Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 23:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 15 jul, 2021 13:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2816
Woonplaats: Leiderdorp
Wolf73 schreef:
In eerste instantie dacht ik hetzelfde als David, maar herinnerde me toen aan dat stukje over de kleur CDL.
Die cp is echt een meesterwerkje :brouw:.

Cheerz :brouw:
Barry


Ik heb er gewoon lekker overheen zitten lezen :roll:
Maar een kleine wash zou niet misstaan aangezien na 2 weken de Castor Olie overal zat.. :mrgreen:

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 jul, 2021 13:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
fvdm schreef:
Veel mensen zullen nu zeggen "wat jammer dat je nog maar zo weinig ziet van de cockpit."

Gelukkig hebben we de foto's nog :wink:

Mooie vorderingen hoor, ziet er top uit.

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 aug, 2021 16:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Zo, terug van vakantie en dus weer tijd voor een update en wel van de motor. Zoals gewoonlijk bestaat de motor uit twee basis delenen net als de romp kun je deze onderdelen helemaal zelf uitlijnen. SH vind paspinnen blijkbaar niet nodig en ik vind dat wel prima.

Afbeelding

Toen deze gelijmd waren konden de cilinderkoppen geplaatst worden en werd het geheel in de verf gezet en dat heb ik gedaan met steel van MRP. Toen dit droog was ben ik met clear blue de cilinders wat gaan bewerken zodat daar wat schakeringen in komen.

Afbeelding

Hierna konden de stoterstangen op hun plaats gelijmd worden. Deze zijn er in twee uitvoeringen in de kit en ik heb de voor mij mooiste maar gebruikt. Uiteraard staan deze ook in de steel verf. De inlaten moeten ook gelijmd worden en op referentiefoto's zijn deze ook in een staal kleur. Ik wilde niet dezelfde kleur gaan gebruiken als de rest van de motor dus ik heb hier staal gemengd met koper. Ik denk hiermee wel een mooie kleur verkregen te hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Het lijkt hier misschien of de stoterstangen niet geverfd zijn maar neem maar aan dat dat echt wel gebeurd is. Wat ik in bovenstaande foto ook heb gedaan is dat de bougies een wit kleurtje gegeven. Op de motor zijn geen bougiekabels bedoeld maar die wil ik toch wel toevoegen. Met wat koperdraad van 0,15mm en een stukje staf van 0,3 heb ik de kabels kunnen maken.

Afbeelding

En als deze dan gemonteerd zijn....

Afbeelding

Je kijkt hier tegen de achterkant van de motor aan en daar zijn de kabels niet helemaal strak. Als we echter gaan kijken hoe de motor er van voor uitziet dan lijkt het toch heel wat. Vind ik dan.

Afbeelding

Nu dit gebeurd is ga ik mij even richten op de stuurvlakken en de vleugels.


Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 aug, 2021 21:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Dat is weer een nette motor de Ferry. Die rotatiemotoren waren wel een soort draaiende olie spuiten heb ik begrepen. Ga je daar ook iets mee doen, a.k.a. olie spetters hier en daar? :)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 aug, 2021 12:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Daar ga ik nog wel wat aan doen Klaas maar dat komt wel als de motor is ingebouwd.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 aug, 2021 16:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Netjes hoor die motor....mooi gedaan ook met die koperdraad.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 okt, 2021 21:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Ik heb de romp gespoten in wit en ben op zoek gegaan naar naden. Die vond ik ook nog :D . Vullen, schuren, spuiten, vullen, schuren en zo zijn de naden weg.

Afbeelding

Afbeelding

Goed, dat is klaar voor het spuitwerk. Ik heb gekozen om eerst de romp, vleugels en stuurvlakken te spuiten voor ik dit allemaal ga monteren. Er zit nl heel veel spuitwerk aan alles en ik wil het wel eens zo proberen. De stuurvlakken moeten volgens de beschrijving koud tegen de vleugels of het richtingsroer worden gelijmd. Dat lijkt mij geen goede optie want dat gaat gegarandeerd breken. Ik heb dus alles vlak gemaakt, gaatjes geboord en daar wat messing buisjes in gelijmd. Nu kan ik eerst alles spuiten en dan pas de stuurvlakken bevestigen. Zo kan ik ook alle naden tussen vleugel en rolroer goed in de kleur krijgen. Dat denk ik dan tenminste.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Boven op de romp komt een frame om de spandraden op te vangen die de vleugels goed in positie moeten houden. Ik heb niet heel vertrouwen in het plastic dus ik heb dit maar even van messing gemaakt. Buis 1mm met een wanddikte van 0,3mm. Dit wilde ik plat maken maar dat viel nog even niet mee. Uiteindelijk heb ik er maar voor gekozen om het eerst uit te gloeien en toen ging het een stuk makkelijker. Na solderen heb ik dan een frame waar ik wel vertrouwen in heb.

Afbeelding

Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 okt, 2021 21:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Knap gedaan zeg dat frame, dat ziet er robuust uit.
Hoe heb je pennetjes op de roeren eigenlijk goed uitgemeten gekregen?

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 okt, 2021 22:14 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5063
Woonplaats: IJsselstein UT
Mooi gedaan Ferry! En ik maar denken dat het cocktailprikkers waren ;-)

Succes,
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 okt, 2021 7:40 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Goei bezig, Fer, tja, als je eenmaal doorheb dat solderen echt niet moeilijk is, kan je echt heel veel verbeteren, juiste beslissing om de vlakken met pennen vast te zetten, het is net te klein om daar scharniertjes op te bouwen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement