Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 27 apr, 2021 20:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
En een nieuw project dient zich aan in de vorm van de Su-35S van Great Wall Hobby. Mijn tweede kit van deze Chinese producent. En zo op het eerste gezicht ziet het er allemaal weer gelikt uit, net als mijn F-15 uit dezelfde fabriek. De onderdelen zien er erg netjes uit met zeer fijne details tot aan slangen en kabels voor de wielbakken. De bouwbeschrijving is ook van een modern type met CAD tekeningen en enorm veel aanwijzingen over kleuren etc. Maar die kleuren is nog een dingetje. De verwijzingen gaan naar een lijst met kleuren die... niet compleet lijkt te zijn. Daarnaast zijn de basis kleuren voor de buitenkant gebaseerd op een specifieke set van Mig.Ammo (die moest ik bestellen en daarom heb ik eerst de B-17 gebouwd). De lichte kleuren van Mig hebben nogal de neiging om putjes te vormen als je ook maar ietsje te dik spuit dus ik hoop dat mijn nieuwe airbrush me de mogelijkheid geeft om dat probleem te verkleinen.

Naast het moois dat al in de doos zat heb ik nog wat extra's gekocht van Eduard en een resin piloot in Russische vlieger kledij. Ik had ook nog een ladder besteld maar die was, op het moment, niet leverbaar. Hopelijk kan dat later als nog een keer want anders ziet de piloot er ook wat nutteloos uit. Die Flanker is best groot...

Fotootjes van de inhoud en extra's.
Den doosch.
photo 537194
photo 537195
Veel sprues en prachtig ogende onderdelen.
photo 537196
photo 537198
photo 537197
photo 537199
photo 537200
photo 537201
photo 537202
photo 537203
photo 537204
photo 537205
photo 537206
photo 537207
photo 537208
photo 537209
photo 537210
Transparant
photo 537211
Beetje PE van G.W.H.
photo 537212
Decals van Chinese makelij
photo 537213
Werkinstructie
photo 537214
photo 537215
photo 537216
Schilder en decal instructie
photo 537217
photo 537218
Eduards extra's
photo 537224
En een piloot van Aero Line
photo 537225
photo 537226

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Laatst bijgewerkt door Klaasdebouwer op zo 20 jun, 2021 13:37 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 apr, 2021 20:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Succes met deze.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 apr, 2021 6:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Veel plezier Klaas.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 apr, 2021 20:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Bedankt voor de aanmoedigingen heren :brouw:

En maar meteen van start met de cockpit en ik heb een misschien wat eigenaardig besluit genomen. Ik ga amper wat van het cockpit detail van Eduard gebruiken. De reden is dat de kleur niet echt klopt met de realiteit en het detail niet echt wordt vergroot. De cockpit die GWH meelevert ziet er prima uit en het reliëf is erg overtuigend. Daarnaast worden er wat decals meegeleverd voor de invulling van de verschillende schermen en nog wat anders kleins. En dus, ga is dat gebruiken. In de set van Eduard zit nog veel meer voor onder andere het landingsgestel en dergelijken dus het is geen weggegooid geld en de riemen, wat wel een andere set is, wil ik voor als nog wel gewoon gaan gebruiken.
Dus, die kleur van de cockpit. Dat is een dingetje want, ik kan geen enkele fabrikant vinden die die kleur adequaat reproduceert en dat is misschien omdat het nogal een aparte kleur is. Dus ben ik maar gaan mengen. Met wat voorbeeldfoto's ernaast ben ik gekomen tot de volgende combinatie van kleuren:
6 druppels fs 36375 grijs (308)
1 druppel Phthalo Cyaan blauw (322)
12 druppels wit (11)
2 druppels fs 34102 groen (303)
Nu is dit niet de perfecte mix maar het is wat mij betreft acceptabel en veel zal ook afhangen van de lichtinval. En, ik moet later nog een keer dezelfde mix maken omdat er nog wat andere onderdelen zijn (canopy randen bijvoorbeeld) die dezelfde kleur moeten krijgen.

Maar goed, dat is mijn kleuren avontuur. :D De onderdelen passen allemaal perfect en GWH heeft echt zijn best gedaan om deze bouwdoos super netjes af te werken al heb ik al wel een foutje gevonden in de bouwbeschrijving. De schietstoel is echt een juweeltje en lijkt erg op de echte stoel. Dit belooft nog wat voor later :)

Een paar fotootjes voor de indruk. Wat vinden jullie van het interieur blauw?
photo 537331
photo 537334
photo 537333
photo 537335
photo 537336
photo 537332
photo 537330

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 apr, 2021 14:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Op mijn scherm is het niet echt blauw. Het is meer een grijs, groengrijs kleurtje.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 apr, 2021 16:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Mja. Is misschien ook wel lastig te zien op die blauwe mat :lol:

Maar wellicht is het duidelijker op deze foto's :)
photo 537356
photo 537355

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 apr, 2021 18:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
Wat is toch de rede dat die cockpits altijd in deze kleur blauw worden gespoten door de Russen?

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 mei, 2021 9:02 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
knap werk. Heb je die schietstoel volledig zwart gespoten? Geef je deze dan nog een drybrush met donkergrijs?

Die cockpit ziet er imho een een beetje bleekjes uit, maar na een beetje rondzoeken lijkt het inderdaad een bleker kleurtje te zijn geworden in de echte.

zie

@David: naar het schijnt is dit omdat het rustiger zou overkomen op de piloot bij bvb lange vluchten, en dat ie minder snel vermoeid zou worden.

https://aviation.stackexchange.com/ques ... -turquoise

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 mei, 2021 13:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
G.W.H., ik ken het merk niet maar de kit ziet er verdraaid goed uit.
Je vorderingen ook trouwens. :brouw:
En inderdaad, altijd typisch, die kleur in de Russische cockpits.

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 mei, 2021 20:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Bedankt heren :)

Die kleuren zijn inderdaad gekozen vanuit oogpunt van beleving van de piloot. Veel militaire voertuigen zijn van binnen (in NL tenminste) een zachtgroene kleur omdat dat ook rustgevend zou zijn zonder je in slaap te laten vallen. Al moet ik toegeven dat dat laatst, in een flycatcher radar container om 3 uur 's nachts na een week oefening en een draaiend radarscherm voor je neus met het bijbehorende ritmische zoemen van de radar balk boven je hoofd, in de praktijk dus niet altijd werkte... Hoeveel we ook ons best deden. :lol:

En dus, bouwen we verder. Zonder de cockpit PE zoals beloofd (met uitzondering van de pedalen) maar met de decals. Ik heb van die decals een deel gebruikt omdat ik zelf ook een deel geschilderd heb. Ben er best tevreden over. In real life komt dat blauw overigens echt een stuk donkerder over dus ach, we gaan wel zien hoe het uitpakt.
De zijkanten hebben wat padding gekregen en de delen op de romp heb ik ook alvast van wat kleurtjes voorzien. Helaas geeft GWH wel mooi kleuren nummers maar die ontbreken voor meer dan de helft op de meegeleverde kleurenlijst van de bouwbeschrijving. Gelukkig heb ik nog een folder liggen van MrHobby waar ik de kleurtjes vanaf kan halen en vergelijken met de voorraad die ik heb. Toch nog een beetje improviseren bij deze verder absurd goede kit. De onderdelen zijn echt van top kwaliteit en alles past perfect.
De details in de wielbakken is ook van ongekende kwaliteit. Het aantal aan te brengen kabels en slangen dat is meegeleverd door GWH is noemenswaardig en komt goed overeen met mijn referentie materiaal. Alleen jammer dat er een flinke naad door de neuswielbak loopt want die bestaat uit twee zijkanten. Ik weet nog niet of ik dit ga dichtplamuren, want vlakschuren zal dan weer van alles beschadigen.

Fotocollage van de voortgang.
Overzicht van de cockpit
photo 537446
photo 537445
photo 537447
photo 537448
photo 537449
En het interieur van de wielbakken, nu nog in hoofdgroepen uiteen.
photo 537450

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement