De vleugels zitten weer in elkaar. Er is een hoop aan te doen. Milliput en ik zullen niet gauw vrienden worden, denk ik. Als je daar voor het eerst mee aan de slag gaat wordt het al snel een smeerboel. Voor het kleinere werk heb ik daarom ook maar een tube Mig Arming Putty besteld. Dat werkt prettiger. Maar ook daar zal ik nog heel wat uurtjes moeten ploeteren voordat het er een beetje uitziet
Op de staart zit een fairing, die er bij de E-versie niet op hoort. Dus vijlen dan maar en er dan achterkomen dat je nauwelijks plastic overhoudt. Het was echt nog maar een velletje wat er overbleef. Dus ook hier moest putty aan te pas komen.
En alles bij elkaar heel wat correctiewerk uitgevoerd. Niet perfect, maar wel beter. De koelingsduct aan de rechterkant was nog steeds te hoog en te hoekig. Dus toch nog maar verder vijlen en schuren, met het risico dat het allemaal te dun zou worden. Maar hier bleek genoeg vlees over. Het ziet er nu een stuk beter uit. Het lijnenspel van de klep over de refuelingprobe en alle panelen bij de cockpit konden wel wat verbetering hebben. En de koelingsopeningen net achter de vleugel bestonden helemaal niet. Het viel niet mee om hier wat van te maken. Niet in de laatste plaats omdat ik nog zoekende ben wat ik met welk stukje gereedschap kan bereiken. Het ziet er nog ruw uit, maar ik ben er toch ook niet helemaal ontevreden over.
Inmiddels had ik zoveel aan het plastic zitten krassen, schuren, vijlen, plakken en boetseren, dat het tijd werd er weer eens lijn in te brengen door de boel in de primer te zetten.
En toen kon ik het niet laten om de eerste dry-fit te proberen.
Het zat tegen elkaar, maar van 'passen' kun je niet echt spreken. Er staat me nog wel wat boetseerwerk te wachten, ben ik bang.