Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 30 nov, 2020 17:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Bedankt Jan!
Inmiddels krijg ik het zonder breekwerk niet meer (naar mijn wens) toegepast in de Catalina, dus die laat ik ff "varen" ( :lol: )
Maar ik zal je aanbod onthouden voor in de toekomst, het lijkt me nog steeds erg leuk om verlichting toe te passen, dus wie weet!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 nov, 2020 17:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 450
Deef schreef:
Bedankt Jan!
Inmiddels krijg ik het zonder breekwerk niet meer (naar mijn wens) toegepast in de Catalina, dus die laat ik ff "varen" ( :lol: )
Maar ik zal je aanbod onthouden voor in de toekomst, het lijkt me nog steeds erg leuk om verlichting toe te passen, dus wie weet!


Prima, let me know!

Ik ga nog wel aan het knutselen met lichtsterkten en meerdere LEDs tegelijk. Ik laat tzt wel weten wat ik zo uitgevonden heb en wat er voor onderdelen nodig zijn.

De grootste uitdaging wordt om de stroom er heen te krijgen. Ik ga in ieder geval de externe stroomaansluiting van de F16 gebruiken. Ik weet nog niet of de twee fasen er allebei in te proppen zijn, zonder dat het een overdreven dikke leiding wordt. Anders moet ik er nog een andere kabel aanhangen, of de remleidingen van het landingsgestel ervoor misbruiken. Het moet natuurlijk allemaal al aangesloten zijn en van lange aansluitdraden voorzien zijn vóór de romp dicht kan. En daarna komt er nog een hoop bouwwerk en het spuiten, terwijl de hele handel eraan hangt. Dus ik zal er weer heel voorzichtig mee om moeten springen straks. Alhoewel...nu ik dit zo zit te typen, zit ik te bedenken dat ik ook connectortjes kan knutselen. Dan kan het binnen allemaal robuust gemaakt worden en loop je minder de kans dat een kabelbreuk binnenin optreedt. Goed, voer voor onderzoek. En als iemand daar goeie tips voor heeft, dan hoor ik die graag.

Cheers!

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 dec, 2020 17:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2012 12:06 pm
Berichten: 392
Woonplaats: Roosendaal
ziet er allemaal netjes uit alleen een kleine puntje kritiek de CSD(constant speed drive), Hyd pump A/B en de generator zijn ook wit en niet zilver de leidingen weer wel.
gr. Marco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 dec, 2020 18:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 450
Marco G schreef:
ziet er allemaal netjes uit alleen een kleine puntje kritiek de CSD(constant speed drive), Hyd pump A/B en de generator zijn ook wit en niet zilver de leidingen weer wel.
gr. Marco


Ah, thanks. Goeie! Ik heb van een zwart-wit print zitten werken voor de vormen en heb geen kleurcheck meer gedaan bij het verven. Dat strijk ik nog recht :)

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 dec, 2020 22:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 450
Ik was nog een foto van de gunport schuldig. Het restant van de vier openingen die in de kit zaten moet ik later nog met putty vullen.

photo 525427

En wat alufolie aan de binnenkant geplakt om het doorschijnen van de LED tegen te houden.

photo 525426

En dan wat tijd verbrand aan de cockpit. Eerst de stick en throttle geknutseld en de pedalen ingebouwd. En daarna een gevecht geleverd met de decals. Die waren zo bros als het maar kan, zoals je bijvoorbeeld aan de onderkant van de middenconsole kan zien. Het paste sowieso voor geen meter. Dus bijknippen en schuiven met de brokjes leverde uiteindelijk dit resultaat op.

photo 525428

Met een beetje verf de gaten gevuld en wat kleur toegevoegd. En een eerste preview met de stoel (die zelf nog aan de beurt komt).

photo 525429

De stoel ziet er op zich wel aardig uit. Er zat wel een sinkhole midden in de hoofdsteun. Wat me het meeste stoort is dat van de gordels alleen de stompjes van de schoudergordels zijn afgebeeld. De rest van de gordels ontbreekt. Dus daar moet ik wat op verzinnen. Maar dat is weer voor een volgende update.

Cheers!

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 dec, 2020 0:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Pitje ziet er prima uit hoor voor 1:72.

Voor de gordels gebruik ik gele tape op aluminium-folie, daar snij ik dan hele dunne reepjes van die je als je het wel nog een beetje kunt vormen zodat ze niet vlak op je model komen te liggen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 dec, 2020 9:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2012 12:06 pm
Berichten: 392
Woonplaats: Roosendaal
JJ@MB schreef:
Marco G schreef:
ziet er allemaal netjes uit alleen een kleine puntje kritiek de CSD(constant speed drive), Hyd pump A/B en de generator zijn ook wit en niet zilver de leidingen weer wel.
gr. Marco


Ah, thanks. Goeie! Ik heb van een zwart-wit print zitten werken voor de vormen en heb geen kleurcheck meer gedaan bij het verven. Dat strijk ik nog recht :)



ooh het schiet me ineens te binnen de generator is aan de kant van de CSD een stukje wit (PMG permand magnet generator die de flight controls voeden) en de 30KVA generator is zwart de uitstulping aan de rechtse kant van achter naar voren bekeken (DoF) ( Direction of Flight)

gr. Marco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 dec, 2020 22:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 450
Marco & René, bedankt goeie tips.

Ik ben als eerste met de stoel begonnen. En ik heb René's advies opgevolgd en ben met schilderstape en alufolie aan de gang gegaan. Eerst nog wat rond geshopt op Internet, of ik daar nog kon vinden hoe je dat aanpakt zonder dat de tape uiteindelijk achter je oren zit. Daar zag ik ook een manier om de buckles te maken. En toen aan de slag. Eerst zo klein mogelijke ringetjes gemaakt. En daar dan de sandwich tape en alu doorheen, beetje verf en toen monteren. Ik heb ook nog de ejection-handle voorop de stoel gesneden. Wat een gepriegel, maar het zit erop.

photo 525504

En......dat zinde me toch niet. De riemen zijn te breed, de ringen doen het gewoon niet. En op de rugleuning zitten de meegegoten parachute risers, die niet helemaal zichtbaar zijn. En die risers passen sowieso niet bij de riemen. Dus de riemen er maar weer af gerukt en de risers eraf gesneden. Vervolgens fanatiek aan de gang, zodat ik vergat foto's te maken :oops: . En ik heb ook gelijk de 'remove before flight"-tag van de stoelpinnen er maar bij verzonnen. De buckles heb ik deze keer van dubbelgevouwen messingstrip gemaakt.

photo 525505

Hier durf ik wel mee voor de dag te komen. Nog even een plaatje van de stoel in de cockpit.

photo 525503

En nu wachten op de bestelling met wat electronica-onderdelen. Want ik heb wel zin om dat dit weekend een slinger te geven. Vóór die tijd knap ik de kleuren in de engine bay nog op. En dan komt het moment van romp sluiten in zicht.

Cheers weer en alvast een goed weekend!

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 dec, 2020 15:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 450
De aanpassing van de engine bay. Ik hoop dat ik je instructies goed te pakken heb, Marco.

photo 525539

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 dec, 2020 17:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 450
Het pakketje is binnen, dus gelijk aan de slag en uitproberen.

Het beste resultaat is met een koud witte SMD LED 1206, <=4V, <20mA, op een 3 volt stroombron met 200 Ohm voorschakelweerstand. Ook van de weerstanden heb ik nu de SMD versie. De hele keten in de rail die bovenin de motorruimte komt. Ik heb nu lakdraad aan de aansluitingen zitten. Met een stukje clear sprue heb ik een kap gemaakt, zo ziet het eruit of er een lichtbak aan de rail hangt.

photo 525545

En dan ziet het er zo uit:

photo 525546

Cheers,
Jan

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement