Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 23:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 07 nov, 2021 19:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Het is weer een behoorlijke tijd stil geweest, maar uiteindelijk is de Barracuda toch klaar. Omdat ik tussentijds geen updates heb geplaatst zijn het aardig wat foto's.

Wat heb ik in de tussentijd allemaal uitgespookt:

Allereerst 2 steunen op de vleugel gemaakt, deze ondersteunen het achterste deel van de vleugel als deze is opgeklapt. Zie ook de "Life" foto met de opgevouwen vleugels. Ik vond dit wel prominent aanwezig en daardoor vreemd dat Special Hobby dit is vergeten.
photo 546607

photo 546606

Daarna werd het tijd om te gaan spuiten, waar ik geen foto's van heb, en daarna het decallen. Normaal vindt ik dit het leukste klusje van het modelbouwen, maar deze keer werkten de decals niet mee. Ze zijn extreem dun, vouwen daardoor heel snel dubbel en zijn alleen als je van te voren ruim Sol aanbrengt nog te verschuiven. Op deze manier de registratie vernaggelt en later ook nog een van de roundels op de vleugel. Dit kwam deels ook omdat ik de registratie van de kit in losse stukjes moest knippen om er een kloppende registratie van een 860 kist van de maken.

Toen de wereld er nog zorgeloos uitzag.
photo 546610

Na het decal debacle, waarbij weer eens duidelijk werd dat Set ook de verflaag aan kan tasten.
photo 546611

En het herstelwerk.
photo 546612

En er uiteindelijk voor gekozen om een fictieve registratie van een Firefly te gebruiken die ik nog had liggen. Iets wat ik niet zo snel doe, maar deze keer zag ik echt geen andere mogelijkheid meer. Overigens is de Firefly registratie ook van Special Hobby. maar deze gedroeg zich voorbeeldig.
photo 546615

Toen de problemen met de decals duidelijk werden heb ik de rest met Decal Fix behandeld om ze wat dikker te maken, maar helaas pakte dat voor de prop decals niet zo goed uit.
photo 546617

Decals verwijderd, prop opnieuw gespoten en decals Kora van gebruikt.
photo 546618

Tussendoor brak het landingsgestel af, dit zit alleen maar tegen de romp geplakt. De scharnier hangt ergens in het luchtledige en geeft geen sterkte, vreemde constructie. Achteraf had ik beter een paar pinnen in de romp kunnen aanbrengen.
photo 546609

Na het decallen en de wash de bomrekken aangebracht.
photo 546613

Daarna alles in de semi gloss van MRP, masking verwijderd, ramen voor de observer geplaatst, antenne aangebracht, draadje aan de antenne en toen was hij (eindelijk) klaar.
photo 546619

photo 546620

photo 546621

photo 546605

photo 546603

photo 546604

Het eindoordeel van deze kit valt toch niet zo positief uit. De pasvorm is best goed, maar de te kleine wielen, onduidelijke bouwtekening en de lastig te verwerken decals doen toch wel afbreuk aan het geheel. Of de slecht passende canopy aan mezelf of Special Hobby ligt durf ik niet te zeggen, maar de propeller is zeker ondermaats. In eerste instantie viel het me niet op, maar na montage blijkt deze toch wel heel erg klein. Nu hij naast de Firefly in de vitrinekast staat is het wel erg opvallend, misschien maar eens een oude Frog kit zien te scoren om daar een prop van te stelen :( .
photo 546674

Nu wordt het tijd om weer een voortijdig onderbroken project op te pakken.
Iedereen bedankt voor het kijken en de commentaren :brouw: .

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 nov, 2021 20:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Mag ik je feliciteren met een hele mooie Barracuda? Prachtige kleurstelling ook. En dat debacletje met die Micro set heb je prima opgelost. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 nov, 2021 20:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Dat is een mooi eindresultaat. Knap gedaan. Op welke verf reageerde de SET zo dramatisch? Was dat ook MRP?

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 nov, 2021 23:12 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5063
Woonplaats: IJsselstein UT
Fraai resultaat Sjaak! gefeliciteerd.

jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 nov, 2021 0:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2823
Woonplaats: Leiderdorp
Ondanks de kleine tegenslagen een prachtige camo neergezet.
Ik vind het ontwerp van dit vliegtuig ook heel apart.

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 nov, 2021 0:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Wat een foeil.... euh, aparte kist. Heb het 'verslag' even doorgenomen en ondanks alle tegenslagen, heb je je er toch wel knap doorheen geworsteld.

:brouw: :brouw:

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 nov, 2021 8:32 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Apart toestel, wel een mooi model en mooi kleur gebruik

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 nov, 2021 11:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Mooi opgelost al die tegenslagen, erg mooi geworden.
:brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 nov, 2021 20:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Iedereen bedankt voor de vriendelijke commentaren :brouw: .
Zoals gewoonlijk weet ik genoeg dingen op te noemen die niet naar mijn zin zijn, maar dat is altijd als je er een hele tijd met je neus vlak op zit.

fvdm schreef:
Dat is een mooi eindresultaat. Knap gedaan. Op welke verf reageerde de SET zo dramatisch? Was dat ook MRP?
Nee, de reagerende verf is Xtracolor. Ik heb er al vaker last mee gehad als ik decals probeer te verwijderen door ze met Sol los te weken. Blijkbaar maakt het de verf ook weer zacht. Met MRP heb ik nog niet veel ervaring, maar ik heb geanodiseerd aluminium op de lunar module gebruikt en wit op de Boeing 737 en dat beviel goed. Het spuit erg prettig. Hoe accuraat de camouflage kleuren zijn weet ik niet.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 nov, 2021 21:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 30 nov, 2010 2:01 am
Berichten: 325
Mag ik me aansluiten bij alle voorgaande reacties? Mooi resultaat, ondanks de tegenslagen. :brouw:

Blijf Brouwen,
Matti


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement