Voorlopig even de laatste update in dit verslag. Er komen nog eindfoto's, alleen dan wil ik de onderhoudsplek ook klaar hebben. Dat moet een soort diorama worden. En ik ben van plan de gereedschapkasten, tafel, stoelen en personeel om de kist heen te zetten, met de hydraulics-kar en de dolly met motor. En dan natuurlijk de verlichting erboven en in de kist zelf ook helemaal klaarmaken. Dat hoort allemaal niet echt hier onder 'militaire luchtvaart' vind ik. Dus dat stuk doe ik in de sectie 'anders - diorama' (
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 6#p1043106). Dat gaat wel weer een bak tijd kosten, vermoed ik.
Maar eerst de puntjes op de i:
Er was nog een todo-list aan decals. Een aantal heb ik weggelaten, want het zag er niet uit, zoals de "No push" op de uitlaat. Veel te groot en die bleef ook stug als een soort bruggetje krom staan. Toen ik ze in model wilde masseren braken ze in stukken en hingen aan de wattenstaaf. Hieronder nog zo'n voorbeeld. De oranje streep die brak al in stukken toen ik hem van het papier wilde schuiven. Die puzzelstukjes heb ik er gelijk vanaf gehaald en heb de strepen toch maar geverfd.
Toen gelijk de lip van de inlaat een metalen kraag gegeven.
De voorranden van de horizontale stabilovlakken en de sensor aan de starttip een kleurtje gegeven.
De velgen een lik gloss en de open paneeltjes de interieurkleur. En dat was hem dan qua verfwerk.
Ik twijfelde over de aanpak van het weatheren. De F16 is over het algemeen een redelijke cleane kist (halen ze die ieder weekend door de wasstraat?). En zeker de demo's zien er netjes uit. Daarom heb ik bij het vuil maken gekozen voor een heel lichte wash. Licht in sterkte niet in kleur
.
Tot slot is de canopy erop gegaan en dat levert dan de voorlopige eindfoto op.
De decal van het linker registratienummer ziet er nog niet tof uit. Daarvan moet ik nog kijken wat eraan te doen is. Het is geen silvering. Maar helemaal lekker ziet het er niet uit.
Nu ga ik eerst aan de slag met de werkplaats.
Cheers,
Jan