Zo, terug van vakantie en dus weer tijd voor een update en wel van de motor. Zoals gewoonlijk bestaat de motor uit twee basis delenen net als de romp kun je deze onderdelen helemaal zelf uitlijnen. SH vind paspinnen blijkbaar niet nodig en ik vind dat wel prima.
Toen deze gelijmd waren konden de cilinderkoppen geplaatst worden en werd het geheel in de verf gezet en dat heb ik gedaan met steel van MRP. Toen dit droog was ben ik met clear blue de cilinders wat gaan bewerken zodat daar wat schakeringen in komen.
Hierna konden de stoterstangen op hun plaats gelijmd worden. Deze zijn er in twee uitvoeringen in de kit en ik heb de voor mij mooiste maar gebruikt. Uiteraard staan deze ook in de steel verf. De inlaten moeten ook gelijmd worden en op referentiefoto's zijn deze ook in een staal kleur. Ik wilde niet dezelfde kleur gaan gebruiken als de rest van de motor dus ik heb hier staal gemengd met koper. Ik denk hiermee wel een mooie kleur verkregen te hebben.
Het lijkt hier misschien of de stoterstangen niet geverfd zijn maar neem maar aan dat dat echt wel gebeurd is. Wat ik in bovenstaande foto ook heb gedaan is dat de bougies een wit kleurtje gegeven. Op de motor zijn geen bougiekabels bedoeld maar die wil ik toch wel toevoegen. Met wat koperdraad van 0,15mm en een stukje staf van 0,3 heb ik de kabels kunnen maken.
En als deze dan gemonteerd zijn....
Je kijkt hier tegen de achterkant van de motor aan en daar zijn de kabels niet helemaal strak. Als we echter gaan kijken hoe de motor er van voor uitziet dan lijkt het toch heel wat. Vind ik dan.
Nu dit gebeurd is ga ik mij even richten op de stuurvlakken en de vleugels.
Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer.