Beste mensen,
De Eduard P-51D Mustang staat even op hold vanwege een tekort aan Alclad verf en nog enkele andere zaken. Ondertussen heb ik een ander projecten van het schap gehaald om verder aan te werken.
De C-2A Greyhound, iedereen zal hem wel kennen, dus ga hierover niet uitbreiden.
Deze kit is in feite de enige 1/48 C-2A kit die er op de markt is, en ik mag gerust zeggen dat het een prachtige kit is. Alles past prima en het detail mag er best zijn. Natuurlijk is er altijd ruimte voor verbetering maar de basis is er en je kan van deze kit een prachtig model maken.
Zoals het altijd wel het geval is bij cargo-planes of passagiersvliegtuigen word de nadruk gelegd op de buitenzijde. Tenslotte zie je van de binnenzijde nog weinig eens de twee romphelften samen gelijmd zijn. Ik wou hier echter wel eens het één en ander uitproberen, dus heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn skills hier en daar op te waarderen.
Starten doen we met het vrachtruim of beter gezegd de passenger seat's. Kinetic levert in de kit een volledige set van passagiersstoelen. Op deze manier kan men alle kanten uit met de configuratie van het vrachtruim. Ik heb gekozen om alle stoelen te plaatsen. Op zich zijn de stoeltjes vrij mooi, maar natuurlijk is er altijd ruimte voor verbetering.
Eerste twee stoeltjes zijn onaangeroerd, de twee achterste zijn een beetje gemoderniseerd door wat plastiek weg te snijden, et voila, de toon is gezet......
Natuurlijk is dit niet alles. Ik wou ook wat experimenteren met zelf gordels te maken, dus bij deze had ik materiaal in overvloed om mijn skills te testen.
Ik gebruikte hiervoor self adhesive alu folie, styreen en wat koperdraad om tot dit resultaat te komen.
Het resultaat laat zich al raden......
Na een paar uurtjes bezig geweest te zijn heb ik alle passenger seat voorzien van gordels. OOk de pilot's seat's zijn ondertussen voorzien van hun details.
Nu nog even een dry-fit voor alles word voorzien van de nodige verf.....
Tijd om wat verf aan te brengen.
Pilot seat's en cockpit
Cargo bay
Nu gaan er mensen zeggen.......al dat werk voor niks......inderdaad, maar ik wou hier het één en ander testen qua technieken zonder het model naar de verdoemenis te helpen.
We gaan verder met de cargo bay
De C-2A is een echte tail-sitter, dus wat extra gewicht in de neus mag best.
En daarna, de twee romphelften samen, en niks is meer te zien van al het moois binnenin.
De cockpitbeglazing past perfect en ligt op het moment te drogen na een behandeling gekregen te hebben met Future.
Ziezo, op naar de volgende.......
MVG
Danny