Dank voor de reacties vrienden!
Wat betreft de slechte passing van de spanten en het “onderste-middel-stuk”: de spanten waren recht. Gelukkig kon ik het onderste deel goed aan de spanten klemmen en gaf het onderdeel zelf genoeg mee.
Zoals jullie hieronder kunnen zien is het gelukt:
De 2e spant ook aangebracht, deze paste beter omdat de eerste de boel al wat recht getrokken had:
En dan verder met de motoren. In mijn eerdere post had ik al een begin gemaakt.
Airfix vraagt in de instructies om onderdeel C17 vooraan op de motorgondel te kleven:
Echter, dit onderdeel is te breed.
Na wat proberen en puzzelen blijkt dat dit onderdeel IN de gondel moet geplaatst worden… Niet echt duidelijk in de handleiding (voor mij althans). Dus misschien handig voor collega-bouwers die deze kit ook willen bouwen…
Met een pincet het onderdeel schuin in de gondel manoeuvreren:
En dan voor het uitzicht even een foto om te tonen hoe het moet komen. Uiteraard nog niet volledig op zijn plaats, maar zo hebben jullie een idee over wat ik bedoel:
Het is lastig om het onderdeel op zijn plaats te houden. Na wat proberen had ik toch een manier gevonden:
Onderdeel C17 in een “omgekeerde pincet” (waarop je duwt om de bekken te openen en loslaat om te sluiten) geplaatst.
Vervolgens de gondel eromheen geschoven en hem dan als het ware aan het onderdeel laten “hangen”. Zo kon ik met Extra Thin voorzichtig wat lijm aanbrengen.
Het is een beetje gepruts en zoeken. Vooral omdat Airfix in de instructies aangeeft de motorgondels eerst achteraan dicht te kleven. Dit had ik al met 1 gondel gedaan:
Als je echter de opgegeven volgorde niet zou volgen (wat velen doen denk ik
), dan kan je onderdeel C17 ook langs de achterzijde in de gondel kleven.
Dit vond ik persoonlijk iets makkelijker werken en heb ik dan ook gedaan bij de 2e motor:
Voila, dat was het voor deze update…
Groetjes!
Jasper