Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:56 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 17 feb, 2021 23:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Gaaf, je hebt het tempo er inderdaad flink in zitten.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 feb, 2021 14:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Plasticprutser Peter schreef:
FokkerFan schreef:
Is versie uit de doos niet op de Karel Doorman gestationeerd dan?
Kijk eens naar die grote V op de staart: Valkenburg :wink:


Uhhh. Ja, sorry :wink: Maar ik vroeg me ook af of er dus geen "D" bij zat en passende registratie. nu zag ik de decals net en dat is dus ook niet zo.

Verder gaat ie lekker vlot zo. Heeft de kit nu opliggende of ingegraveerde paneellijnen?

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 feb, 2021 13:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
@Shake, dank voor de duidelijke foto! Was mij nog niet opgevallen van die vlakken zwartbruin bovenop. Dit ga ik toepassen en ook mooi de verwering en uitlaatgassporen te zien.
@fokkerfan. Ja het zijn nog opliggende panellijnen. Ik heb ze niet weggeschuurd omdat ze mooi dun zijn, wel nog wat rivets hier en daar toegevoegd.

Het is tijd voor wat kleur bekennen, eerst onderzijde sky erop
photo 532696

Dan alles goed afplakken en sea gray achtig iets erop. Ik vond extra darrk sea gray iets te donker, dus revell 378 donkergrijs gebruikt als basis.
photo 532697

Toen alles afplakken voor de zwarte de-ice strips op vleugels en de vlakken bovenop. voor deze laatste wat donkerbruin bij het zwart gemengd.
photo 532698

Hier ging allemaal veel afplakwerk en tape inzitten, maar dan heb je wel mooi strak resultaat hoor. Nu vanochtend laagje future erop en dan kan het decalwerk gaan beginnen(vind ik altijd een van de leukste dingen, je model komt dan echt tot leven....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 feb, 2021 13:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Ik heb nog wel een vraagje wat betreft de props. Deze zijn niet echt wit of zilver. weet iemand misschien welke kleur ik er het beste voor kan gaan gebruiken? Alvast dank.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 feb, 2021 20:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
spiderbrouwer schreef:
Ik heb nog wel een vraagje wat betreft de props. Deze zijn niet echt wit of zilver. weet iemand misschien welke kleur ik er het beste voor kan gaan gebruiken? Alvast dank.


Wit zou ik niet doen en zilver ook niet. Het is eerder grijsachtig aluminium. Probeer zilver met een heel klein beetje lichtgrijs erdoor. Het metaaleffect zwak je daar mee iets af.
Een beetje op gevoel mengen en eerst een proefstukje schilderen en vergelijken met de foto's.
Het grijs moet echt licht van kleur zijn. De gangbare grijskleuren Humbrol 64/ Revell 75 zijn eigenlijk al te donker. Ik denk meer in de richting van b.v. Revell 36371 (RAL 7035).

Succes.
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 feb, 2021 12:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
@plasticprutser peter, ja ga ik eens wat mengen met revell 371 en zilver, bedankt voor het advies :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 maart, 2021 18:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
De props voorzien van zilver-lichtgrijs mengsel, de zwarte stroken erop en uiteinden worden wit. Ik maak de rode strepen van dunne strookjes rode decal, dit ziet er meestal wel strak uit .

photo 533696

Ook wielen en landingsgestel afgemaakt
photo 533697

Dan nog wat kleine dingetjes zoals motoren detailleren en dan kunnen ze er straks op
photo 533698

Ook decals zitten erop. Dit was nog een enorm gepriegel. De stencelling was erg klein en er moest en loep bijkomen om te zien wat waar hoorde...
photo 533694

Na laagje p+ lichte wash erover voor panellijnen en zo. Nu kijken of misschien hier en daar wat verweren met olieverf, Trackers waren echter niet echt vuil zie ik op de meeste fotos.
photo 533695


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 maart, 2021 21:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Gisteren en vandaag de Tracker afgebouwd. Vleugels gemonteerd aan de metalen strips en vastgezet met superlijm toen ze in de juiste stand zaten. Nadat beugeltje geverfd was zag het er wel redelijk uit. in het echt natuurlijk niet een beugel maar kleine scharniertjes aan de bovenzijde van de vleugel, maar nu blijft hij mooi zitten. Ook mooie antennes van visdraad gemaakt, dit zijn er nogal wat. En kleine stukjes visdraad aan achterzijde vleugels en staart gelijmd ant static dingesen :? Het landingsgestel was nog wat priegelen om mooi recht te krijgen, maar lukte wel. Als laatste een paar kleine ruitenwissers uit rest pe gefikst (zat niet bij de pe set?) en de props erop gedrukt. Zo daar staat dan weer een mooi MLD modelletje voor mijn collectie.

photo 533895

Hier even alvast een foto hoe hij er nu bijstaat. Ik ga nog mooiere foto's met daglicht en betere ondergrond maken. Al met al een leuk oud kitje van oorspronkelijk Hasegawa wat met wat aandacht toch wel leuk wordt. alles paste redelijk goed, geen plamuurorgie zoals het vorige revell mirage model gelukkig. Tussendoor nu een learjet aan het bouwen waar ik enkel de eindfotos straks van plaats en keuze maken of weer eens een heli of toch wat anders, stapel is nog hoog genoeg :roll: eindfotos volgen....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 maart, 2021 21:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Ik ben benieuwd naar de eindfoto's. Snelle bouw toch nog. En ja, de stapel. Wie heeft 'm niet. :lol:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 maart, 2021 11:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Gaaf model geworden. Op de foto ziet het zijruitje er alleen wat grof uit nog. Komt misschien door de camerastand. Ik ben benieuwd naar de eindfoto's.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement