Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 9:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 315 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 32  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 22 maart, 2023 9:45 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
misschien, daarom deze proefprint, maar zelf vind ik dat de randen rond de tellers wat hoger moeten en de schakelaars wat beter zichtbaar. Moet alleen nu proberen of ik de tellers zelf kan inkleuren met de diverse aanduidingsmarkeringen zodat ik geen decals oid hoef te gebruiken

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 maart, 2023 8:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Je gaat het IP nog wel ff testspuiten/verven toch?
Is misschien ook wel lekker voor je mojo :wink:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 maart, 2023 10:56 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Ik heb, tussen alle bedrijven door, ook het IP een beetje aangepast en weer een proefprint gemaakt, de tellerranden (bezels?) zijn wat verhoogd en de schakelaars op het onderste middenconsole zijn aangepast.
Op de foto zie je 1 teller wat beroerd uitzien, maar nogmaals dit is puur een proefprint, maar al wel veel beter naar mijn zin dan de vorige versie

Over de telleropmaak, tja, ik ga eerst tekenen en anders grijp ik naar een set aftermarket tellerplaatsjes in 3D

photo 578277

photo 578278

En hoe groot is zo'n ding eigenlijk?
nou

photo 578279

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 maart, 2023 10:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
1/32 en dan nog zo klein! :shock:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 mei, 2023 9:20 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Goh, al bijna de melding "Dit topic is ouder dan 2 jaar" :lol: :lol:

Maar goed, even weer een stukje geschiedenis

Piloot Smith en navigator Johnson vlogen op 14 mei 1944 terug van een geslaagde missie boven bezet Frankrijk. Het was rustig weer, geen tegen wind, geen 190's in de lucht, dus dat werd een rustig vluchtje naar hun late ontbijt.

"MIAAAAAUUUUUUWWWWWW" aan bakboordzijde

"WTF is dat?" riep Johnson ontzet, terwijl hij direct rond keek of er iets te zien was

"MIAAAAAUUUUUUWWWWWW" klonk het weer, maar nu aan stuurboord en gelijk een enorme schok door de Mossie

Johnson keek direct naar achter en zag daar dat bijna de hele achterpartij in flarden lag, de complete bediening voor stabilo en roer hing aan elkaar terwijl de romp er uit zag of er een botte zaag langs gehaald was.

"O nee, dat wordt een nat pak" riep Smith gelijk terwijl hij uit alle macht probeerde om de Mossie recht te houden. "Johnson, let op de hellingshoek en hoogte"

Met veel kunst en vliegwerk en eindeloze schietgebedjes wisten beide om de kist net over de rotsen bij Dover te krijgen en in het eerste de beste weiland neer te zetten.Nog trillend van de adrenaline en angst keken zij naar de achterkant van hun kist, werkelijk alsof er een grote klauw door heen was gehaald. Plotseling zei Smith "Jezus, het is waar, ik geloofde de andere niet, maar dit moet het werk zijn van dat nieuwe
duitse "Schwartze Katze Geswader" We hebben dus enorm veel geluk gehad.

Tja, het hele verhaal klopt, de jonge zwarte kat heeft dus de achterpartij van de Mossie op de grond getikt en daarbij is de complete bediening dus gesneuveld, alles lag dus over de grond verspreid, geluk dat dit in de nacht gebeurt is en dat de honden er niet bij konden, anders was het bewijs nog weggewerkt ook. En de kat.....................................still MIA :twisted: :twisted: :twisted:

Maar goed, ik heb wel het een en ander kunnen redden, maar moest toch nog even de printer aanslingeren

photo 580476

Dit is al enkele weken gebeurt, dus ik had eigenlijk geen moer zin meer om verder te gaan, maar ja, das dan ook weer zonde van al werk

Ik heb dus maar even de cockpit uitgeprint waarbij alles dan even digitaal in elkaar was gezet en dan ziet het er zo uit

photo 580478

photo 580477

photo 580475

Wordt wel wat dus.
Ik ben nu bezig met het intekenen van de tellers, maar dat is dus echt een tijdrovende klus

Even een soort rendering van het plaatje gemaakt

photo 580479

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 mei, 2023 10:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Haha mooi omschreven die tragische gebeurtenis :lol:
Maar wel weer echt ff balen.. tot nog toe heb je alles al minimaal 3x gebouwd van deze Mossie?

Komt wel weer goed, geprinte cockpitje ziet er wel superstrak uit!
:brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 mei, 2023 10:53 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Ja, dank je, ja echt, ik lijk wel een copiermachine zo langzamerhand, maar och, elke poging geeft weer een beter resultaat

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 mei, 2023 9:08 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Het vullen van de tellers is dus een enorm tijdrovend werk, misschien kan het sneller, maar dat heb ik met mijn basiskennis van SW nog niet ontdekt.
Je moet dus elk cijfer apart tekenen en bij de temp meters van olie en radiatoren kan je neit zomaar spiegelen, want dan staat alles in spiegelbeeld. Met copieren kan het wel, maar ik heb meer moeite met het uitlijnen en de daarvoor benodigde tijd, dan dat ik de cijfers even opnieuw teken.

Nu zie je van al dat werk geen moer meer van terug op deze schaal, maar het gaat om het idee, dat er een kloppend IP in zit

Foto van een gerendeerd IP, dus vandaar de lijntjes ed van het scherm

photo 581110

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 mei, 2023 13:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1387
Ja, Bert, zo gaat het nu eenmaal met katten, ze willen je graag helpen met de bouw.... :lol: :lol:

Maar groot respect, wat je allemaal met hulp van 3D voor elkaar krijgt. Ik hou het maar op het ouderwetse handwerk... :D

Helaas ook bij jou het bekende verhaal; twee stappen vooruit en één terug. Gewoon doorgaan met dit prachtige project.

Veel succes !

Met vr.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 mei, 2023 7:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Wat je zelf ook al zegt inderdaad:
Je ziet er niks meer van terug, maar het zit er wel! En dat heb je tot zo ver al knap gedaan!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 315 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 32  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement