Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:46 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 22 jun, 2021 12:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Knappe restauratie.....Vindt die gele band ook erg goed gelukt....is altijd een dingetje om deze mooi sluitend te krijgen als je gaat afplakken.

Je valt in herhaling Arjan :lol:

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 jun, 2021 15:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
Dat ziet er ineens heel anders uit :wink:
Hij wordt mooi!

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 jun, 2021 20:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Wolf73 schreef:
Je valt in herhaling Arjan


:lol: ojee hoe heb ik dat nu weer gehad. :?

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 jan, 2023 22:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Ja hoor, hij is er nog wel! :lol: Er waren echter weer de nodige zaken die meer aandacht vroegen en prioriteit hadden boven deze Finse jongen. Daarbij komt nog dat ik zonder propeller zat en dat probleem is onlangs opgelost.

Inmiddels dit topic een beetje afgestoft en het model behoorlijk afgestoft. Ten opzichte van de vorige post is er wel wat veranderd. Er zijn wat touwtjes gespannen die een radio antennekabel en wat spandraden moeten voorstellen. Hiervoor is het dunne en zeer elastische draad van Ushi van der Rosten gebruikt. De proppenschieters zijn in de vleugel voorrand aangebracht. Helemaal op schaal zijn die niet, maar het staat best vinnekik. Op de snufferd vinden wij een motorgondel met daarin een wat opgeleukt brommertje. De kit 'motor' was slechts een karig negental recht-toe-recht-aan cilinders zonder opsmuk. Met wat Evergreen staaf, Albion Alloys messing buis en wat ijzerdraad de opsmuk geleverd en in de gondel gepropt. Staat een stuk beter zo.


Rest mij nog de eerder genoemde propeller van wat kleurtjes te voorzien en aan de neus te hangen. Voor zover ik weet zijn de bladen volledig zwart met wat chroomwerk bij de as. Iemand die een andere mening is toegedaan mag zich melden.

photo 574507

photo 574508

photo 574509

photo 574510

Kijkend naar de foto's vind ik de pitotbuis op de linker vleugelvoorrand er wat schlemielig uit zien. Daar zou best eens een tang in de buurt kunnen komen.... :wink:

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 jan, 2023 0:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Dat ziet er verzorgd uit. Toch wel een mooie kist, die D-21. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 jan, 2023 1:17 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Plasticprutser Peter schreef:
Rest mij nog de eerder genoemde propeller van wat kleurtjes te voorzien en aan de neus te hangen. Voor zover ik weet zijn de bladen volledig zwart met wat chroomwerk bij de as. Iemand die een andere mening is toegedaan mag zich melden.



Mee eens. Is ook zo op de D.XXI van het Finse Luchtmachtmuseum. De prop heeft overigens geen spinner.

Overigens heb ik deze Pioneerkit ook eens gebouwd maar ik vind de vorm van de romp niet overtuigend. De canopy is sowieso gewoon slecht van vorm maar ook het rompdeel achter de cockpit oogt m.i. te lang.
Desalniettemin heb je hier toch weer een knap kistje van weten te maken. dit schema staat 'm erg goed.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 jan, 2023 20:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Paulus de Boskabouwer schreef:
Overigens heb ik deze Pioneerkit ook eens gebouwd maar ik vind de vorm van de romp niet overtuigend. De canopy is sowieso gewoon slecht van vorm maar ook het rompdeel achter de cockpit oogt m.i. te lang.


Helemaal mee eens op beide punten. Ik heb heel kort overwogen om de canopy zelf te gaan scratchen, maar dat zou teveel eer zijn voor dit kitje. Ik meen mij te herinneren dat ik deze ooit eens in Rotjeknor bij Decalmania heb gekocht, voor nog minder guldens dan dat ie tegenwoordig in euro's wordt aangeboden (koers euro/gulden = 2,20371). Laten we het maar inflatie noemen.

Tijdens de nieuwjaarsborrel bij Flash in Eindhoven werd het thema voor de wedstrijd van dit jaar bepaald: Fokker D.XXI en voor de deelnemers stelde Coen zijn voorraad PM/Pioneer Model beschikbaar. Eenmaal raden waar ik die vervangende propeller vandaan heb. :mrgreen: :mrgreen: Ik heb wel wat wilde ideeën wat ik met dit doosje ga doen zodat vormfouten niet zo opvallen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement