ChrisB2007 schreef:
Het is mijn eerste vliegtuig, dus er kan nog een hoop geleerd worden.
Verfwerk lijkt in mijn ogen prima. Waar je voor volgende modellen aandacht aan kunt besteden is om eerst het plastic goed verlijmen en lijmnaden proberen weg te werken. In ieder geval goed lijm ertussen. De lijmnaad voor de canopy lijkt te zijn open gebarsten en in vrijwel de gehele vleugelrand zit een kier. Ik weet niet of de losse vleugeltips omhoog konden klappen, dan zou een naad verklaarbaar zijn, anders zou je ook die goed moeten verlijmen. En zou moet je elke keer goed naar een lijmverbinding kijken. Hoort er een naad te zitten (paneellijn) of moet het strak zijn.
Als je lijmnaden niet goed kunt dichtlijmen, kan dat komen doordat er wellicht wat rest-plastic tussen zit. Daarom is het verstandig om de te verlijmen onderdelen eerst droog te passen om zo te zien of er ergens iets nog verwijderd moet worden. Blijft er dan alsnog een naad over, dan kun je die achteraf dichtsmeren met bijvoorbeeld plamuur. Dan worden je modellen net even wat strakker.
Wellicht dat de beide kanonnen een andere kleur hebben, je kunt ook proberen om het puntje uit te boren. Per slot van rekening komt daar de kogel uit. De koevoet aan de binnenzijde van het deurtje mag ook een andere kleur (rood??).
Verder laat ik het aan de Spitfire-kenners, want dat ben ik niet.