Bouwverslag Nr. 6
Beste bouwers,
Er zit weer voortgang in.
Na het vorige verslag ben ik in de weer gegaan met wat onderdelen, die bij de motor horen. Er zijn hier weer wat afwijkende dingen te zien. Helaas geven de foto's niet helemaal de details weer.
Wat gebruikelijk is zijn de twee uitlaten, geen probleem. Ook de carburateur inlaat ziet er redelijk gewoon uit. Alleen moet ik nog aan het eind van de bouw een rooster voor inlaat fabrieken.
Wat een vraag blijft is. de twee "uitlaten " ; twee grote ringvormige uitstroom openingen aan de onderzijde. Ik denk, dat het een soort uitlaat is voor de ingebouwde oliekoeler, er was aerodynamisch
zeker geen goede plek mogelijk achter de luchtinlaat. Ook zijn er nog twee uitlaatpijpjes te zien. Overstroom dingen of zo iets. Het blijft allemaal een beetje giswerk hier....
Na dit gepuzzel, heb ik het voorste deel van de romp, bekleed met aluminium folie als losse beplating. De rest van de romp is vrij glad, alles was voornamelijk in hout uitgevoerd.
Toen kon ik verder met de koel -flaps. Altijd een lastig karweitje om dit netjes te krijgen. Eerst heb ik de stukjes apart aan de achterkant van de motorkap gelijmd. Dat werd het hem dus niet, ik kreeg ze niet netjes in het gelid. Dat kwam, doordat de motorkap niet zuiver rond loopt..mmm lastig, dus heb ik dit maar opgelost door twee dunne stroken aan te brengen en later de naden in te kerven.
Het probleem van de propeller is inmiddels ook opgelost, ik vond in de voorraad doos gelukkig een passend exemplaar, bijna helemaal goed, alleen de spinner moest een klein beetje aangepast worden.
Na het verdere detailleren van de panel- lines, heb ik alles in lichtgrijs geschilderd ter controle voor alle oppervlaktes.
hierna een begin gemaakt met het pas maken van de cockpit. Hier moet ik voorzichtig te werk gaan, ik heb er maar ëén, dus easy does it hier. Zo te zien komt de kap aardig overeen met het origineel,
alleen het achterste gedeelte maakt ik zelf, ivm. met het apart opgeklapte windscherm.
Maar gelijk de cover voor de landingslichten gemaakt, stukje helder plasticplaat warm over de vleugel voorrand getrokken. Ik heb hier maar een paar reserve gemaakt. Wel zo handig.
Ik heb alvast een schuin oog op het onderstel geworpen. Nou, de wielpoten zijn in ieder geval te lang, en de wielen zijn te klein, alles was in white metal, waar ik niet van hou, dus ik zal wel zelf een
onderstel scratchen, gewoon in plastic...
Tot zover, we bouwen verder,
Met vr.gr.
JohnH