Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 11:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 11 apr, 2021 9:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Je kunt het onderdeel natuurlijk ook in de proxxon boormachine spannen. Of in een gewone boormachine. Maar dit ziet er ook goed uit hoor.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 apr, 2021 23:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
@Ferry, ja, daar heb ik nog aan gedacht maar ik kan die boor dan weer niet goed vast zetten. Misschien dat ik ooit een klein draaibankje aanschaf. Komt nogal eens van pas. :lol:

Kleine update aan het einde van het weekend. Niet erg veel gedaan vandaag maar wel gezocht. Ik wilde toch nog niet meteen opgeven. Maar ik vond niet wat ik wilde vinden maar wel wat anders. Jaren geleden heb ik ooit eens een He111 gebouwd in 1:32. En nadat het model van tafel was gevallen kon ik de punt van de staart niet meer terugvinden... En dus, die is nu eindelijk terecht. 4,5 jaar later. :lol:

Dus, de ball turret verder afgemaakt met mijn geïmproviseerde zijkant. Aan de binnenkant heb ik nog een mitrailleur geschilderd want die kan ik er niet echt in bouwen. Ik zou dat zijkantje dan moeten uithollen en ik vrees dat de plastic card dan weel in laagjes los zou gaan breken. Ik hou dat dus massief en moet dan maar de illusie wekken van raampjes en dergelijken. Maar goed, het ding zit zodanig ingepakt dat het hopelijk niet te erg op gaat vallen.
Verder de resin wielen uitgepakt en schoongemaakt. Mooie dingen zo.
En ten slotte de luiken van het bommenruim. Daarvoor zat in de Eduard set een hele verzameling onderdelen om ze in brons na te maken maar... die luiken zijn lichtjes gebogen maar de dwarsliggers... zijn recht aan de onderkant. En dan past dat dus niet. Beetje slordig van Eduard. Maar goed, de originele luiken zijn ook wel mooi dus die gaan er gewoon onder. :)

Plaatjes
De verloren staartpunt. Eindelijk terecht.
photo 536124
balle turret, open en dicht
photo 536125
photo 536126
En de rest van de voorbereidde onderdelen. Hopelijk kan ik morgen beginnen met airbrushen.
photo 536127
photo 536128
photo 536129

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 apr, 2021 9:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Mooie vorderingen allemaal weer zeg, met het scratchwerk er bij!
En één troost, over 4,5 jaar vindt je de zijde van de ball turret dus ook wel weer terug... :lol:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 apr, 2021 20:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
IK ga even een pauze inlassen tot ik een fatsoenlijke airbrush gekocht heb. Geen zorgen, er is geen ramp gebeurd met het airbrushen maar mijn Fengda heeft zodanig een eigen wil dat ik van tevoren nooit weet hoe het airbrushen gaat zijn. Is de flow goed, heb ik plots verstoppingen waar ik ze niet verwacht, moet ik weer eens max druk op de compressor zetten om te kunnen airbrushen of, is het een keer gewoon goed, of heb ik niet een punt die ik spuit maar een streep enz enz enz.
Nu zullen er collega brouwers zijn die meteen denken dat ik dat ding beter schoon moet houden maar schoner dan een operatietafel en letterlijk na elke spuitbeurt dat ding volledig uit elkaar halen om alle hoekjes schoon te maken kan ik niet verbeteren.

Kortom, ik stop er even mee tot ik een goede airbrush heb gekocht. Als er iemand suggesties heeft over een merk en type dat betrouwbaar en goed te onderhouden is dan sta ik daar zeker voor open. Een ander type Fengda (onder lader) heb ik ook al een liggen en dat was een nog groter drama dan deze.

Ik heb nu letterlijk een beurze plek op mijn wijsvinger en dat lijkt me niet de bedoeling.

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 apr, 2021 20:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Bij mij doet de H&S evolution al jaren heel goede diensten.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 apr, 2021 21:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jan, 2008 11:22 am
Berichten: 1913
Woonplaats: Aalten
Inderdaad H&S Evo, door velen geroemde spuit en erg gemakkelijk te onderhouden.

_________________
Greetz, Ronald

http://us-modelbaan-convention-ned.nl/ Mijn US Convention Aalten
http://metusajunction.blogspot.com/ Mijn blog!
http://familiehalmagoesusa.blogspot.nl/ Mijn USA reizen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 apr, 2021 21:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
H&S Evolution, fijn ding. Overweeg een combi met 0,2 en 0,4 naald en een klein en een groot verfcupje. Dan kun je alle kanten op.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 apr, 2021 23:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Kijk, dat is nog eens een eenduidig antwoord :)

Ik heb meteen de site maar eens bezocht en ze hebben inderdaad een mooie selectie. Misschien pak ik er ook meteen maar een goede compressor bij. Deze maand krijgen we toch een mooie bonus van de baas dus dan maar een goede bestemming geven zolang een echte vakantie er nog niet in zit. :mrgreen:

Bedankt voor deze tips. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 apr, 2021 14:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Mijn compressor heb ik gehaald bij Herman Buitelaar Machines en die doet het ook al jaren zonder problemen. Was ca 119 euro geloof ik. Dan heb je een compressor met voorraadvat.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 apr, 2021 21:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
En hij is binnen. Compleet met nieuwe stille compressor want wat maakte dat ander ding een herrie. Moest zelf de olie bijvullen. Maar ik snap wel waarom. Tijdens het transport komt er anders overal olie te zitten en om de een of andere duistere reden was de onderkant van de doos waar het geheel in zat niet getaped... Deze was dus aan de onderkant open en moest op de kop vervoert worden. Blijft mensenwerk zal ik maar denken. Alles zat gewoon in de doos dus het is niet zo dat iemand geprobeerd heeft er wat uit te halen.

Edoch, alles in elkaar geschroefd, handleidingen gelezen, olie bijgevuld, slangetje aan de airbrush, stroom erop, schakelaar om, verf in de spuit en gaan met die banaan.
En zo hoort airbrushen dus te zijn. Wat een verschil met mijn andere airbrushes die ik tot nu toe gehad heb. (Dit is nummer vijf). Ik moet wel wennen aan het doseren maar, dat kan nu dus echt. Ook heeft het aanpassen van de druk van de compressor direct het gewenste effect. Schoonmaken is ook gemakkelijker omdat deze spuit zo is gebouwd dat verf niet de verkeerde kant op kan kruipen en het verfcompartiment is super eenvoudig schoon te maken omdat er geen lastige hoeken aan zitten.
Kortom, tot nu toe erg tevreden over deze toch niet kleine investering.
Dus, maar meteen een aantal zaken gaan voorzien van de nodige verflagen. Eerst maar het olive drab bovenop de kist zelf. Ging supersnel met de 0,4mm naald en spuitmond. Daarna wat kleinere zaken onder handen genomen zoals de velgen van de wielen in aluminium, de propellertips in wit en daarna in geel. (Het wit van Mig blijft een crime met dat ontstaan van putje als je net iets te veel verf spuit (moet nog wennen dus :lol: )
Tenslotte met de kwast ook nog wat metaal kleuren aangebracht aan de landingsgestel poten. Bedrading komt later. Even zien hoe ik dat het gemakkelijkst kan doen.

We're back

Plaatjes.
Do the evolution
photo 536835
photo 536837
Compressertje. :D
photo 536836
Olive drab!!
photo 536838
photo 536839
ALu velgjes
photo 536840
Propeller tips in geel. Straks simpel afplakken en zwart spuiten.
photo 536841
En wat metaal dus op de onderstel onderdelen.
photo 536842

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement