Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 12:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 20 sep, 2020 22:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Zo, dat is modelbouw met de kettingzaag. Cool hoe je deze simpele kit ombouwt tot wat fatsoenlijks. Scribe werk is strak trouwens daar aan de onderkant. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 sep, 2020 20:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Tijd om wat kleur aan te brengen. Eerst grijze primer van AK erop, toen nachtje drogen en grijs revell aqua erover. Ik heb voor het eerst eens geexpirimenteerd met postschading. Dus na de eerste laag, nogmaals een laag verdund en lichter in midden panelen spuiten. Vroeger bracht ik zwarte lijnen aan waar de panellines zaten, maar na spuiten, ook al goed verdund en niet te veel zag je er vaak niet veel meer van....

photo 518275

Toen ruimtes photo 518275
die grijs moeten blijven voorzien van tape en vanavond de verf die ik vanochtend gekocht heb erover.

photo 518274


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 sep, 2020 21:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Spannend, elke keer weer. Ziet er leuk uit JJ

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 sep, 2020 20:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Zo de kleurlaag zit er op, nog even de randen van vleugel en staart, panelen in vleugel en op neus afplakken en zwart maken.

photo 519153

Ook de tank en zo puntjes zwart

photo 519154

Dan tijd voor decals, eerst glimlaagje gauzy erover en dan stug doorwerken. Ik vind dit toch altijd leuk. Het model begint meer te leven. De decals zijn wel wat dik, dus flink soppen met softener.

photo 519155

Dan de silvering weghalen met rivetier en wat lak eronder, dan al klaar voor wash. Ik gebruik altijd die van Flory Models, is op kleibasis en niet zo agressief.

photo 519156


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 sep, 2020 23:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Die camo zit er strak op en het lijkt erop dat je ook wat gehighlight heb, klopt dat?

En wat een wash. Ik maar steeds netjes de paneellijnen volgen :lol: Ik ben heel benieuwd hoe dit zo uitpakt.

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 sep, 2020 13:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Zo, da's met recht een sloshwash! Maar dat werkt wel goed met die Flory klei, heb ik al vaker gezien. Die ga ik ook eens aanschaffen.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 okt, 2020 23:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Zo lekker verder met de afbouw. Ja die flory wash ziet er altijd smerig uit, maar omdat het op kleibasis is weer goed te bewerken.
Tijd voor de afwerking. Eerst eens aandacht voor pylons ed. Goed uitrichten is belangrijk. Op de jaguar zitten ook sidewinders bovenop de vleugels gemonteerd. Erg apart en typisch voor dit model.

photo 519850

Wapentuig afwerken met veel decals

photo 519849

photo 519851

Dit moet er dan allemaal opkomen

photo 519852

photo 519853

Verder nog wat minder goed te ziene dingen gedaan. Wat gewerkt met olieverf om kleuren wat te blenden en minder glimmend te maken. Ik wilde hem niet helemaal mat spuiten, dit zijn ze in het echt ook niet. Verder positielichten, decaltjes bij cockpit )moest nog los in toch weer stof erin :roll:

Zo meteen ook maar de eindfotos van de Jaguar. Het was toch een heel leuke kit om te bouwen. Simpel qua ontwerp maar pasvorm viel nog wel mee achteraf gezien. Zeker raad ik je de pe set aan om erbij te kopen, anders ziet de pit en uitlaten er wel basic uit. Het postschaden had ik voor het eerst geprobeerd, maar was wat moeilijk om goed in te schatten. De panelen waren iets te licht in het midden. Heb dit wat bijgewerkt en later geblend met de olie. Ben wel tevreden met het eindresultaat. Het is een leuke en relatief kleine jet als je hem naast een eurofighter zet.

photo 519854

photo 519855

photo 519858

photo 519857

photo 519856

photo 519859

photo 519860

photo 519862

photo 519863

photo 519861

photo 519864


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 okt, 2020 13:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Leuk gebakje.

Ik zou de sidewinders nog even aan de achterzijde uitboren.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 okt, 2020 0:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Ziet er leuk uit SB. Camo is mooi gelukt al zou ik er nog een laagje mat vernis overheen gespoten hebben. Bewapening is ook mooi gelukt.

Op naar de volgende :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 okt, 2020 14:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
@tsjopperbob, inderdaad snel nog even gefixed, staat mooier :D
photo 520271

@klaasde bouwer, ja mat is soms mooier, ben echter bang dat de weathering met wash en olie dan helemaal vlak wegvalt, dus ik laat het maar zo :roll:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement