Dank je, Huib! Dat is zeker een voordeel van dit toestel, je ziet er ook echt nog wat van terug
----------------------------
De karakteristieke neus van dit toestel is een beetje een lastig ding, omdat de montagevlakken erg klein zijn en er nogal wat gewicht nodig is om dit "waarom zit de punt aan de achterkant" toestel op zijn wielen te laten staan....
De neus is eigenlijk, zoals zoveel dingen aan dit model, bedoeld om open te laten, maar dat vind ik niet mooi
Doog's lijmt eerst de neus aan de romphelften en daarna de helften op elkaar, maar de bovenkant is erg dun en slap waardoor ik dat eigenlijk niet zo zag zitten. Enfin, na een paar avondjes puzzelen tot deze oplossing gekomen, ook voor het gewicht in de neus.
Als eerste het toestel op de pootjes gezet en gewogen hoeveel er in moet. Daarna in de ijzerwarenbak wezen struinen en daar een M10 bout en wat moeren gevonden waar ik wel iets mee kon dacht ik.
Na wat frutten, de boutkop is te dik om aan de achterkant van het kopschot te komen (de cockpit zit daar in de weg) uiteindelijk zo gedaan.
Gat van ~9,5mm geboord, en daar de bout in gedraaid zodat deze zonder vervorming(!!!!) een beetje schroefdraad in het plastic maakt en van zichzelf eigenlijk blijft zitten:
Daarna een stukje eruit gedraaid en alles met secondelijm gefixeerd, al ging het van zichzelf al nergens naar toe, meer voor het gevoel. Verder moet je er natuurlijk om denken dat de neus er nog wel omheen past
Daarna het kopschot erin gelijmd en alles strak vastgeplakt zodat de slappe voorromp de vorm van het schot aanneemt, en goed laten drogen:
(zoals je ziet blijft hij nu netjes staan)
Nadat dat een dag of 2 goed heeft kunnen drogen nog wat stripjes aan de binnenkant gelijmd ter versteviging (het is nu best een looiig model geworden) uiteindelijk de eveneens nogal slappe neus er bijna op geklikt, en met tape gefixeerd. Daarna het model op z'n neus gezet om het goed te laten drogen, wel goed ondersteund uiteraard
Aan de bovenkant sluit het net niet lekker aan, maar dat komt voornamelijk omdat ik tijdens het lijmen het windscherm ook gepast heb, om te voorkomen dat dat straks niet meer past. De bovenkant heeft dus nog wat aandacht nodig, de zijkant misschien een klein rondje schuurpapier, maar meer niet. Valt me alles mee voor slap geheel!
Overigens heb ik aan de onderkant van de neus nog wel de verstevigingsrib verwijderd, die kwam tegen de voorkant van de wielbak aan en daardoor kon ik de neus niet ver genoeg op zijn plek duwen en/of ging hij scheef.
Het is overigens m.i. verstandig de inlaten er nog even af te laten, omdat de splitters net tegen/voor de naad van de neus zitten, dus als je daar nog wel issues hebt kun je er amper meer bij komen. En ook nu klik je ze zo op hun plek.
En verder zwak geweest, en toch de Reskit wielen gekocht....
(12,50 bij Sockelshop in Duitsland...)
Wel een heel verschil met de wielen uit de kit!
Groeten Jeroen