Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 3:35 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 06 aug, 2022 11:38 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 apr, 2021 16:33 pm
Berichten: 180
Woonplaats: Lichtenvoorde
Netjes zeg! Ga je die rivets er ook weer terug inbrengen bij het verbouwde gedeelte? Want die zijn opliggend zo te zien.

_________________
Robbin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 aug, 2022 20:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
@silenoz +Shake, Ik gebruik als richtlijn voor de verbouwing het artikel uit de MIP van Meindert de Vreeze. Hij heeft ook gewoon de bladen zo gelaten. Er moet inderdaad wel nog wat gevijld en gedetailleerd worden aan die rotorkoppen, maar dat komt goed als ik zin in gepriegel heb :?
@ Robbin, Ja, heb ze al teruggemaakt met revetier voor zover dat kan.

Dit weekend ook aan de camoversie wat gewerkt, niet veel anders dus fotos volgen nog


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 okt, 2022 21:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Ja, tijdje niets aan modelbouw gedaan. Vakantie, druk op werk, privedingetjes... je weet wel hoe dat gaat. Dus doel om elke maand wat nieuws te bouwen dit jaar kan in de vuilnisbak :lol: Deze cougars gelukkig niet, al was de motivatie wat zoek de laatste tijd. Toch vanmiddag lekker verder met de rotorbladen.
Randjes die staalkleur geschilderd waren staalgrijs afgeplakt.

photo 566117

Bij de camo uitvoering gewone rotorbladen, de kop iets details gemaakt.

photo 566118

En zo wordt het dan

photo 566119

De grijze bouw ik met samengevouwen rotorbladen zoals ze ook op marineschepen vervoerd worden.
Als dit af is verder met kleine details aan de romp


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 okt, 2022 21:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Wellicht al gespot, inspiratietopic.

https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=290&t=54564

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 okt, 2022 22:01 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
tsjopper bob schreef:
Wellicht al gespot, inspiratietopic.

Andersom heeft dat voor mij zeker gegolden, ik heb de nodige bouwverslagen hier op brouwers en het wijdere WWW doorgespit. :)

Je bent lekker bezig, twee tegelijk ook, alsof één zo'n rompverlening niet genoeg werk is. :wink: Top!

Succes,


D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 okt, 2022 21:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
@mr.vdh, Ja die van jou ziet er erg mooi uit zo. Ga er wel paar dingetjes voor afwerking bij afkijken :D .
Ga zelf ze wel netjes afbouwen en niet afraffelen voor mijn collectie nederlandse helikopters. Ga echter niet los op te veel details deze keer omdat alles wat tegenviel qua werk en beetje in bouwdip zit laatste maanden. Heb zin om wat rechtoe aan kit te bouwen zonder veel prutswerk. Net leuke Eurofighter doos als recensiebouw voor IPMS ontvangen, wil daar snel aan gaan beginnen...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 okt, 2022 22:20 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Tsja, dat heb je soms inderdaad, maar er komt ook vanzelf weer een moment van inspiratie en dan kan je weer door. Zelf kan ik vaak opnieuw in een flow komen wanneer ik verder ga met een model maar voordat het zover is moet ik wel eerst altijd een bepaalde drempel over. Ik moet zeggen dat mijn ervaringen met duo bouwen ook wel slecht zijn. Wanneer ik twee identieke modellen bouw merk ik vaak dat ik ze alleen maar ga vergelijken en dat ik het bovendien saai vind om alles twee keer te doen. Dat laatste maakt projecten waarbij ik twee dezelfde dingen tegelijk bouw vooral onaantrekkelijk.

Afraffelen moet je nooit doen, dat is meestal zonde voor alle tijd die je al aan een model hebt gespendeerd.

Succes,


D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 dec, 2022 17:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Toch gestaag wat gewerkt aan de cougars de laatste tijd. Ik maak eerst de grijze uitvoering af.
Ook wat detail aangebracht op de positielichten in de drijvers, vlakjes uitgezaagd, passende cleardeeltjes gemaakt. kuiltje in gebooud en rood en groen clear erin. achterzijde grijs, ingeplakt, bijgeschuurd en gepolijst.
photo 570162

Staartrotor afgeplakt en gespoten
photo 570163

Staart wat details aangebracht zoals antenne en ander kleinspul zoals transperant staartlicht
photo 570164

photo 570165

Beiden in primer met preschade (wordt camo)en grijze in de Hataka gespoten.
photo 570166

Het grijs lijkt wat donker, maar licht het straks wel wat op met wash en olie. Lak dekt mooi maar stinkt wel bij spuiten.
photo 570167

Wat details schilderen zoals floats lichtgrijs en omranding raampjes en neus zwart
photo 570168

Hier komen de toegevouwen rotorbladen straks op en midden wielen licht geverfd
photo 570169

Na glimlaagje de decals van een nooit officieel flevo decalset aangebracht. Nog hele klus want op lichtblauwe dragerfilm moeilijk te zien.
photo 570170

photo 570171

Ziet er direct stuk beter uit zo, maar nog flink wat werk te doen. Hier en daar bij ramen ook primer onder de tape op clearparts gelopen. Dit eerst maar eens doen en dan de camo hopelijk dit jaar ook nog afbouwen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 dec, 2022 20:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Net als die van MrvdH, knap werk hoor.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 dec, 2022 22:26 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Gaaf!

Leuk om te zien dat jij ook de lampjes in de floats maakt zoals ik dat gedaan heb, een hele klus, één zo'n klein transparant deeltje.

Succes!



D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement