Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 13:28 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 09 maart, 2021 20:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 09 maart, 2021 19:51 pm
Berichten: 3
Goede avond, ik ben nieuw hier, hoewel ik wel al heel lang jullie verslagen volg. Vinden jullie het goed als ik jullie deelgenoot maak van mijn B29 project?
Er is een nieuwe doos uit (03850) van Revell, ze noemen het een Platinum Limited Edition. Het bevat een eeuwenoude sprue, opgeleukt met maskeringen en photo-etch delen van Eduard. Eigenlijk is deze doos veel te duur - 150 euro. Ik maak dit vliegtuig uit nostalgie (heb hem 40 jaar geleden al eens gebouwd) en ik ga hem een beetje uitbreiden met verlichting en motortjes.
Begonnen met wassen, en daarna de gehele sprue's met Vallejo silver plata primer gespoten. Nu in mekaar aan het zetten, binnenruimtes met Vallejo Air interior green gespoten en details geverfd en photo etch deeltjes erop aangebracht. Mijn ogen zijn duidelijk niet meer wat ze geweest waren, maar het is toch redelijk gelukt. Ben nu even wat ledjes aan het aanbrengen. Ga een oude telefoonoplader gebruiken, de 12V terugbrengen naar 3V op een printplaatje met wat aan/uit knoppen en via de bomb bay het vliegtuig in leiden.

photo 533827

Terwijl ik verder ben gegaan met het in elkaar zetten van de twee ruimtes achter in het vliegtuig (inclusief een tweede led lampje), vond ik online ook de originele handleiding en decals. De huidige decals zijn van een WW2 en een Korea conventionele versies, en ik wil de Enola Gay, ook omdat ik die in het Smithsonian in Washington gezien heb, en uitgebreid op foto heb. Met een setje clear decal sheets moet het gaan lukken, eerst uittesten op wit papier, en als ik de schaal goed heb op decal papier printen. De oude sprue heeft gelukkig nog wel alle 40 jaar oude onderdelen om de Enola Gay te maken, vooral de afdekkingen waar de geschutstorens zaten.

photo 535108

photo 535109

Tot nu toe allemaal nog redelijk recht toe recht aan, en alle persoonlijke modificaties zijn niet schokkend. Moeilijk gaat het pas worden om de electro motoren in te bouwen en de propellors aan de praat te krijgen. Ik denk dat ik de twee individuele schema's voor de electra nu goed heb: buiten het vliegtuig het voltage verminderen van 12V naar 3V, en twee individuele aan/uit knoppen erin te zetten voor verlichting en motoren. Dan in het vliegtuig (voorste bomb bay) nog een printplaatje waar de lage stroom verdeeld wordt over de 2 leds, en de hoge stroom over de 4 motoren. Ik ga nu dus beginnen aan de vleugels en motoren.

Meer volgt, maar ik ben niet zo snel.


Laatst bijgewerkt door Mischa de Brouwer op ma 29 maart, 2021 20:13 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 maart, 2021 1:22 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11857
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Dag Mischa, welkom op Modelbrouwers. Ik zie dat je al vier foto's in je album hebt, je mag die al in je eerste post plaatsen. Dit doe je op deze manier: https://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=185&t=38716.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 maart, 2021 22:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Welkom op het modelbrouwers forum. Ik ben benieuwd naar je werk. De foto's zien er veelbelovend uit. En ja, deze kits beginnen hun leeftijd te tonen. Het wordt langzaam aan tijd voor een new tool versie van Revell. Als ze dat in dezelfde kwaliteit doen als hun Ju-88 of Fw-190 zou dat best nog wel eens interessant kunnen worden. Maar voor nu, deze kit.

Veel plezier met de bouw :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 maart, 2021 21:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 09 maart, 2021 19:51 pm
Berichten: 3
Mischa de Brouwer schreef:
Meer volgt, maar ik ben niet zo snel.


Ik probeer vanavond ook even wijs te worden van de werking van de website, duidelijk niet mijn sterkste kant.

photo 535113

De electra probeer ik zoveel mogelijk te herbruiken: bedrading uit oude telefoondraden (ik bewaar alles) en stukjes printplaat die uit het zicht zijn haal ik uit oude elektronica. Componenten zoals ledjes, weerstanden en drukknoppen voor dit model kosten nog geen tientje, dus dat kon er nog wel bij.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement