Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 06 mei, 2021 22:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Netjes hoor. Postshading doe ik ook graag en geeft, vooral na de matte lak, vaak een heel mooi realistisch verweerd effect.

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 mei, 2021 23:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Die kleine kleurnuances breekt het inderdaad mooi zo.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 mei, 2021 15:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Dat ziet er goed uit, dit kleurenschema vindt ik stukken mooier dan helemaal blauw. Ik heb alleen het idee dat je de radius bij het kielvlak wat te groot hebt gemaakt. Op de foto's lijkt het grijs wat verder door te lopen en ook het stukje grijs op het kielvlak lijkt wat groter te moeten.
Het begint wel weer te kriebelen om die van mij ook weer op te pakken.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 mei, 2021 15:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2017 22:39 pm
Berichten: 291
Prachtig spuitwerk en ook de verbouwing van de kist is knap gedaan!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 mei, 2021 23:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Bedankt voor de commentaren, heren.

Afgelopen dagen wat tijd besteed aan het aanbrengen van de decals. Altijd leuk want dan begint het ergens op te lijken. De decals zijn afkomstig van de P2V-5 set 72087 van Dutch Decal.

Eerst de rozetten op de bovenzijde van de vleugels:
photo 537743

Op de foto hieronder kun je zien dat de decals uit mijn setje niet helemaal okee van kwaliteit zijn. Met het blote oog valt het nauwelijks op dus ik heb ze gewoon gebruikt.
Nog wel even Luuk geïnformeerd en hij meldde dat hij hierom van drukker gewisseld was. Hij bood direct een vervangend setje aan, netjes!

Daarna de onderzijde versierd. Omdat ik het wit van de decals niet vond matchen met de witte ondergrond, heb ik het witte segment van de rozet weggesneden.

photo 537745
Het Pure White van Tamiya doet zijn naam eer aan.

photo 537744


Toen de rozetten en de grote cijfers op de romp aangebracht. Ook hier het wit van de rozet verwijderd. Het gele kader op de staat komt uit de DutchDecalset 72021. Daar moest wat Daco Strong Decalsetting aan te pas komen.

photo 537746

Lekker opgeschoten dus en toen kwam deze feedback:

Shake schreef:
Ik heb alleen het idee dat je de radius bij het kielvlak wat te groot hebt gemaakt. Op de foto's lijkt het grijs wat verder door te lopen en ook het stukje grijs op het kielvlak lijkt wat groter te moeten.


Je hebt gelijk, Sjaak. er zit wat verschil in. Ik ben alleen intussen zodanig opgeschoten zoals je ziet dat ik er weinig meer aan kan doen. :(
Vanwege het craquelé durfde ik het nu niet aan om hier overheen af te plakken. Even een meedogenloze close-up:

photo 537749


Het begint nu op een MLD-kist te lijken. Er zit nog meer stencilling op de machine, gelukkig niet zoveel als op de blauwe versie te zien is maar er komen nog wel wat markerinkjes bij.
photo 537750

De propellers krijgen ook nog wat versiering. Ik ben dus nog niet klaar met de decals. Eerst nog even goed de foto's bekijken.

Groet,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 mei, 2021 22:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Na het aanbrengen van de decals ben ik verder gegaan met de motorbeplating bij de uitlaten. Humbrol Metalcote 72003 uitgeprobeerd en dat pakte goed uit met de kwast.

photo 538140


Verder getracht te ontdekken op de foto's wat er nog meer aan stencilling op de kist moet. Nog wat rode markeringen op de vleugelluiken...

photo 538145


en toen viel mijn oog op de recuepijlen bij de cockpit.
Die zijn duidelijk lichter van kleur dan de rode propellerband dus dat oranje klopt wel. Maar de tekst "RESCUE" is duidelijk in wit en niet zwart.
Niet getreurd, voor de zoveelste keer in de decalmap gedoken om wat bruikbaars op te snorren. Uiteindelijk uit een Grumman Trackersetje een paar rode pijlen met witte tekst gehaald.
Het rood met oranjegeel overgeschilderd en daarna de tekst strak uitgesneden en op de oranje pijlen aangebracht.

photo 538143

Er zitten ook nog wat vage brandblusserachtige oranje symbolen bij de ontsnappingsluiken en de astrodome op het dak. die kwast ik er later wel op. Eerst de pijlen in orde maken:

photo 538144
photo 538142
photo 538141

Ook weer opgelost :brouw:

Groet,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 mei, 2021 19:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Dat is nog een heel gedoe met de decals, normaal toch wel het leukste klusje. Meteen mijn P2V-5 setje tevoorschijn gehaald en geïnspecteerd en die hebben hetzelfde euvel. Uiteindelijk had Luuk beter 4 roundels zonder wit in de set kunnen doen, een matchende kleur met de verschillende merken modelbouwverf is nooit te maken. Die oranje rescue pijlen worden nog wel een uitdaging, ik ben er redelijk van overtuigd dat ik niet zo'n vaste hand heb om dat tot een goed einde te brengen. Overigens denk ik voor de roundels gebruik te maken van zo'n oude decalset met roundels uit 4 delen, dat scheelt een hoop nauwkeurig knipwerk :wink: .
Om nog eens te zeuren, en weer te laat, ik meen op de kleurenfoto te zien dat de omlijning van het vlak op de staart niet geel, maar grijs is? Het lijkt erop dat Luuk er een beetje een haastklus van heeft gemaakt.

Verder begint hij erg fraai te worden, planning voor de komende tijd; Barracuda, NF5-B van de voortijdig gestopte stapel, Fairey Firefly als buddy build en dan de Neptune maar weer eens oppakken.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 mei, 2021 16:13 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Ziet er strak uit hoor. :)


D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 mei, 2021 22:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Shake schreef:
Om nog eens te zeuren, en weer te laat, ik meen op de kleurenfoto te zien dat de omlijning van het vlak op de staart niet geel, maar grijs is? Het lijkt erop dat Luuk er een beetje een haastklus van heeft gemaakt.


Geen gezeur hoor, Sjaak. Ik kwam op geel uit en heb daar voor gekozen. Ik moet zeggen dat de informatie over de MLD P2V-5 wat beperkt is en dat ik bij sommige details een educated guess heb gedaan. Anders komt het ding nooit af :lol:

Maarre, een Firefly buddybuild?....Vertel! (ik heb er al drie staan maar ook nog een Mk.I en Mk.V liggen)



Goed , even terug naar de Neptune. Op de propellers zit ook nog een rood bandje. Omdat de spinners vrij spits van vorm zijn, leek het mij beter om een uitslag te maken en dit over te nemen op rood decal.

eerst even een testje met een stukje tape:

photo 538301


Vervolgens een bijpassend rood rozetsegment van de juiste diameter erbij gezocht en met de cirkelsnijdert een baantje gesneden

photo 538300

photo 538302


En het als resultaat best een keurig strak bandje om de spinner.

photo 538303


De props zijn hiermee nog niet helemaal klaar. De zwarte cuffs moeten nog bijgewerkt worden en voorzien worden van stencilling en ik wil de spinners nog wat realistischer hebben.


Groeten,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 mei, 2021 23:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
Creatief met decals :mrgreen:
Handige oplossingen :wink:

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement