Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 1:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 13 dec, 2020 21:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Nu ik even wacht op de laatste loodjes (letterlijk) van mijn B-26, is een introductie van mijn volgende project natuurlijk iets waar ik alvast mee kan gaan beginnen.

Het lijkt wel een beetje een Eduard periode voor mij maar er diende zich plots zoveel limited editions aan dat ik ze wel moest aanschaffen. :mrgreen:

En deze keer gaat het om de twee in een Spitfire Story, the Few. Daarmee wordt gedoeld op de few waarover Winston Churchill sprak op 20 augustus 1940, ruim voordat de Battle of Britain voorbij was:

"Never in the field of human conflict was so much owed by so many to so few"

De kit bestaat uit twee Spitfire Mk1's. Natuurlijk zijn er weer allerlei varianten te bouwen en in dit geval ook een versie met de tweebladige propeller en platte canopy. Het plan is om minstens een van de twee in deze uitvoering te bouwen, ook al hebben ze in die configuratie nooit meegedaan aan de Battle of Britain. Veel onderdelen zijn in de verschillende variaties meegeleverd en het lijkt me zinvol om de restanten te bewaren om ze eventueel op andere spits van andere fabrikanten te kunnen gebruiken.
Daarnaast zijn er natuurlijk de gebruikelijke Eduard goodies zoals masks en PE. En tenslotte een resin figuurtje. Kortom, ik ga me met dit project niet vervelen :D

Fotootjes voor de liefhebbers:
Den doosch.
photo 526339
Daar past veel in en dat is ook wel nodig.
photo 526340
Sprues. Sommige dubbel afgebeeld maar in principe zijn ze allemaal dubbel
photo 526341
photo 526342
photo 526343
photo 526344
photo 526345
photo 526346
photo 526347
Transparant
photo 526348
Resin figuurtje
photo 526349
PE
photo 526350
Masks
photo 526351
Decals voor de 10 versies
photo 526352
photo 526353
Instructies, Eduard style
photo 526354
photo 526355
photo 526356

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Laatst bijgewerkt door Klaasdebouwer op za 09 jan, 2021 15:10 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 dec, 2020 9:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Ik volg uiteraard!! :brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 dec, 2020 11:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2797
Mooi Klaas. Ik hou wel van die vroege Spits met de rood-blauwe roundels en zwart-witte onderzijdes uit de Phoney War periode.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 dec, 2020 11:56 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4285
Woonplaats: Bovensmilde
Is dit een echt eduard model of ook weer een ander merk met een eduard sausje?

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 dec, 2020 12:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 apr, 2009 17:11 pm
Berichten: 1073
Woonplaats: Zelzate-België
Aha, de Spitfire.

Daarvoor heb je mijn aandacht :brouw:

Grtz.

Luc 8)

_________________
Op tafel: King Tiger 1/16
In de wachtrij: ?????


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 dec, 2020 16:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 jul, 2010 0:42 am
Berichten: 135
markie schreef:
Is dit een echt eduard model of ook weer een ander merk met een eduard sausje?

Dit ie een authentieke Eduard uitgave, geen geleende mal van een ander merk.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 dec, 2020 22:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Mee eens....authentieke Eduard kit :mrgreen: ............volgmodus aan

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 dec, 2020 0:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Bedankt voor de aanmoedigingen. :brouw:

En ja, alle onderdelen zijn van Eduard. Langzaam zijn ze de samenwerking met andere producenten wat aan het loslaten heb ik de indruk en die eigen onderdelen zijn over het algemeen erg goed. Al zijn er in dit geval hier en daar wel wat sinkmarks te vinden. Gelukkig is dit erg fijn plastic om mee te werken. Precies de juiste hardheid om goed te kunnen bewerken zonder dat het super fragiel is.

En, dus ben ik maar begonnen met de cockpits. Het is hierbij zaak dat ik goed oplet welke versies ik ik ga bouwen want de verschillen zitten op heel wat kleine plekken. Gelukkig geeft Eduard dat goed aan, mits je zelf ook goed oplet.

En dit is de stand van zaken.
photo 526583
Sinkmarks natuurlijk op de meest onmogelijke plekken. Maar een beetje plamuur doet wonderen.
photo 526584
photo 526585

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 dec, 2020 17:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
Vorige maand deze kit ook gekocht, is inderdaad erg mooie kwaliteit! Ga eens volgen hoe jij hem bouwt, ben zelf nog met een heli bezig wat wat langer duurt omdat ik hem in een diorama wil plaatsen :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 dec, 2020 22:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Het is een mooie kit en eigenlijk de eerste in een serie van Eduard. De tweede uitgave is nu beschikbaar met de volgende generatie Spitfires. Als ik een tip kan geven voor deze bouw dan is het om heel goed op te letten in de bouwbeschrijving. De romphelften zijn bijvoorbeeld niet twee keer dezelfde helften. Het zijn twee keer twee helften die bij elkaar horen waarbij een paar voor de versies A t/m C is en het andere paar voor D t/m J. En de juiste cockpit moet ik dus ook in de juiste romp plaatsen, anders klopt dat niet. Daarom zie je op sommige foto's dat ik de delen markeer om ze niet door elkaar te halen :lol:

Die cockpit bestaat uit vele kleine deeltjes en voor als nog past alles perfect. Ik heb wel een klein foutje ontdekt in de bouwbeschrijving voor de onderdelen van de wielbakken maar ook dat past maar op een manier. Ik heb wat gaten uitgeboord in de spant achter de cockpit. Ziet er net wat beter uit.
Eerst hebben de juiste delen een groene coating gekregen. Daarna het aluminium en tenslotte het detailwerk. Hier en daar ook al wat PE geplakt zodat ik hierna de glanslak kan gaan aanbrengen. Ik ga niet al te veel weatheren omdat ik de cockpit wel mooi vind in ongeschonden staat. Mag ook wel eens. :D

Plaatjes dan maar weer.
Geboord en niet geboord.
photo 527025
Overzichtje.
photo 527026
photo 527027
photo 527028
photo 527029
photo 527030
En met wat kleurtjes en PE aangebracht. De riemen moeten natuurlijk nog in de stoelen maar dat doe ik na de wash en het chippen.
photo 527031
photo 527032
photo 527033
photo 527034

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement