Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 4:27 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 24 dec, 2022 4:14 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Je koopt wel eens een kit die je enorm gaaf vind, maar omdat je nog een paar kits hebt liggen waar je mee bezig bent, staat 'ie voorlopig nog niet op de planning. En soms heb je van die dagen dat het je eigenlijk geen bal kan schelen en trek je 'm gewoon open (na eventueel de nodige goodies aangeschaft te hebben).
Dat is dus eigenlijk het verhaal van hoe deze bak op mijn werkbank terecht is gekomen... nou ja, onder de werkbank is het meer, want ik heb nog geen ruimte kunnen maken óp de werkbank..

Dus, mag ik aan u voorstellen...

Suchoi Su-17M4 'Fitter-K'
Afbeelding
Su-22M4 Tsjechische luchtmacht

Ik moet zegen dat ik het idee heb wat roestig wat roestig te zijn wat betreft het schrijven van intro's. Ik hoop daar wat aan te kunnen doen.
De Su-17 was de eerste jachtbommenwerper met verstelbare pijlvleugels die dienst heeft gedaan bij de Soviet luchtmacht. De NATO meldnaam is "Fitter"
De Su-17 is ontworpen uit de Su-7. De Su-17 heeft ook export versies, dat zijn de Su-20 en Su-22.
De Su-17/20/22 heeft een lange staat van dienst en heeft ook na het uiteenvallen van de Soviet-Unie nog lang dienst gedaan. Buiten post-Soviet Rusland heeft de Su-17 en haar export versies dienst gedaan in landen als o.a. Polen, Oekraïne, Peru, Hongarije, Egypte, Syrië, Vietnam en nog vele andere.

Kort nadat de Su-7 in dienst was gekomen is men bij het Sukhoi Ontwerpbureau aan het werk gezet om een modernisatieprogramma op te zetten voor het type. het programma zou zich vooral richten op het verbeteren van de avionica en de start- en landingseigenschappen. Het implementeren van vleugels met een variabele pijlstelling werd hier ook in meegenomen. Voor het testen van deze nieuwe vleugels werd aanvankelijk een Su-7B omgebouwd, en dit toestel werd als technologie demonstrator gebruikt met de nieuwe OKB aanduiding S-22I (Su-7IG "Fitter-B"). De vleugels konden in 3 standen gezet worden: 28°, 45°, of 62°.
OKB is een afkorting zoveel betekent als "Experiment en Ontwerpbureau"

De variabele vleugels vielen in de smaak en in 1969 werd door het Centrale Commitee van de Communistische Partij van de Soviet Unie besloten dat het toestel in serieproductie genomen moest worden.
Het ontwerp van de Su-7IG werd verder aangepast en was op een gegeven moment zo anders dat het toestel de nieuwe aanduiding S-32.
Serieproductie van de Su-17 begon in 1969 bij de Yuri Gagarin Vliegtuigfabriek (tegenwoordig de Luchtvaartfabriek van Komsomolsk aan de Amoer). Er zijn in totaal zo'n 2876 toestellen gebouwd en productie heeft tot 1990 plaats gevonden.

De vleugels die uiteindelijk op de Su-17 zouden komen waren nauwelijks verder aangepast in vergelijking met de vleugels van het S-22I prototype, en als de vleugels in maximale pijlstelling staan lijkt het toestel heel erg op de Su-7.

Ik kan hier verder nog gaan bazelen dat het hydraulische systeem van de Su-17 een werkdruk had van 210 tot 215 kg/cm² en gevuld werd met AMG-10 hydraulische vloeistof, en dat het pneumatische systeem een stuk had van 150kg/cm². En dat het elektrische systeem een netspanning had van (uiteraard) AC: 115V/400Hz en DC: 28V, maar dat zal jullie een worst wezen. :wink:

De motor van de Su-17M4, het toestel uit de kit, was een Lyulka AL-21, een aangepaste variant van hetzelfde type motor welke in o.a. de Su-7, 9 en 11 zat. De stuwkracht met naverbrander bedroeg ruim 11ton.

Rusland heeft in 1998 z'n laatste Su-17's uit dienst gehaald, maar in andere landen heeft de Fitter nog lang doorgevlogen. Zo heeft Oekraïne z'n laatste Su-17 in 2004 uit dienst gehaald, en in Syrië was er op 18 Juni 2017, tijdens de Syrische burgeroorlog, nog een Syrische Su-22 neergeschoten door een Amerikaanse F/A-18E Super Hornet.

Wat technische gegevens:

General characteristics

Crew: 1
Length: 19.02 m (62 ft 5 in)
Wingspan: 13.68 m (44 ft 11 in) wings spread
10.02 m (33 ft) wings swept

Height: 5.12 m (16 ft 10 in)
Wing area: 38.5 m2 (414 sq ft) wings spread
34.5 m2 (371 sq ft) wings swept

Airfoil: root: TsAGI SR-3S (5.9%); tip: TsAGI SR-3S (4.7%)[81]
Empty weight: 12,160 kg (26,808 lb)
Gross weight: 16,400 kg (36,156 lb)
Max takeoff weight: 19,430 kg (42,836 lb)
Fuel capacity: 3,770 kg (8,311 lb)
Powerplant: 1 × Lyulka AL-21F-3 afterburning turbojet engine, 76.4 kN (17,200 lbf) thrust dry, 109.8 kN (24,700 lbf) with afterburner

Performance

Maximum speed: 1,400 km/h (870 mph, 760 kn) / M1.13 at sea level
1,860 km/h (1,160 mph; 1,000 kn) at altitude

Combat range: 1,150 km (710 mi, 620 nmi) hi-lo-hi attack with 2,000 kg (4,409 lb) warload
Ferry range: 2,300 km (1,400 mi, 1,200 nmi)
Service ceiling: 14,200 m (46,600 ft)
g limits: +7
Rate of climb: 230 m/s (45,000 ft/min)
Wing loading: 443 kg/m2 (91 lb/sq ft)
Thrust/weight: 0.68

Armament

Guns:
2 × 30 mm Nudelman-Rikhter NR-30 autocannons (80 rounds per gun, 160 rounds total)
UPK-23 or SPPU-22 gun pods for 2 × Gryazev-Shipunov GSh-23L autocannons
Hardpoints: 12 hardpoints with a capacity of up to 4,000 kg (8,800 lb) of stores, with provisions to carry combinations of:
Missiles:
Air-to-air missiles:
K-13
R-60
R-73
Air-to-surface missiles:
Kh-23 Grom
Kh-25ML
Kh-29L/T/D
Anti-radiation missiles:
Kh-58
Kh-27PS
Kh-28
Bombs: drop bombs, laser-guided bombs, electro-optical bombs, napalm bombs, drag chute bombs and cluster bombs
Rockets: S-5, S-8 & S-13


Nou, op naar de kit. Totdat Kittyhawk de deuren sloot waren er 2 Su-17's in 1/48 op de markt. De andere zijnde de Hobbyboss kit. Ik heb hier een behoorlijk pittige vergelijking gelezen tussen deze 2 kits en na deze en andere reviews gelezen te hebben ben ik tot de volgende conclusie gekomen:
De Hobbyboss kit heeft serieuze vormfouten maar is goed te bouwen, de Kittyhawk kit is op z'n zachtst gezegd een uitdaging om te bouwen, maar klopt qua vorm een stuk beter (maar heeft ook een paar fouten).
Tjah, dan kies ik toch liever voor de Kittyhawk kit, en dan gaan we kijken of we de grootste problemen een beetje fatsoenlijk kunnen oplossen.

Dus, de doos:
photo 570725

Politiek dan wel actuele gebeurtenissen en modelbouw gaan doorgaans niet samen, en nu is de Su-17 niet in gebruik bij het huidige conflict tussen Oekraïne en Rusland, maar ik ga bij deze kit waarschijnlijk wel voor dit schema:
photo 570727

Om wat zaken te corrigeren of te verbeteren heb ik wat aftermarket gekocht.
photo 570724

photo 570732
Ja, ik weet dat deze uitlaat voor de Hobbyboss kit is, maar met een beetje geluk kan ik deze ook gewoon op mijn kit Frankensteinen.

Ik heb ook een setje 3D decals, wegens die waren me de vorige keer heel goed bevallen!
photo 570731

De enige issues qua vorm die deze kit heeft zitten in de neuskegel, en de buik.
De neuskegel kunnen we makkelijk oplossen met dit onderdeel:
photo 570730

En voor de buik hebben we ook wat aangeschaft:
photo 570729
Voor de oplettende kijker; ja, deze resin buik ziet er inderdaad anders uit dan de resin buik 4 foto's terug.
Hoe komt dat? Nou, dat komt omdat de buik van Cold War Studios, op de foto hierboven, limited run is en de detaillering op het onderdeel er zo uit ziet:
photo 570733
Als ik dan heel eerlijk ben ziet dat er dan meer uit als een downgrade...
Maar nu was er dus een andere fabrikant die een buikcorrectie konden voorzien, namelijk A.M.U.R. Helaas heeft ook dat onderdeel z'n uitdagingen, maar daar kom ik later op terug.

Het eerste wat ik aan de kit heb gedaan is het voorbereiden op de nieuwe buik. Dat betekent dat ik een heuse buikwandoperatie heb uitgevoerd op m'n Fitter (ik heb het vermoeden dat die naam nog héél erg toepasselijk gaat worden!).
photo 571168
photo 571167

En tevens ben ik begonnen aan de cockpit, door alvast wat delen van de opliggende details te ontdoen.
photo 570723

Nou, dit is wel even voldoende voor nu. Meer volgt later.
Ik moet wel zeggen, ik maak het mezelf weer erg lastig, en ik heb er (nu nog) bakken plezier van! :mrgreen:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 dec, 2022 0:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Cool. Een Fitter wil ik ook nog wel eens een keer bouwen. Lijkt erop dat je amper onderdelen uit de kit gebruikt ;)

Ik volg :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 dec, 2022 22:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 jun, 2007 0:23 am
Berichten: 681
Interessant project, Succes met alle modificaties!

_________________
Mijn website: www.ElveScaleModeling.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 dec, 2022 3:29 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Klaas, ik ga echt proberen om m'n best te doen met deze ki(s)t, en daarom was recht uit de doos bouwen eigenlijk gelijk al geen optie. :lol:

Leon, bedankt! :)

Nou, ik ga nu een beetje op de zaken vooruit lopen, maar ik ben alvast aan het bedenken wat ik onder de hardpoints wil gaan hangen. In mijn ogen hoort zo'n kist nou eenmaal vol te hangen met allemaal ellende, en bij voorkeur nog verschillende soorten ellende ook!
Dus, we zijn het www gaan afstruinen op zoek naar inspiratie plaatjes.
Ik wist in ieder geval dat ik iets met gunpods wilde doen en nu had ik al een paar plaatjes gevonden, zoals deze:
Afbeelding
Bron: https://weaponsystems.net/system/1049-SPPU-22
photo 571298
Bron: https://www.wykop.pl/wpis/44998261/zaso ... wymi-gsz-/
Wat jullie hier zien is de SPPU-22 pod. Dat is een container met een 23mm Gryazev-Shipunov GSh-23 dubbelloops snelvuurkanon. Je hebt ook de UPK-23, een vergelijkbare pod, maar waar bij de UPK-23 het kanon gefixeerd is kan het kanon bij de SPPU-22 tot 30 graden naar beneden zwenken. Deze pod is dan ook meer bedoeld voor het aanvallen van gronddoelen, in tegenstelling tot de UPK-23. Daarbij is het met de SPPU-22 ook mogelijk (zoals op de foto's te zien is) om deze achterstevoren te monteren zodat na het uitvoeren van een aanvalsrun het mogelijk is om nog een spreekwoordelijke trap na te geven met een vuurstoot van de 23mm die in de pod zit.

Ik kwam tijdens mijn zoektocht ook deze foto tegen:
Afbeelding
Bron: https://www.polot.net/en/suchoj_su_22_1984
Links een KMGU-2 submunitions dispencer (clusterbom) en rechts een SPPU-22 gunpod (deze ronde naar voren gericht).
En zo hebben we nog veul meer foto's gevonden.

En aangezien ik nog meer Soviet spul heb liggen heb ik maar wat zaken gehaald die ik mogelijk zou kunnen gebruiken:
photo 571178
photo 571177

Op het moment zit ik te denken aan de volgende belading(en)...
photo 571297
Hardpoint 1 & 8:
Nog niet zeker, maar misschien een S-25 raket onder elke hardpoint.
De S-25 raket is een meestal (kom ik zo op) ongeleide raket. De raketmotor heeft een diameter van 25cm, en de kop kan, afhankelijk van het type, een diameter van 32cm hebben.
Er zijn 4 type koppen beschikbaar (gejat van Wiki):
S-25-OF with high explosive-fragmentation warhead
Afbeelding
Bron: https://weaponsystems.net/system/734-266mm%20S-25

S-25-O with fragmentation warhead and radio proximity fuze
Afbeelding
Bron: https://weaponsystems.net/system/734-266mm%20S-25

S-25-OFM for use against hardened targets
Afbeelding
Bron: https://weaponsystems.net/system/734-266mm%20S-25

S-25L (LD) laser-guided variant
Afbeelding

Het type welke ik heb gekocht is de S-25-O.
Als het niet de S-25 gaat worden dan heb ik ook nog de ODAB-500, een fuel-air bom. deze is ook onder de Su-17 gebruikt, maar ik weet nog niet of het 'past' bij de rest van de bewapening.
Op de onderste foto van de aangeschafte goodies zien jullie linksboven anders ook een zakje met meervoudige bommenrekken. Aan elk zo'n rek kunnen 6 100kg of 250kg bommen gemonteerd worden.

Hardpoint 2 & 7:
R-73 of R-60 lucht-lucht raketten. De kleinere R-60's kunnen met z'n tweeën onder 1 hardpoint.
R-60:
Afbeelding
R-73:
Afbeelding

Hardpoint 3 & 6:
B8M 8cm rocket pods:
photo 571299
Deze pods bevatten 20 8cm raketten. Voor wanneer de kleinere 55mm dikke raketten uit de UB-16 en UB32 niet voldoende zijn.

Hardpoint 4 & 5:
2x SPPU-22 gunpod of 1xSPPU-22 en 1x wat anders (nog geen idee)..

Maar goed, voorlopig zijn we nog niet zo ver.
Intussen waren we al wel bezig met wat toch wel de grootste verbouwing is; de buikwandoperatie. Het nieuwe onderdeel heb ik intussen aardig passend gekregen.
photo 570726
Echter, wie goed kijkt ziet dat we toch nog een uitdaging gaan hebben!
photo 570722
Yup, hij's een pietsie te lang...
Nou ja, liever te lang dan te kort.
Ik heb even een dryfit gemaakt van de rompneus en middensectie, de resin buik en de binnenste vleugelpanelen, om te kijken hoe het geheel in elkaar zou passen, enne...
photo 571179
photo 571180
Er moet nog het e.e.a. aangepast worden, maar hier ben ik al best tevreden mee!

Verder heb ik al een poging ondernomen om de motor in elkaar te plakken, en ik snap wel waarom de Kittyhawk kit de reputatie heeft "lastig" te zijn.
photo 571181
De rechterkant is de inlaat van de motor, en de rand die ik met een rozig kleurtje heb gepoogd te accentueren (stift was opgedroogd :roll: ), daar komt het onderdeel met de eerste compressortrap tegenaan. Zien jullie de uitdaging? :lol:
Nou ja, ik ben niet voor één gat te vangen, dus ook dat komt wel goed. Zolang de zaken die echt belangrijk zijn maar goed gaan!

Dat was 'm weer voor nu. Nu maar weer verder met het in elkaar trappen van de Bloch. :mrgreen:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 dec, 2022 21:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Interessante bouw al dit, je gaat er echt wat van maken! :brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 jan, 2023 11:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Het aftermarkt spul is niet altijd een verbetering zo te zien. Ik ben benieuwd naar deze bouw. Succes.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 jan, 2023 13:38 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Kleine update deze ronde. Ik heb de cockpit in de basiskleur gezet. Nou ja, intussen 3 basiskleuren, want al leek de eerste kleur die ik had uitgekozen redelijk goed, maar als ik dan de Quinta 3D decals erbij pak...
photo 574049
Tjah...
De tweede kleur was MRP-195 Sukhoi cockpit blue-grey , zie vloerplaat en rechter zijwand (links op onderstaande foto).
photo 574388
Deze kleur was al wat lichter, maar nog steeds kwam het niet in de buurt van de kleur van de 3D decals.
Ik ben dus maar aan het mengen gegaan om een kleurtje te krijgen wat in de buurt kwam van het blauw op de decals.
Uiteindelijk heb ik een mengsel gemaakt van voornamelijk wit met een aantal druppels Mr.Colour 323 Light Blue, om de juiste verzadiging te krijgen, en een paar druppels grijs om het babyblauwe kleurtje wat ik op dat moment had iets fletser te maken.
En daarna hadden we dit:
photo 574392
Als ik de kleur vergelijk met Su-17 cockpits dan denk ik dat het blauw te licht is, maar ik vind het in dit geval toch belangrijker dat de kleur overeenkomt met de decals.

Tot zover deze kleine update :)


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 jan, 2023 0:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Ja, behoorlijk licht, dat blauw. Maar op zich, in een cockpit, waar al niet veel licht in valt, zal dat wel weer wat meevallen. Maar wel lastig als je er in dit stadium mee geconfronteerd wordt. Wat een project overigens. Laat je door mij niet ophouden :)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 feb, 2023 8:46 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Dat klopt Klaas, maar zoals ik al zei heb ik dan liever dat de cockpit dezelfde kleur heeft als de 3d decals dan dat de cockpitkleur 'zou kloppen':
photo 576534
Verder zijn we ook weer bezig geweest met het aanpassen van de kit.
Het instrumentenpaneel heeft namelijk een lay-out die enkel wordt gebruikt als er gevlogen wordt met de Kh-58 raket, of de KKR recon pod.
Voor de vorm heb ik even de 3 onderdelen van de KKR-pod in elkaar geprakt:
photo 576533
photo 576535
Met bijna 15cm lang op deze schaal is het geen klein apparaat!
Aangezien er al 2 gunpods onder de buik komen is er geen plek meer voor de KKR pod, dus zal deze niet gebruikt worden. Maar omdat zo'n recce pod met cameras, flare lauchers en ELINT-panelen (ELectronic INTelligence) toch ook wel gaaf is ligt er intussen wel een MiG-21R op de stapel. :P
Maar goed, ht instrumentenpaneel moest dus aangepast worden en zoals jullie op onderstaande foto kunnen zien hebben de mensen bij Quinta Studios daar rekening mee gehouden.
photo 576532
Er moet dus een soort van tv scherm rechts bovenop het IP komen, daar hebben ze een 3d decal voor meegeleverd, en een template om een soort behuizing om het scherm te maken. Dus daar mogen we ook mee aan de gang. :)
Tot zover hebben we enkel het rechter bovenstuk verwijderd, maar er moet nog meer gebeuren voordat we de 3d decals kunnen aanbrengen.
photo 576536
photo 576553

En aangezien we toch met de cockpit bezig waren.. Ik had gepland een resin plofkruk te gebruiken, en ik had een set stoelen van SOL Model gekregen. Alleen had ik bij het zien van de stoel m'n bedenkingen over het formaat... Nadat ik even gauw de basisonderdelen van de kit stoel in elkaar had gegooid en naast de resin stoel had gezet was het verschil overduidelijk:
photo 574723
Nu kon het natuurlijk zijn dat niet de resin stoel een kindermaatje is, maar dat de kit stoel gewoon te groot is. Dus heb ik de Kitty Hawk stoel even vergeleken met de stoelen in m'n GWH Su-35 kit, en de Minibase Su-33 kit. Conclusie is dat de resin stoel inderdaad een kindermaatje is.

Verder hadden we de mooie resin inlaatkegel in kleur gezet:
photo 574762
Ik moest 'm ergens veilig opbergen om schade te voorkomen, en de oorspronkelijke verpakking was prima hiervoor. :)

Dan de motor. Ik had een resin uitlaat van Reskit gekocht en om deze te gebruiken moest de kit motor aangepast worden.
Zo moest er 19mm van de achterkant afgezaagd worden.
photo 576538
photo 576539
Daarna heb ik de grootste onderdelen van hun gietblokken ontdaan en vervolgens voor de vorm op volgorde gelegd.
photo 576540
Kijkje in het eerste segment, wat in de plastic motor gelijmd moet worden:
photo 576548
De vijf gleufjes zijn voor de zgn flame holder voor de naverbrander, en deze was zowel in resin als PE meegeleverd. Ik heb gekozen voor de resin uitvoering, omdat die meer diepte heeft dan de PE uitvoering. Nadeel van de resin uitvoering is wel dat je een klusje hebt aan het schoonmaken van het onderdeel:
photo 576549
photo 576550
photo 576551
Maar de mensen bij Reskit zijn niet gek en hebben een extra flame holder meegeleverd, voor het geval dat je er eentje vernaggelt:
photo 576552
En toen hadden de de hele boel even met tape aan elkaar geplakt en in de romp geplaatst, om zo te zien hoe de boel eruit zou komen te zien:
photo 576547
Duidelijk, ik heb 2 naden die ik mag vullen, maar daar verwacht ik geen problemen mee aangezien je de achterromp over de uitlaat moet schuiven.
En over de romp gesproken...
Ik ben bezig geweest met de buikwandcorrectie, en het resin onderdeel heb ik bijna passend!
photo 576537
photo 576542
Gaat de goede kant op!
En toen heb ik een knoop doorgehakt. De romp bestaat uit een neussectie, middendeel, en staartsectie, en deze zijn dan ook nog eens in een linker en rechter helft verdeeld. Om straks wat meer stevigheid te krijgen als de resin buik gelijmd moest worden heb ik besloten om de neussectie en de middensectie alvast aan elkaar te plakken. Dit kon ik doen omdat de binnenste vleugelpanelen de boel met elkaar verbindt.
photo 576543
photo 576544
Ik heb de binnenste vleugelpanelen verder nog niet gelijmd zodat de buitenste panelen (die kunnen scharnieren) later nog gemonteerd kunnen worden:
photo 576545
Dus op het moment ligt de romp er zo bij:
photo 576546
In principe kan ik de neuskegel en de cockpit nog op hun plek krijgen als de romphelften tegen elkaar zitten. Ik weet alleen nog niet of dat ook nog gaat als de neuswielbak op z'n plek zit. Daarom heb ik de romphelften nog niet tegen elkaar geplakt.
Ik wil dus binnenkort de neuswielbak in elkaar plakken en kijken of ik alles op z'n plek kan vrotten als de romphelften tegen elkaar zitten. Want dan kan ik de naad in de inlaat ook dichtmaken voordat de neuskegel erin gaat.

Ik ben niet bepaald de handleiding aan het volgen, maar ik ben lekker bezig, al zeg ik het zelf. :)


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 feb, 2023 21:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 jun, 2007 0:23 am
Berichten: 681
Mooi spul al die resin toevoegingen! zal het eindresultaat zeker tegoeden komen.

_________________
Mijn website: www.ElveScaleModeling.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement