Nu ik klaar ben met de bouw van mijn
Fouga Magister, is het tijd voor een nieuw projectje. Deze keer ga ik de 1/72 Tamiya Mitsubishi A6M2b Zero bouwen, de inhoud van de doos ziet er veel belovend uit. het plastic bevat veel details en lijkt goed te passen.
Een klein stukje historie. De Zero is in het einde van de jaren 30 ontwikkeld in opdracht van de Japanse Keizerlijke Marine (IJN), op
Wikipedia is meer informatie te vinden over de geschiedenis van dit toestel. Ik ga het model bouwen als een kist die op 7 december 1941 heeft deelgenomen aan de aanval op Pearl Harbor. De decals hiervoor zitten in de doos.
Dit is de doos die ik ga gebruiken.

Ik ben begonnen met het losknippen en opschonen van alle cockpit onderdelen. De gaten in de stoel heb ik open geboord met een klein boortje.

Hierna heb ik een aantal cockpit onderdelen vast in elkaar gelijmd zodat dit in een keer geschilderd kan worden.

De Romp helften heb ik ook vast losgeknipt, hier zaten wat ejectorpin gaten deze heb ik gevuld met putty.

Terwijl de putty lag te drogen ben ik verder gegaan met de motor onderdelen. Ook deze zijn allemaal losgeknipt en opgeschoond.

De carter behuizing heb ik vast gespoten in een mix van "Japanese Navy Grey" en "light Blue". Als de verf droog is kan dit gemaskeerd worden en kunnen de cylinders gespoten worden.

De vleugel delen heb ik ook vast losgeknipt en schoongemaakt zodat ik de wielbakken samen met de binnen zeiden van de romp kan verven.