Met het afronden van mijn eerste vliegtuigbouw sinds jaren ook gelijk maar laten zien.
Adviezen zijn van harte werkom!
De bouw van de MikroMir Fokker G-1A 1:48 was best een uitdaging.
Los van mijn zelfgekozen uitdagingen (later meer) was de kit geen appeltje eitje.
Ik heb er voor gekozen om het afgeronde model op een diorama te zetten van vliegveld Bergen in natte omstandigheden. Daarom alle luiken open en op zoek naar Nederlandse piloten om het af te maken.
Gestart met de motoren gelijk er voor gekozen om bougiekabels toe te voegen.
Na de motoren gestart met de wheelbay's.
Deze heb ik flink aangepast. De boven afdekking van heb ik weggelaten en vervangen door spanten.
Daar onderlangs de kabels van het hoogte en richtingsroer aangebracht.
De cilinders van het landingsgestel verplaats en voorzien van leidingwerk
Ook de bediening van de kleppen toegevoegd.
Na het landingsgestel was de cockpit aan de beurt.
Hier heb ik kabels en leidingen toegevoegd naar de apparatuur van de waarnemer en de boordschutter. Ook diverse handgrepen luikklinken aangebracht (koperdraad 0,5 mm
Ook leidingen naar de luchtcylinders en een magazijn voor het machinegeweer van de boordschutter.
Om het diorama goed te kunnen maken volgde bij de cockpit het spannendste moment: Het loszagen van het luik van de piloot.
Het aanbrengen van de vleugels op de staartbomen is een uitdaging gebleken. Passing was ver te zoeken, maar heeft veel gevolgen voor het uitrichten van het model (kwam ik later
achter
De ailerons en het hoogteroer losgemaakt en in een afwijkende richting gezet. tevens de bediening van het hoogteroer aangebracht.
Toen werd het tijd voor het aanbrengen van grondverf en camouflage. Mig One-shot en Hataka red verfsetje.
Voor de decals gebruikgemaakt van Dutch decal. Afgewerkt met bergswerk lakken. Weathering met AK potlood
Daarna de diorama gestart. Plaatje multiplex waar ik de naden tussen de betonplaten heb ingezaagd.
Met een grasmat kant en klaar werd het tijd voor de fotoshoot