Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 3:32 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 05 okt, 2021 1:22 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Inderdaad mooi werk en als we je andere modellen als voorbeeld mogen nemen komt het met deze ook vast en zeker goed.
Er moet me alleen 1 ding van het hart: ik zie dat je de hele kist in de Alclad II primer gezet hebt om er een mooie laag natural metal op te zetten maar P-51’s werden af-fabriek altijd afgeleverd met een geschilderde vleugel…..ze waren dus niet natural metal maar geschilderd met aluminium ( er is een uitzondering maar die geldt niet voor Pacific kisten ). Als je goed kijkt op het kleurenschema wat bij de kit geleverd is zie je dit onderscheid ook. Hieronder wat voorbeelden:

photo 544863
photo 544862

De grijze delen waren geplamuurd terwijl de groene delen alleen geprimered werden en daarna werden die delen dus in de alu verf gezet…..de rest bleef inderdaad natural metal. Het punt was dat de P-51 voorzien was van een nieuw type vleugel met een zogenaamd laminair profiel. Deze was veel kritischer en moest dus mooi afgewerkt worden maar het was wel de reden dat deze kisten zo’n groot bereik hadden…..heel weinig weerstand.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt als je dat wilt…..en anders trek je je eigen plan :wink:
In ieder geval veel plezier met de bouw :brouw:

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 okt, 2021 8:09 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jul, 2013 12:48 pm
Berichten: 533
Citaat:
Je zegt daar zoiets,
Die Alclad primer had ik nog nooit van gehoord :oops:
Moet ik ook maar eens in huis halen.
Verder knap werk al, dit wordt een mooi wild paardje hoor :brouw:

Grtz.

Luc


Bedankt Luc, :brouw: de Alclad II primer is vooral bedoeld om bepaalde Alclad metalizers te voorzien die een glanzende ondergrond nodig hebben.

Citaat:
Mooi werk zover. Mooie duidelijke foto's ook.

Vraagje in je eerste post meld je dat je tot je verrassing zag dat er ook een schema voor Tapp bij zat waarom was dit zo uitzonderlijk?
Heb je iets met deze man?


Dank u Looney :brouw:
Ik heb in feite helemaal niks met deze man, maar de reden hiervoor is dat ik het 1). een mooi kleurenschema vond toen ik destijds starte aan de veelbesproken 1/32 Dragon P-51D die ik nooit heb afgewerkt. Ik hiervoor een aftermarket decal set gekocht om deze kist van Maj. Tapp te bouwen. 2). Later heb ik dan de 1/32 Tamiya P-51D aan het bouwen geweest en het idee was om de aftermarket decals, die ik nog steeds onaangeroerd in mijn bezit had te gebruiken. Tot op de dag van vandaag ligt de Tamiya Mustang nog steeds op het schap van de onafgewerkte kits. :| Dus tot mijn verassing zit toevallig deze decals in de Eduard kit waardoor ik heb beslist om dit kleurenschema op de 1/48 P-51D te voorzien.

Citaat:
Inderdaad mooi werk en als we je andere modellen als voorbeeld mogen nemen komt het met deze ook vast en zeker goed.
Er moet me alleen 1 ding van het hart: ik zie dat je de hele kist in de Alclad II primer gezet hebt om er een mooie laag natural metal op te zetten maar P-51’s werden af-fabriek altijd afgeleverd met een geschilderde vleugel…..ze waren dus niet natural metal maar geschilderd met aluminium ( er is een uitzondering maar die geldt niet voor Pacific kisten ). Als je goed kijkt op het kleurenschema wat bij de kit geleverd is zie je dit onderscheid ook. Hieronder wat voorbeelden:


Beste Arjan, mag ik je alvast bedanken voor deze prachtige uitleg en het bijbehorende schema. :brouw: Ik was me vandeze manier van werken bewust hoor, en het was dan ook de bedoeling om diverse metal finnishes te gebruiken alsook de in aluminium geschilderde vleugel. Mijn term 'natural metal finish' had misschien iets specifieker gekund. :?
De metal finish, aluminium en andere metal kleuren worden respectievelijk aangebracht.......een werkje voor het komende weekend. :wink:

Citaat:
De grijze delen waren geplamuurd terwijl de groene delen alleen geprimered werden en daarna werden die delen dus in de alu verf gezet…..de rest bleef inderdaad natural metal. Het punt was dat de P-51 voorzien was van een nieuw type vleugel met een zogenaamd laminair profiel. Deze was veel kritischer en moest dus mooi afgewerkt worden maar het was wel de reden dat deze kisten zo’n groot bereik hadden…..heel weinig weerstand.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt als je dat wilt…..en anders trek je je eigen plan :wink:
In ieder geval veel plezier met de bouw :brouw:

Gr. Arjan


Ik neem jouw uitleg met plezier ter harte hoor, ik vind het zelfs heel interessant, ook het schema dat je hebt laten zien. Super bedankt om dit te willen delen. :brouw:

MVG

Danny

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 okt, 2021 18:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jul, 2013 12:48 pm
Berichten: 533
Beste mensen,

na het fiasco van vorige week met de oude Alclad verf heb ik dit weekend de Mustang onder handen genomen om de gedane schade terug in goede orde te herstellen.

Ik heb het gehele model met een 1000 grid afgeschuurd zodat ik een mooi egaal oppervlak had om de nieuwe Alclad in al zijn glorie te kunnen gebruiken.

photo 545599

Ook de diverse onderdelen heb ik voorzien van de nodige kleurtjes.

photo 545598

photo 545597

photo 545600

photo 545601

photo 545602

photo 545603

Voila, de volgende stap is de glanslak aanbrengen en de decals.

MVG

Danny

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 okt, 2021 7:33 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Mooie cockpit, Danny, al denk ik persoonlijk dat dit nog mooier was geworden, eenmaal ingebouwd als je ipv zwart wat meer donkergrijs als basiskleur had gebruikt voor oa de radio en side parts.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 okt, 2021 8:58 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi spuitwerk

Knappe aanpassing aan de radiatoruitgang. Hoewel ik daar misschien de buitenrand iets schuingevijld zou hebben om de rand optisch te verdunnen.

Ik kan Bert wel volgen in zijn opmerking over meer donkergrijs ipv zwart..

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 okt, 2021 9:56 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jul, 2013 12:48 pm
Berichten: 533
Citaat:
Mooie cockpit, Danny, al denk ik persoonlijk dat dit nog mooier was geworden, eenmaal ingebouwd als je ipv zwart wat meer donkergrijs als basiskleur had gebruikt voor oa de radio en side parts.


Beste Bert, bedankt voor het mooie compliment. De foto's geven inderdaad een nogal oppervlakkige en donkere indruk, hetgeen niet is als je het model echt ziet, maar jouw tip is er wel eentje om te onthouden, alvast bedankt.

Citaat:
Mooi spuitwerk

Knappe aanpassing aan de radiatoruitgang. Hoewel ik daar misschien de buitenrand iets schuingevijld zou hebben om de rand optisch te verdunnen.

Ik kan Bert wel volgen in zijn opmerking over meer donkergrijs ipv zwart..


Dank u Bart :brouw:

Bedankt voor de tip, ik ga het eens bekijken of dit nog mogelijk is, het lijkt me wel te doen.

MVG

Danny

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 nov, 2021 20:32 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
test

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 nov, 2021 9:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Super strak spuitwerk.

(ik kon overigens ook geen updates zien de afgelopen weken in dit draadje. Fijn dat het weer kan :) )

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 nov, 2021 9:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Hey gelukkig kan er hier weer gereageerd worden!
Spuitwerk ziet er superstrak uit zeg! Top! :brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 nov, 2021 9:55 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jul, 2013 12:48 pm
Berichten: 533
Nemmy schreef:
test


Prima Nemmy, alles werkt weer naar behoren.

Citaat:
Super strak spuitwerk.

(ik kon overigens ook geen updates zien de afgelopen weken in dit draadje. Fijn dat het weer kan :) )


Dank u :brouw:
Ik had in een citaat blijkbaar een combinatie van tekens geplaatst (per ongeluk) waardoor dit topic niet meer zichtbaar was, ook voor mij niet. Maar het is opgelost.

Citaat:
Hey gelukkig kan er hier weer gereageerd worden!
Spuitwerk ziet er superstrak uit zeg! Top! :brouw:


Inderdaad Deef, bedankt om terug mee op de kar te springen :D

MVG

Danny

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement