De flaps, ik schreef dat een simpel CTRL C, CTRL V voldoende waren, maar in de praktijk bleek dat toch heel wat meer werk te zijn. Heb nu een paar dagen vrij dus kon lekker doorgaan, naast de beesten, huishouden, de motor en zo.
Maar goed, de flaps, ben eerst begonnen met de binnenste
Daar zitten een paar opengewerkte ribben bij, dus met een hus tekenwerk en nog veel meer snijwerk,
kreeg ik dus uiteindelijk dit
En dat moet je dan ook in elkaar plakken, lekker fragiel werkje waar je toch wel de tijd voor moet nemen
Na het wat langer laten uitharden van de lijm, de rest er opgeplakt en de vorm er in geschuurd
tja en dan de tweede
Ach CTRL C, CTRL V dus
Beetje het zelfde verhaal als boven, hoe saai, maar uiteindelijk, heb je er dan 2
Dan de buitenste, de eerste Mossies hadden 1 flap, maar na verlenging van de motorgondel waren deze dus gedeeld (al moet ik wel even zoeken hoe ik die motorgondel aan de achterzijde moet maken, daar is niet veel over te vinden en wat er is spreekt mekaar nog wel eens tegen
Hier even de binneste en alvast de buitenste in de basisvorm
En met wat klooien krijg je dus deze dingen, al moeten ze nog wel netjes geschuurd worden
En terwijl ik naar de tekening zat te kijken, viel mij opeens op dat ik bij de binnenflaps de ribben in de verkeerd hoek had staan
dus eerst zo
De ribben, lopen evenwijdig aan de twee vaste binnenste. Maar de tekening liet juist iets anders zien
Yep, ze moeten dus los, omzetten en weer vastlijmen
Nou ja, het is gelukt
En dan ook nog even een foto met de al aanwezige onderdelen om de vleugels te kunnen maken
Heb dus nog ff werk