Mannen, dank voor de hulp.
Marco G schreef:
als je de Hyd.kar aansluit moet er wel aan de beide kanten de slangen aansluiten (hyd A systeem en B systeem).
bij ons stond de kar aan de rechtse kant net achter de vleugel een eindje weg van de horizontal. wij hebben die zoals je op de eerst foto waar de monteur naast de kar op de stoel zit toen je de vraag stelde.
gr. Marco
Hi Marco,
Tx, ik zag bij de KLu inderdaad telkens deze hydraulics-kar staan, alleen een fatsoenlijke foto heb ik er niet van kunnen vinden. Wel een paar hoekjes die nog net op een foto van een F16 staan. En een foto dat hij achter zo'n werkplatform verscholen staat. Maar er blijven nog teveel vraagtekens over. Jij zou die als ervaringsdeskundige hopelijk in kunnen vullen. Ik wil wel deze ernaast zetten en niet een van de andere karren waar dan wel weer plenty plaatjes van zijn te vinden op het Internet, maar dan weer niet bij de KLu in gebruik zijn (ja, ik ben een beetje een kniesoor
). De vragen die ik heb en waar jij vast antwoord op weet:
- Is de linkerkant hetzelfde als de rechterkant? Ik vermoed van niet, want dan zouden er twee bedieningspanelen in moeten zitten. Op de foto met de stoel zie je de linkerkant. Is de andere kant dan dicht? Of zit er een andere deur? Zit er links ook een rooster vooraan?
- Boven het bedieningspaneel zit in het dak een klep die omklapt en dan op het dak ligt, denk ik? Right?
- De drie donkere vlakken op het dak, zijn dat uitlaatopeningen?
- Achterop zijn twee deuren die naar links en recht openklappen met daaronder een opening voor de leidingen? Zit er nog meer op?
- Ik heb een grof schetsje gemaakt. Ik zet er hieronder een foto van bij. De voor en achterkant zijn iets hellend. En ik denk de zijkanten ook. Zit er een knik in die helling, zoals ik in potlood getekend heb, op de hoogte van de bovenkant van de wielkasten? Of loopt de helling helemaal tot onderaan door?
- En tot slot de voorkant boven de towbar is gewoon helemaal dicht, zonder deur of zo, toch?
En dan jouw opmerking over het A- en B-systeem. Dat er twee gescheiden systemen waren had ik gelezen, maar op heel veel foto's zie je telkens één kant aangesloten op de test. Daarom dacht ik dat A en B apart getest worden en dat de twee testleidingen dan omgeprikt worden. Maar jij zegt dat ze alle vier (2x2) gelijk aangesloten moeten zijn?
En tot slot, de slang die links boven het navlicht wordt aangesloten. Is dat een afzuiging? Ik zie die slang op diverse foto's in een koppeling in de vloer verdwijnen. Dat is de opstelling die ik ook ga gebruiken. Alleen kon ik niet vinden wat de functie is. Dat zal jij vast weten.
Alvast dank voor je hulp!
Cheers,
Jan