Zoals aan alle sprookjes een einde komt, geldt dat ook gelukkig voor een kit vol met tegenslagen.
De Portugees is klaar

.
Ik heb er voor gekozen om naar LHS te gaan om decals te scoren. Het zijn decals van bigcat.....geen idee hoe deze zullen hechten en reageren op de set/sol eventueel daco.

De kruizen zijn iets grover dan die op de bovenvleugel, maar dat mag de pret niet drukken.
De oude decal zoveel mogelijk verwijderd en de nieuwe decal geplaatst.

Beter dan een kapotte of helemaal geen decal.
Als er iets fout kan gaan, dan zal dat ook op het eind gebeuren. De zet en sol deden hun werk. Wat ik aanzag als een oneffenheid, bleek een haar van de kwast te zijn

.
De handvatten van de gun bays heb ik gemaakt van een paardenhaar, dat ik op de manege (waar anders) vond waar mijn jongste dochter rijdt. Buigzaam en daardoor makkelijk te verwerken.

Maar zoals gezegd, hij is klaar. Meteen ook maar simpel ondergrondje gemaakt, met wat figuurtjes van Italeri erbij.

Ondanks de tegenslagen en de te brede gele banden, is het toch een aardig geheel geworden. Het is een fijne kit om te maken, zonder al te veel issue's.
Een kit met een verhaal en er zullen niet zoveel brouwers kunnen zeggen....Ik heb een Portugees vliegtuig op de plank staan (denk ik

)
Zaterdag jl. tijdens de bouwmiddag in Hurdegaryp, was deze "foute" Portugees te bewonderen.
Cheerz
Barry