten. Na het plaatsen van de "zwarte vlammen",vond ik dat toch wat gek staan.
Blijkt, dat je dit moet doortrekken naar voren en naar beneden. Weer een hoop gevoek en getier.....Weer inpakken en afplakken en spuiten maar.
photo 562816
photo 563787

Vervolgens kon ik de scharnieren afbreken, want anders kunnen de decals niet geplaatst worden.
photo 563787

Over de decals gesproken....zijn mooi geprint en goede kwaliteit, echter sol en daco decal setting strong krijgen nauwelijks tot geen greep op de decals, die daardoor niet lekker in de panel lines "vallen".
De haaienbek was ook een toer om deze geplaats te krijgen. Ik heb de decal in tweeën geknipt, anders kon deze niet geplaats worden op de cowling.
Omdat ik het een beetje kaal vond om alleen de after market decals te gebruiken, heb ik het decalvel van de Revell (Heller) versie erbij gepakt, om ook de no step/verbanddoos decal ook te plaatsen.
photo 563788.

Zo staat de Portugees er nu bij.
photo 563789.

Remleidingen gemaakt.
photo 563785

Nog wat kleine onderdelen plaatsen en wat wheateren en dan zet ik er een punt achter.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 aug, 2022 14:10 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Dat ziet er fraai uit Barry! Succes met de afronding.

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 aug, 2022 14:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Ach het is al met al toch een leuk toestel geworden.
Hier en daar een foutje, maar dat kan je beter hebben op een kit van vijf euro, dan op een van vijftig euro toch.
En daarnaast heb je zometeen een toestel uit Portugal op de plank staan en dat kan toch ook niet iedereen zeggen.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 aug, 2022 0:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Hij wordt leuk zo Barry.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 aug, 2022 9:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Zeker weten, wordt mooi hoor!

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement