Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 24 mei, 2021 20:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
@ shake, inderdaad het fretje met de 2 andere zijkanten was tussen de decals geschoven en zit nu op zijn plaats gelijmd :oops:
Die props zien er wel mooi uit. Ik kijk eerst of ik die van mij kan aanpassen, anders toch kijken waar ik nog zo'n setje kan kopen.

De afgelopen dagen niet stilgezeten.
Die wielen in de kit hebben geen profiel, die in het echt wel.
photo 538290

dus zaag erbij en uurtje prutsen
photo 538296

Ook de straatbomen zijn voorzien van wat klinknagels in het echt, hier rivetier maar eens voor gepakt.
photo 538291

photo 538294

Die wielbakken moeten hier dus tussen. Met veel passen en meten en hier en daar wat vijlwerk kwam het goed. Maar eens goed vastklemmen.
photo 538295

photo 538574

Ook de clearparts waar de zijkanten van de romp uit gevormd zijn voorzichtig voorbewerkt en gepast. Dit viel nogal tegen. flash zat erop en de gaten voor de ramen waren wat dicht gelopen, dus voorzichtig wat passen en snijden/vijlen. Ik snap niet waarom ze die los gemaakt hebben. Vreemde en moeilijke constructie. Toen de raampjes boven en onder er aan een kant ingelijmd en ook gepast aan de andere kant zodat ze straks in een keer op elkaar kunnen.
Toen dat ok was het mooie masksetje erop gepriegeld. Erg fijn dat dit erbij zit! Met gewoon zelf tape snijden was dit nooit gelukt.

photo 538575

Nu verder met het interieur afwerken en kijken of die 3d decals te verwerken zijn...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 mei, 2021 22:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
spiderbrouwer schreef:
Ook de straatbomen zijn voorzien van wat klinknagels in het echt, hier rivetier maar eens voor gepakt.


Dat komt wel overtuigend over. Alles met de 0,65 riveter gedaan?

De foto's die je laat zien van de echte G.1 betreft overigens de G.1 Wasp en het prototype. Tot op zekere hoogte zoals b.v. voor de klinknagels op de staartbomen zijn deze vergelijkbaar met de G.1 Mercury maar voor de rest zit er behoorlijk wat verschil in.

Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 mei, 2021 12:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
@paulus de boskab. Ja heb rosie rivetier 0.65 gebruikt. Veel fijner is toch niet echt te zien na primerlaag. inderdaad fotos zijn van proto, maar sommige details waren hetzelfde denk ik zo.

Ook weer stuk verder met de bouw deze week. De staarthelften tegen elkaar gelijmd en flink klemmen maar.
photo 538574

Toen verder met de cockpit, panelen geverfd, ook stoelkussens en toen aan de slag met de 3d decals. Deze blijken dus niet te plakken, dus eerst laagje houtlijm en dan decal erop. Ziet er wel aardig uit zo met wat relief. Ook de rest van het binnenwerk met PE eraan gezet met superlijm en masks van ruitjes in pit eraf.

photo 538710

photo 538708

photo 538711

photo 538709

Toen de helften na wat pas en meet en vijlwerk maar op elkaar gelijmd en goed vastgeklemd.

photo 538712

Nu verder met rest monteren op de romp en dan wat plamuren want er zitten kieren hier en daar. Dat transperante materiaal is niet fijn om te bewerken en je ziet ook niet goed of alles redelijk aansluit. :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 mei, 2021 21:23 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Mooi werk Spiderbouwer. Lijkt me geen makkelijke kit, maar bij nou is tie in goede handen.
Succes,

Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 mei, 2021 0:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Ik sluit me bij Jan aan, dit lijkt me geen simpele kit. Gaat zeker de goede kant op. Dat niet plakken van de 3D decals is wat ik bedoelde ;) Maar, het ziet er wel leuk uit zo. :)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 jun, 2021 18:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Lekker bezig!
Moet zeggen dat ik best gecharmeerd ben van hoe dat stoeltje er al uitziet. Mooi dun uitgevoerd zo te zien.

Maar zal best wel wat zweet in gaan zitten,dat geloof ik wel! :mrgreen:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 jun, 2021 18:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Ondanks het extra werk dat je erin moet steken is het toch een mooi gedetailleerd model. Wel jammer dat Mikro Mir het bandenprofiel en de klinknagels niet heeft meegenomen.

Verder goed bezig, ben benieuwd naar her vervolg.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jun, 2021 12:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Dat ziet er prima uit.
Het lijkt inderdaad niet de makkelijkste kit, maar jij maakt er wel wat moois van!
Succes met de vorderingen.

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jun, 2021 17:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Na weekje vakantie weer druk bezig met de G1. Eerst eens verder met de romp. Gaatjes van kanonnen uitgeboord.

photo 538713

Dan ook erop geplakt en 3 sessies plamuren uitlijnen en wat verg voor controle. Ziet er op een paar ramen na redelijk uit.

photo 538714

photo 538716

Ook motoren en staarten verder in elkaar gezet.

photo 538715

photo 538717

photo 538718

Dit moet dan hieraan vast, goed passen en wat vijl en snijwerk om passen te krijgen.

photo 538719

Na wat uitrichten lijkt het al op een G1, wel nog wat naden tussen romp en vleugels ondanks goed passen...

photo 538720

Tijd voor kleur bekennen, eerst grondlaag mr surfacer verdund met laqer thinner erover. Op 2 naadjes bij de vleugel direct goede basis voor de whitetack worstjes en na beige de groene laag erop.

photo 539269

Na de groene nog de bruine , ook op de onderzijde. Dan in een keer al mooi resultaat. Wat dekt die Hataka toch mooi en fijn pigment!

photo 539270

Afplakken voor zilveren ringen om motoren. Die AK begon wel wat te reageren met de Hataka verf, dus voorzichtig na drogen nog dun laagje erover, helaas niet perfect.

photo 539271

Zit nu laagje glim op en vanavond de decals. Ik gebruik gewoon die van de kit en pas de zwarte hoeken op de staartbomen gewoon wat aan. Misschien zijn sommige zwarte banen iets te dun, maar heb diverse fotos bekeken en ook daar verschilde het wat qua dikte, we zullen zien. ik koop de dutch decalset niet. Slechte ervaring met de TV5 set destijds, matig dekkende oranje kleur en paar decals niet goed voorzien van deklaag , dus vielen uiteen. :(


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jun, 2021 23:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Lastig als twee soorten verf elkaar proberen te bestrijden op het model. Was het oliebasis versus waterbasis?

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement