Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 20:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 05 mei, 2021 23:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Echt lekker bezig. Cockpit zo goed als klaar en in de romp gemonteerd na de wash en de matte lak. De schietstoel is af en pas ook na het schilderen prima. Riemen zien er redelijk uit. Een beetje stijfjes maar wel wat beter dan wat er in de doos zit. Ik denk dat ik ze nog een wash ga geven om er wat leven in te blazen.
Verder de wielbakken ook afgemaakt. Ook die passen netjes in de romp met alle onderdeeltjes erin geplakt. Die wielbakken lopen wat langs de intakes af waar ik ook al aan begonnen ben. Mooi stukje engineering. Ik heb besloten om geen uren te gaan besteden aan het wegschuren van de naad in het achterste deel van de intakes. Als het voorin de intake was geweest had ik het wel gedaan maar hier vond ik het veel werk voor iets dat je amper gaat zien.

Wat plaatjes voor de liefhebbers.
Schietstoel
photo 537527
photo 537528
In de cockpit
photo 537535
photo 537536
photo 537537
photo 537538
In de romp
photo 537539
photo 537540
photo 537541
photo 537542
Wielbak langs de intake
photo 537530
photo 537529
photo 537533
Intake onderdelen
photo 537531
photo 537532
De neuswielbak
photo 537543
photo 537544
photo 537545
Maingear wielbakken
photo 537547
photo 537548
photo 537549
photo 537550
photo 537546

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 mei, 2021 15:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
En de weekend update aangezien het weer niet zo mooi is als verwacht :lol:

Vooral bezig geweest met de behuizingen van de motoren en de rest van de wielbakken. Mooi gedetailleerd door GWH. De binnenkant van de luchtinlaat al gespoten in de juiste kleuren en daarbij gemerkt dat de Mig verf goed te airbrushen is. Ik heb ook maar meteen het stuk romp boven de luchtinlaten gespoten omdat je daar anders niet meer bijkomt.
Verder is het eenvoudig te bouwen. Al denk ik dat het afplakken nog een dingetje wordt bij de wielbakken maar we gaan het zien.

Luchtinlaten met wat decals.
photo 537735
mooie details ni de wielbakken OOB.
photo 537734
photo 537736
photo 537737
En als alles aan elkaar zit dan ziet het er zo uit.
photo 537739
photo 537738
photo 537740
En hierom heb ik al wat lichtblauw gespoten op de romp net boven de luchtinlaten.
photo 537741

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 mei, 2021 23:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Deze week staat in het teken van het leeg trekken van de sprues. Staartvlakken, motoren en de poten van het onderstel waren aan de beurt. Die onderstelpoten waren mij wat te kaal dus heb ik wat leidinkjes aangebracht hier en daar. Niet te veel, zolang het er maar netjes uit ziet. De rest is best simpel gewoon onderdelen schoonmaken en proefpassen om ze daarna, waar nodig, een likje lijm te geven.
Bijna tijd om te gaan airbrushen om eens wat kleur op deze Flanker te krijgen maar dan moet ik eerst wat gaan tapen natuurlijk.

Fotootjes voor de liefhebbers.
Onderstel poten eerst kaal en daarna met wat aankleding. Voornamelijk looddraad natuurlijk.
photo 537923
photo 537924
photo 537925
photo 537933
photo 537934
Motor onderdelen en hoe het in elkaar hoort te passen. Dit is ongelijmd omdat ik die binnenkant eerst van een likje verf wil voorzien.
photo 537926
photo 537927
photo 537928
Staartvlakken met een beetje plamuur rond wat kleine luchthappers.
photo 537929
photo 537930
En nog wat details op de romp.
photo 537931
photo 537932

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 mei, 2021 21:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7911
Woonplaats: Ingelmunster
Knappe werken, die leidingen voegen wel heel wat toe. Die motoren zien er heel goed uit, misschien een beetje jammer van de materiaaldikte. Is er daar geen mogelijkheid om dat nog iets te reduceren door het vijlen van een schuin kantje?

Klein vraagje tussendoor, zijn dit de trustvectoring uitlaten en zijn deze positioneerbaar?

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 mei, 2021 22:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4284
Woonplaats: Bovensmilde
Prachtige kit uitgezocht meneer, de kit is mooi maar jou detailschilderwerk is ook weer om jaloers om te worden zo strak. Ziet er allemaal heel goed, alleen zo jammer dat het een saaie straaljager is ;)

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 mei, 2021 19:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 nov, 2010 9:56 am
Berichten: 403
Woonplaats: Vlaams Brabant België
De vorderingen zien er heel goed uit, dat wordt een zeer mooie Flanker! :brouw:
Proficiat ook met de cockpit, supermooi!

_________________
groeten
Jasper


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 mei, 2021 19:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Bedankt heren :brouw:

@Silenoz Ja deze uitlaten zijn beweegbaar. Met verf erop wordt dat natuurlijk lastig want het zit echt super strak maar ik kan ze mooi zo positioneren zoals ik graag zou willen. :)

@Markie Ja, na tig WO2 modellen werd het wel weer eens tijd voor iets modernders :lol:

Nog maar een kleine update nu we er toch zijn. Deze keer vooral kleurtjes toevoegen. De masks van Eduard zijn deze keer echt voor zowel binnen als buitenkant bedoeld en dat scheelt weer wat tijd en gepruts. Dus, masks aangebracht en nog maar een keer mijn Russisch interieur blauw gemixt. Is ietsje blauwer maar dat is geen probleem. Foto's van echte Sukhois laten zien dat ze daar die kleuren ook niet al te serieus lijken te nemen dus dan ga ik me er ook niet echt druk over maken. :D
Die canopy past echt super. Daardoor kan ik het zaakje ook weer met maskeer vloeistof dichtlijmen en hoef ik niet moeilijk te gaan zitten tapen. Scheelt weer. Wat wel een beetje tricky was, was het tapen van de wielbakken maar achteraf ging dat nog vrij vlot. Beetje een mix weer van sponsjes en tape.
En dan dus de airbrush weer uit de kast gehaald. Wat is dit toch een fijn apparaat :) De binnenkant van de kleppen van het onderstel is rood Dus eerst een laagje wit en daarover het rood waardoor het lekker fel wordt. Groene velgen want ja, Rusland. En de poten in het grijs. Veder begonnen aan de motoren waar ik super donker grijs in heb gespoten als een basis voor de weathering en de feathers beige wit aan de binnenkant. Ik ga ze niet nog dunner maken. Ik heb daar bewust voor gekozen omdat ik dan inderdaad die laatste rand schuin zou moeten wegschuren zoals Silenoz voorstelt maar dat zie je ook weer heel erg goed dus het is kiezen uit twee kwaden. (mocht ik deze nog een keer bouwen dan koop ik er misschien een resin motoren set bij.)
En als laatste vandaag (tot nu toe) de onderkant grotendeels in het lichtblauw gespoten. Ik hoop dat het me gaat lukken om de metalen beplating aan de achterkant van de romp mooi te simuleren want dat is nogal een dingetje. Wish me luck :mrgreen:

Fotokes
Ready for paint
photo 538113
photo 538114
Kleppen, poten etc
photo 538115
photo 538119
photo 538120
photo 538121
photo 538122
En lichtblauw aan de onderkant.
photo 538116
photo 538118

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 mei, 2021 19:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Het is werkelijk niet te geloven, in 3 weken de romp dicht en ook nog extra detaillering aangebracht! Ik ben op 21 april met de Barracuda begonnen en heb nog niet eens de romp dicht.
En dan lever je ook nog eens keurig werk, ik wordt er een beetje jaloers van :wink: .

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo veel met modern spul heb, maar je zet hier wel weer wat moois neer :brouw: .

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 mei, 2021 21:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
@Sjaak, ach ja ik bouw als het kan en dan probeer ik me nog wat in te houden. :lol:

Kleine update. Deel van het pinksterweekend bij de familie geweest dus even geen tijd gehad maar ach, stukje bij beetje komen we er nu wel. De romp is nu in de hoofdkleuren gespoten en ik moet zeggen dat die kleuren van Mig deze keer niet echt zijn wat ik ervan gehoopt had. Het licht blauw aan de onderkant en een deel van de bovenkant, samen met het grijs zijn ok maar het blauw wat me wat te BLAUW. Ik had gehoopt dat dat met het opdrogen wat zou worden getemperd maar helaas, het is veel te hard. Dus, restte mij niets dan een betere kleur te mengen en die over het al aangebrachte blauw aan te brengen. En nu ziet het er een stuk beter uit.
Ik wil de overgangen nog een keertje langs gaan met de lichtgrijze tint vanwege de overspray van het blauw wat met toch net iets te veel is. Ik denk dat ik een randje met posterbuddy's aanbreng zodat ik niet bezig blijf hiermee. :lol:
Daarnaast nog wat details geschilderd aan het onderstel en de bijbehorende kleppen
Volgende stap wordt het metaal en de grijze vleugelranden en neus.

Camo
photo 538577
photo 538578
photo 538576
Pootjes en kleppen gereed om geweathered te worden.
photo 538579
photo 538580

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 mei, 2021 9:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Bij daglicht was ik nog steeds niet tevreden over het blauwgrijs. Dus toch maar weer opnieuw mengen met een andere basis; 'azul pastel' (70.901) van Vallejo en daar twee druppels van het blauw van Mig (A-Mig-0086). Dit lijkt er meer op, ook bij daglicht. Wel jammer dat een kleur in een speciaal daarvoor samengestelde verf set, waarop ik notabene heb zitten wachten (vandaar de B-17), totaal niet overeen komt met de werkelijkheid.

Maar dit is beter. Ik heb nog wat van het mengsel bewaard in een oud Mig flesje voor als ik hier en daar nog moet bij spuiten.
photo 538585

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement