Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 5:58 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 15 feb, 2021 14:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 27 dec, 2016 18:05 pm
Berichten: 91
Geen "Shake 'n Bake" maar
"Multiple-Dry-fit, Re-correct, Re-make, Shake, (fingers-crossed) en Bake".
Ondanks de hindernissen van de kit wordt het stilaan een beauty.

Nog ff doorzetten, Shake... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Brouwsels:
DOING- Nord 2501 Noratlas https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=53533
DONE - F9F-2 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=125&t=54837&p=1067583#p1067583


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 feb, 2021 21:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2054
Woonplaats: Gemert
Shake schreef:
Dutch Decal heeft de 11*28 uitgebracht in set 72018, het enige probleem was dat ik die niet had en deze allang uit productie is. Tijdens een bezoek aan de IPMS Flanders in Hoboken viste Paul (de boskabouwer) deze set voor mij uit de bak decals bij Flash Aviation, daar heeft hij een hele goede neus voor. Nu was er geen excuus meer en begon ik vol goede moed aan de Firefly.
Ik heb deze set ergens een keer op de ESM uit een bak tweedehands decals gevist, maar kennelijk is dit niet de enige optie om een MLD Firefly te maken.

Ben jij bekend met deze set: https://www.aviationmegastore.com/de-vl ... art=171798 ? Een hele bups zoutwatervliegdingessen met Neerlands rozet. Zo ja, wat is jouw oordeel?

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 feb, 2021 21:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Voor de MLD bouwer is die CTA set een goede investering, € 21,95 is absoluut een koopje voor de hoeveelheid modellen die je ermee kan maken. Aangezien ik, voor ze met deze set op de markt kwamen, vrijwel het hele MLD oeuvre van Luuk Boerman heb aangeschaft heb ik deze voorbij laten gaan. Ik kan dus niets zeggen over de kwaliteit van de decals. Wat me positief opvalt is dat de CTA set heel wat meer service markings heeft dan bij Luuk het geval is.

Wat ik wel heb gezien is dat de enige "Indische" Firefly in de FAA beschildering met oranje driehoekjes is. Deze zit ook in DD 72056 (wel met een ander registratienummer), maar de uitvoering die ik nu maak zit er niet tussen. Die heeft de Nederlandse roundels en de registratie in een afwijkend lettertype, met name de 8 is bijzonder. Voor zover ik weet is DD 72018 de enige set met deze registratie.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 maart, 2021 16:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
De afgelopen tijd besteed aan de verstevigingsplaten voor de raketten. Het lijkt erop dat de Hasegawa bewapening toch wat te groot is, in vergelijking met de foto's vallen de verstevigingsplaten nu toch wel fors uit. Aangezien ik geen andere raketten heb moet ik deze toch gebruiken. Meteen ook maar een mal gemaakt voor het boren van de gaten, bij de eerste uitvoering bleek het lastig alles op één lijn te krijgen.

photo 533687

photo 533686

Toen liep ik weer ergens tegenaan waarvan ik dacht, waarom maak je het jezelf altijd zo moeilijk? Het viel me namelijk op dat er op de canopy van de waarnemer een vlak met een zwart cirkeltje zat. Hier blijkt aan de binnenzijde kastje gemonteerd te zitten en nadat ik het had gezien moest dat er natuurlijk ook bij. Het even snel afmaken loopt zo toch weer de nodige vertraging op.

photo 533685

Een stukje evergreen van 1 mm op maat gemaakt, geschilderd en voorzien van een decal. Helaas een onscherpe foto, dat zag ik te laat.

photo 533689

En, heel voorzichtig, aan de binnenzijde van de canopy gelijmd.

photo 533688

photo 533682

En om te voorkomen dat ik het miniatuur zwarte cirkeltje moest schilderen een Esci logo verminkt.

photo 533684

En de huidige stand van zaken. Wat Alabastine snelplamuur mengen met aircraft grey green om de kieren tussen de canopies mee te dichten en deze mooi aansluitend met de romp schuren. In de tussentijd het landingsgestel wat opschonen en dan wordt het langzamerhand tijd voor een primer laagje. Ongetwijfeld zijn er nog wat plekjes die aandacht nodig hebben.

photo 533683

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 maart, 2021 18:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Niet heel veel vordering te melden, de kiertjes tussen de romp en canopies weggewerkt en ook de kiertjes bij de mitrailleurs gedicht. Verder het vlakje in de canopy van de waarnemer grijs gemaakt en alvast het e.e.a. afgedekt voor het spuiten. Als de verf droog is kan ik de canopies afplakken en dan komt langzamerhand het spuiten in zicht.

photo 534185

photo 534184

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 maart, 2021 11:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Mooie vorderingen!
Komt netjes bij elkaar allemaal zo.

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 maart, 2021 18:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
weer een stapje verder, eerst de boel in Aircraft Grey Green voor de binnenzijde van de sponningen en de rest van de verf gebruikt als controle op naadjes en andere onregelmatigheden. Gelukkig was bijwerken van het vele plamuur en schuurwerk na alle inspanningen vooraf niet nodig.

photo 534596

De huidige status, onderzijde in Sky en de spinner ook meteen maar in het zwart, ik was toch bezig.
photo 534597

Raar plekje op de onderzijde, ik vermoed een stofje. Als de boel goed droog is netjes afschuren en bijwerken. Ook achter de radiator is het niet helemaal strak, dat krijgt dezelfde behandeling.
photo 534595

Dat was het weer voor deze week, er begint nu toch wel schot in te komen.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 maart, 2021 21:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 nov, 2010 9:56 am
Berichten: 403
Woonplaats: Vlaams Brabant België
Direct een gans ander zicht met een kleurtje erop.

Special Hobby heeft mooie, aparte modellen in zijn gamma, maar niet de makkelijkste denk ik.

Even een vraagje Sjaak: zie ik goed dat de stabilos/hoogteroeren gewoon "los" achteraan op de romp moeten gelijmd worden?
Bij de meeste fabrikanten is dit met een 'pen en gat verbinding'.
Lijkt me wel moeilijker om te lijmen zonder verbinding.

Top werk al tot hiertoe, ik volg! :brouw:

_________________
groeten
Jasper


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 maart, 2021 21:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2170
Kijk, de eerste kleurtjes zitten er al op. Check voor de zekerheid tussendoor even of die Montexmasks nog goed vastzitten. Die zijn wat stugger en hadden bij mij de neiging in de hoekjes los te willen komen van de dubbelgekromde cockpitkap.
Ik zie dat je zo slim bent geweest om de resinuitlaten nog niet te monteren. Heel verstandig want die zijn kwetsbaar en breken snel af.

Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 maart, 2021 22:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Zit er best strak op, op de stofjes na dan zoals je al aangeeft. Daar is vaak maar weinig te doen (waar ik woon is helemaal rampzalig, vlak langs een drukke weg). Maar het is inderdaad gemakkelijk op te lossen. En dat is ook het mooie aan airbrushen. Na wat schuurwerk en overspuiten zie je er echt niks meer van. Kortom, gaat helemaal goed komen :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement